משתמשים בסין מדווחים כי ענקיות הטכנולוגיה המקומיות באידו ועליבאבא הסירו את שמה של ישראל מהמפות המקוונות שלהן על רקע המלחמה עם חמאס.
1 צפייה בגלריה
המפה הסינית, ללא שמה של ישראל
המפה הסינית, ללא שמה של ישראל
המפה הסינית, ללא שמה של ישראל

עוד בנושא:

לפי הוול סטריט ג'ורנל, במפה של באידו בשפה הסינית מופיעים הגבולות של ישראל וכן ערים מרכזיות והשטחים הפלסטיניים, אבל שמה של ישראל לא מופיע. שמה של ישראל נעלם גם מהמפות של שירות Amap שבבעלות עליבאבא, שבו אפילו מדינות זעירות כמו לוקסמבורג מופיעות. שתי החברות לא הגיבו לפניות אליהן בנושא.
ישראלי שחי בסין אמר ל-ynet כי למהלך יש משמעויות כלכליות, שכן אנשי עסקים שמעוניינים לחפש כתובת, גורם או חברה בישראל לא יכולים למצוא אותה כי המדינה לא קיימת במפות הסיניות.
ריפרש
המלחמה עם חמאס מגיעה לרובלוקס / עם יונתן רז-פרידמן
23:49
בסוף השבוע דיווח הניו יורק טיימס על גל של התבטאויות אנטישמיות ברשתות החברתיות הסיניות בעקבות המלחמה עם חמאס. לפי הדיווח, משפיען עם 2.9 מיליון עוקבים ברשת החברתית הפופולרית ווייבו טען כי חמאס הוא ארגון התנגדות ואילו ישראל היא ארגון טרור בגלל התקיפות שלה ברצועת עזה שבהן נהרגו אזרחים.
בנוסף, שדרן פופולרי במדינה טען כי היהודים שולטים בחלק לא פרופורציונלי של ההון בארה"ב. רבות מהתגובות שקיבל היו נגועות בדימויים אנטישמיים, וחלקן המעיטו בממדי הזוועות בשואה. חלק מהמשתמשים ברשתות החברתיות אף השוו את ישראל לנאצים בעקבות המלחמה בעזה.
לפני כשבוע שוחח שר החוץ הסיני וואנג יי עם מקבילו הישראלי אלי כהן ואמר כי סין תעשה כל מה שהיא יכולה כדי לתרום לפיוס בין ישראל לפלסטינים. "לכל המדינות יש זכות להגן על עצמן", אמר וואנג, "אבל הן צריכות לציית לחוק ההומניטרי הבינלאומי ולהגן על בטיחותם של אזרחים".