אפל החליטה לדחות את ההשקה של פרויקט משקפי המציאות הרבודה (AR) שלה, שהיו אמורים להגיע לשוק במהלך השנים הקרובות - כך על-פי דיווח שפורסם באתר בלומברג. הסיבה: שלל בעיות טכניות שעלו בזמן הפיתוח. נכון לעכשיו, לא ברור מתי החברה תשיק את המשקפיים.
2 צפייה בגלריה
ככה ייראו המשקפיים של אפל? אילוסטרציה
ככה ייראו המשקפיים של אפל? אילוסטרציה
חזון שאפנתי שהולך ומתרחק
(צילום: shutterstock)

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

אם יש מוצר טכנולוגי שאנחנו ויתר קהילת הטכנולוגיה בעולם באמת מחכים לו השנה, מדובר ללא צל של ספק קסדת המציאות המעורבת של אפל, שעל-פי הדיווחים צפויה להיחשף בהמשך השנה. בעוד והקסדה לאו דווקא הולכת להמציא מחדש את הגלגל בתחום (אם כי כן צפויים להיחשף כמה פיצ'רים וחידושים מעניינים), היא כן צפויה להיות יריית הפתיחה של אפל לפורטפוליו מוצרים שלם שעוסק כולו בשוק המציאות המדומה, רבודה ומעורבת.
2 צפייה בגלריה
קסדת המציאות המעורבת של אפל, הדמיה לא רשמית
קסדת המציאות המעורבת של אפל, הדמיה לא רשמית
קסדת המציאות המעורבת של אפל, הדמיה לא רשמית
(צילום: איאן זלבו)
אחד מאותם המוצרים שאפל תכננה להשיק במהלך העשור הקרוב הם משקפי מציאות רבודה, שעל-פי דיווחים קודמים היו אמורים להיחשף במהלך 2024-2025. אלה אמורים להיות משקפיים חכמים קלים, שייראו כמו זוג משקפי קריאה ויאפשרו למשתמשים בהם לצפות בתכנים דיגיטליים על גבי העולם הפיזי. לצערה של אפל, נראה שכרגע המצב לא ורוד כמו שהיא הייתה רוצה שיהיה.
על-פי הדיווח, במהלך התקופה האחרונה נקלעה אפל לקשיים טכניים מאתגרים במיוחד בכל הקשור לפיתוח של המשקפיים, דבר שככל הנראה גרם לה לדחות את הפרויקט ואת ההשקה של המוצר לחלון זמן לא ידוע. נציין שאפל עדיין צפויה להשיק מספר מוצרים בתחום המציאות המדומה במהלך השנים הקרובות - אחד מהם כאמור היא קסדת המציאות המעורבת שתגיע במהלך השנה הקרובה. לפי הדיווח בבלומברג, אפל עובדת גם על קסדה זולה יותר, עם כוח עיבוד חלש יותר, שאמורה להגיע למדפים ב-2024 או 2025.
שוק המציאות המעורבת נשלט כיום ביד רמה על ידי חברת מטא, שהשיקה בשנים האחרונות כמה דגמים של קסדות מציאות מדומה, אחת מהן, מטא קווסט 2, הפכה לקסדת המציאות המדומה הפופולרית ביותר בשוק. בגזרה זו אין ספק שאפל צפויה לספק תחרות ראויה, זאת בהנחה והמוצרים שהיא תשיק לא יהיו יקרים מדי, או לכל הפחות יציעו תמורה משתלמת מאוד למחיר שלהם. ככל הידוע, קסדת המציאות המעורבת של אפל הולכת להיות מוצר יקר מאוד, שיכלול למעלה מ-10 מצלמות וחיישנים, צגים מתקדמים ומפרט טכני מתקדם וחזק במיוחד. תג המחיר של המכשיר עשוי להגיע ל-3,000 דולר.