אלפי מכשירים שונים - פלטפורמה אחת שתחבר אותם: ענקית השבבים אינטל הציגה אתמול (ג') בתערוכת CES את הטכנולוגיה של סקרינובייט, הרכש הישראלי האחרון שלה, שמבקשת לעשות לנו סדר בין כל מערכות ההפעלה השונות.
2 צפייה בגלריה
החזון של סקרינובייט
החזון של סקרינובייט
החזון של סקרינובייט
(צילום מסך, Ynet)

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

כיום, אנשים רבים נוטים להשתמש ביותר ממכשיר חכם אחד במהלך היום שלהם. בין אם מדובר במחשב נייד עם מערכת ההפעלה ווינדוס, אייפון של אפל המבוסס על מערכת ההפעלה iOS או טאבלט המבוסס על מערכת ההפעלה אנדרואיד, כל אחד מהמכשירים האלה עובד נהדר בנפרד, אבל יחד? סביר להניח שניתקל בבעיות תאימות רבות, שהפיתרון להן לרוב מתיש ומעיק.
הפתרון שפיתחה סקרינובייט נועד לספק מענה לקושי זה, והוא יוטמע באופן מלא בדגמי הפרימיום של המחשבים הניידים הכוללים את מעבדי אינטל, המשתייכים לקו מחשבי ה-Evo של החברה. תקן Evo ניתן על ידי החברה למחשבים העומדים בשורת קריטריונים שהיא מציבה, החל מהזמן הדרוש למחשב לעלות, חיי סוללה של מעל למספר שעות שימוש ועוד.
באמצעות הטכנולוגיה של סקרינובייט יוכל המשתמש לשלב בין כל המכשירים החכמים שבהם הוא עושה שימוש במהלך היום, ולאחד אותם באמצעות ממשק אחיד וקל לשימוש, תוך שמירה מלאה על חווית שימוש נוחה וביצועים אופטימליים. ניתן יהיה לשלב בין שלל מערכות עבודה שונות, החל ממחשבים, סמארטפונים וטלוויזיות חכמות, וכן גאדג'טים שונים כגון מכשור לביש ומכשירים חכמים אחרים, גם אם כל אחד מהמכשירים האלה עושה שימוש במערכת הפעלה שונה (iOS, אנדרואיד, ווינדוס ומערכות הפעלה ייעודיות אחרות).
אינטל הציגה דמו חי של הטכנולוגיה החדשה במהלך כנס CES 2022. בין השימושים האפשריים: שליטה במצגת המוקרנת על מסך הטלוויזיה החכמה באמצעות הסמארטפון; הצגת נתונים חיים מהשעון החכם של אפל במערכת מבוססת ווינדוס; הפיכת מסך הטאבלט למסך משני עבור המחשב הנייד; ושליחת SMS שמוצג על הטלפון שלכם היישר מהמחשב הנייד.
2 צפייה בגלריה
ממשק אחד, אינספור מכשירים
ממשק אחד, אינספור מכשירים
ממשק אחד, אינספור מכשירים
(צילום מסך, Ynet)
"המחקר שלנו הראה כי הצרכן מייחס חשיבות גבוהה להזרמה חלקה של מידע בין סוגי מכשירים שונים", מסביר אילן ברסלר, סגן נשיא בקבוצת המחשוב האישי של אינטל. "בזכות הטכנולוגיה והצוות המעולה של סקרינובייט, אנו מבקשים לפתור את אחד הכאבים הגדולים של המשתמשים הנוגע לצורך בשיתוף מידע ובעבודה עם אחרים, כך שלא משנה באיזו מערכת הפעלה הם ישתמשו ועם איזה סוג של מכשיר ירצו לתקשר ולשתף, הם יוכלו לעשות זאת בקלות וללא כל בעיה".
כאמור, סקרינובייט נרכשה על ידי אינטל בחודש שעבר, בסכום רכישה המוערך ב-150 מיליון דולר. החברה מונה 40 עובדים, הנקלטים בחברת אינטל בישראל בימים אלה.