נטפליקס ממשיכה לנסות להילחם במשתפי הסיסמאות: ענקית הסטרימינג מתחילה בניסוי שני בנושא, שבמסגרתו היא תבקש מלקוחותיה בחמש מדינות באמריקה הלטינית לשלם עמלה אם הם משתמשים בחשבון שלהם בבית נוסף. בדרך זו, נטפליקס מקווה להביא לייצור הכנסות נוספות מלקוחות שחולקים בחשבון שלהם עם משתמשים שאינם משלמים לשירות.

עוד בנושא:

המבחן יתקיים בארגנטינה, אל סלבדור, גואטמלה, הונדורס והרפובליקה הדומיניקנית. לקוחות במדינות אלה שישתמשו בחשבון שלהם יותר משבועיים מחוץ לכתובת העיקרית שלהם יתבקשו לשלם על כך. הלקוחות יקבלו התראה שבה יוצע להם לשלם סכום נוסף, או לשנות את כתובת המגורים הראשית שלהם. לפי הודעת החברה, השינוי לא ישפיע על לקוחות שמשתמשים בחשבון הנטפליקס שלהם במכשירים ניידים כמו סמארטפונים, טאבלטים ולפטופים, או על אנשים שנמצאים בחופשה. תוספת המחיר עבור בית נוסף תהיה 219 פסוס (כ-1.7 דולר) בארגנטינה, וכ-3 דולר במדינות האחרות שמשתתפות בניסוי.
2 צפייה בגלריה
נטפליקס
נטפליקס
שינוי גישה. נטפליקס
(צילום: shutterstock)
תופעת שיתוף הסיסמאות רווחת במיוחד באמריקה הלטינית, שם נערך גם המבחן הראשון של נטפליקס להתמודדות עם הנושא. במבחן הראשון, לקוחות בצ'ילה, קוסטה ריקה ופרו התבקשו לשלם עמלה נוספת כדי לצרף מישהו לחשבון קיים, במקרים בהם המערכת זיהתה שימוש ממיקום שונה. מי שהסכים לשלם את העמלה, יצר תת-חשבון עם כתובת האימייל של אותו משתמש חדש, עם האפשרות להשתמש בנטפליקס באותו זמן כמו בעל החשבון הראשי. לפי דיווחים, הניסוי הראשון הסתבך, לא הוחל באופן שווה על לקוחות שונים, ובמקרים מסוימים ניתן היה להתחמק מהדרישה החדשה בקלות.
בנטפליקס מעריכים כי 100 מיליון משקי בית משתמשים בסיסמאות משותפות. בעבר, החברה התעלמה מהתופעה ובכירים בחברה אף הצהירו כי מדובר בדבר בלתי נמנע, ואפילו בסוג של שיטת שיווק לא רשמית - אנשים מתנסים בשירות בתחילה דרך שיתוף סיסמאות פיראטי שכזה, ובהמשך בוחרים להירשם אליו באופן רשמי.
אלא שלאחרונה נטפליקס שינתה כיוון, ואף סימנה את התופעה בתור אחת הסיבות העיקריות לצמיחה המואטת שלה. ברבעון הראשון של השנה, החברה איבדה 200 אלף לקוחות, וצפתה כי תאבד שני מיליון לקוחות נוספים ברבעון השני (החברה תפרסם הלילה את דו"חותיה הפיננסיים לרבעון השני). מחיר המניה שלה צנח במעל 65% השנה.
2 צפייה בגלריה
ריד הייסטינגס, מנכ"ל נטפליקס
ריד הייסטינגס, מנכ"ל נטפליקס
ריד הייסטינגס, מנכ"ל נטפליקס
(צילום: GettyImages)
לאור שינוי הגישה, נטפליקס מנסה לאזן בין הניסיון שלה להתמודד עם התופעה, ולגרום ליותר משתמשים להפוך ללקוחות משלמים - אך לעשות זאת מבלי לפגוע בחווית המשתמש ולגרום ללקוחות תחושה שמענישים אותם, או לדחוף אותם לעזוב את השירות. "שיתוף החשבונות הרווח בין בתים פוגע ביכולת שלנו להשקעות לטווח רחוק ולשפר את השירות שלנו", כתב צ'נגיי לונג, מנהל תחום החדשנות בהפקה בנטפליקס, בפוסט בבלוג הרשמי שלה.
דרך נוספת שבה נטפליקס מנסה להתמודד עם הירידה במספר המשתמשים היא שילוב של הצעת מינויים מוזלים שישלבו פרסומות בתכנים, וגם כאן מדובר בשינוי גישה אחרי שנים בהן החברה הצהירה כי היא מתנגדת לשילוב פרסומות. כמו כן, גם במקרה זה היא תצטרך למצוא דרך לעשות זאת מבלי לפגוע משמעותית בחוויית המשתמש. לאחרונה פורסם כי ענקית הטכנולוגיה מיקרוסופט תשתף פעולה עם נטפליקס בפרויקט החדש.