חברת הפוד-טק הישראלית SavorEat חושפת היום רובוט שמכין המבורגר מתחליפי בשר, בהתאמה אישית לדרישות כל לקוח. הרובוט מושק בשיתוף פעולה עם רשת BBB, שתשלב אותו בחלק מסניפיה למשך השבועות הקרובים - הטכנולוגיה זמינה מהיום בסניף BBB הרצליה, ובהמשך השבוע צפויה להגיע לסניפים נוספים.

עוד בנושא:

הטכנולוגיה של SavorEat משלבת פיתוח של בשר אלטרנטיבי מחלבונים צמחיים, ואת ההכנה האוטומטית של ההמבורגר על-ידי "רובוט שף" שהחברה פיתחה. כך זה עובד: הלקוחות יסרקו ברקוד שיעביר אותם לאפליקציה דרכה יוכלו לבצע את ההזמנה, ללא צורך בהורדה של תוכנה למכשיר הנייד. באפליקציה הם יתבקשו להגדיר את מנת ההמבורגר שירצו בהתאם להעדפותיהם, תוך בחירה מתוך מספר אפשרויות הכוללות את גודל המנה, מידת העשיה, וערכי החלבון במנה לעומת ערכי השומן.
לאחר שתהליך ההזמנה הושלם, הקציצה תיוצר על-ידי הרובוט וללא מגע יד אדם כלל, באמצעות הדפסה תלת מימדית שנעשית במקום. הרובוט שף מייצר 3 קציצות המבורגר מהצומח בכ-6 דקות. תהליך ההזמנה מודגם בסרטון שהוציאה החברה:
תהליך ההזמנה מודגם בסרטון שהוציאה החברה
לפי הודעת החברה, מוצריה הם בטעם ומרקם המזכיר בשר מן החי, וקיבלו ציון גבוה מהרף המאפיין את התעשיה במסגרת מבחני טעימה שקיימו השנה. עוד צוין כי מוצריה תוכננו לא לכלול אלרגנים, גלוטן ותוצרים של הנדסה גנטית. מטרת השימוש באפליקציה בתהליך ההזמנה היא גם עסקית - שכן היא מאפשרת למסעדות לעדכן מתכונים בקלות, ולאסוף מידע רלוונטי על הלקוחות כדי להבין את דפוסי הצריכה.
2 צפייה בגלריה
ההמבורגר של SavorEat
ההמבורגר של SavorEat
ההמבורגר של SavorEat
(צילום: אתיאל ציון)
2 צפייה בגלריה
רובוט-שף של SavorEat
רובוט-שף של SavorEat
רובוט-שף של SavorEat
(תמונה: SavorEat)
בחברה רואים בהשקה צעד נוסף בדרך למסחור הטכנולוגיה שלה בשוק הגלובלי, ועובדים על פיתוח מוצרים נוספים, בהם "Breakfast Sausage" שיהווה תחליף לבשר לבן, מוצר שיחליף בשר הודו ועוד. יש לה גם חברת-בת בשם Egg'n'Up שמפתחת תחליפי ביצה.
רחלי ויזמן, מנכ"לית ומייסדת שותפה של SavorEat, מסרה: "מתחילת דרכנו האמנו כי תעשיית המזון נדרשת לשינויים משמעותיים בכדי להישאר רלוונטית. באמצעות הטכנולוגיה שפיתחנו נוכל להכיר את הלקוחות שלנו טוב יותר, לכבד אותם ולתת ביטוי לצרכים המשתנים שלהם. אנחנו מצפים בקוצר רוח לכך שהציבור הישראלי יהיה הראשון לטעום את הבשורה שלנו לשוק".
אהובה תורג'מן, מנכ״לית ומבעלי קבוצת BBB הוסיפה כי "הרעיון שבפעם הראשונה בעולם, לקוח יכול להגיע למסעדת המבורגרים בשרית, ובלחיצת כפתור באפליקציה להזמין המבורגר טבעוני ועסיסי המוכן באופן דיגיטלי, הוא לא פחות ממהפכני".
SavorEat הוקמה ב-2018, על-ידי ויזמן, פרופ' עודד שוסיוב, המדען הראשי בחברה, ופרופ' עידו ברסלבסקי. מקור הטכנולוגיה של החברה במחקר שנעשה בפקולטה לחקלאות של האוניברסיטה העברית. בשנה האחרונה החברה חתמה על מספר הסכמי שיתוף פעולה בינלאומיים, ביניהם עם Sodexo העולמית שבמסגרתו השתיים צפויות להשיק את הפתרון של החברה במוסדות להשכלה גבוהה בארה"ב במהלך השנה הקרובה.