"המשימה שלנו היא להפוך את מדינת ישראל למעצמת AI ולהיות בראש רשימה מצומצמת מאוד של מעצמות החברות במועדון זה" - כך אמר היום (ב') אלוף (במיל') אייל זמיר, מנכ"ל משרד הביטחון, בנאומו בכנס הרצליה של המכון למדיניות ואסטרטגיה (IPS) באוניברסיטת רייכמן.
2 צפייה בגלריה
אייל זמיר
אייל זמיר
אייל זמיר. "יש המגדירים את ה-AI כמהפכה הבאה בשינוי פני הלחימה בשדה הקרב"
(צילום: גלעד קולרצ'יק)

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

"את מה שעשינו בסייבר עלינו לעשות ב-AI", אמר זמיר, "ישראל היא הרי מעצמת סייבר. יכולות הסייבר שלנו הן מהמתקדמות ביותר שיש בעולם, והן משתכללות כל הזמן. הסיבה לכך היא זיהוי נכון ובזמן של ממד הסייבר כממד ביטחוני, כלכלי, לאומי ובינלאומי".
"תעשיית הסייבר מביאה ערך עצום לכלכלה ולמשק הישראלי וישראל הפכה למודל לחיקוי", ציין זמיר, "לכן המודל הזה צריך לשמש דוגמה להיערכות לתחום העתיד, ה-AI. יש המגדירים את ה-AI כמהפכה הבאה בשינוי פני הלחימה בשדה הקרב".
>>הצטרפו לקהילת הטכנולוגיה שלנו בפייסבוק<< לדברי מנכ"ל משרד הביטחון, "נתון חשוב בהקשר זה נעוץ בעובדה שהעולם האזרחי מוביל היום בפיתוח מהיר ומתקדם של תחום הבינה המלאכותית, תחומים כמו GPT (הכוונה לאלגוריתמים מתקדמים שיודעים להבין ולכתוב טקסטים - י"מ) ובהמשך AGI (קיצור של בינה מלאכותית כללית, שיכולותיה משתוות ואף עולות על אלה של בני האדם - י"מ), שנחשב לדבר הגדול הבא בעולמות ההייטק והטכנולוגיה ובעולמות הבינה המלאכותית, יביאו איתם יכולות רבות ונוספות כגון פעולה של פלטפורמות בלהקות ונחילים ומערכות לחימה הפועלות באופן עצמאי".
2 צפייה בגלריה
רובוטים לוחמים
רובוטים לוחמים
רובוטים-חיילים. סוגייה שנויה במחלוקת
(צילום: shutterstock)
"כל אלה ישולבו בשדה הקרב ויקנו יתרון למי שידע לפתח ולהפעיל אותם באופן מבצעי. בתוך המרוץ העולמי להשגת מובילות בתחום הזה, צריך לזכור גם את הצורך בהסדרה גלובלית", אמר זמיר והוסיף: "אנו פועלים להקמת התארגנות ייעודית, שתתמקד בטכנולוגיות בינה מלאכותית וברובוטיקה – שניהם קשורים זה בזה, ויחד הם מפתח להכרעה מול האתגרים המתהווים סביבנו. גוף זה יפעל תחת מפא"ת, גוף המחקר והפיתוח החשוב והמוביל בביטחון". מערכות לחימה אוטונומיות, שאותן הזכיר זמיר בנאומו, הן נושא שנוי במחלוקת. מומחים לבינה מלאכותית וארגוני זכויות אדם מתנגדים לשימוש במערכות מסוג זה, בין היתר בגלל חשש לפגיעות לא מדויקות וטעויות בזיהוי. בפברואר חתמו 60 מדינות, בהן ארה"ב וסין, על אמנה הקוראת לשימוש אחראי בבינה מלאכותית בשדה הקרב. על אף שישראל השתתפה באירוע שהתקיים בהולנד, נציגיה בחרו שלא לחתום על על המסמך, שאינו מחייב משפטית.