נכנסתם הבוקר למכונית, הפעלתם את ווייז והופתעתם לגלות שכל הכיתובים על המפה הם בערבית? אפליקציית הניווט בטוחה שאתם במצרים או בלבנון למרות שאתם בכלל נמצאים בכפר סבא או בגבעתיים? לא מדובר בבאג או במתקפת סייבר, אלא בשיבושי ה-GPS היזומים של צה"ל שחזרו ביתר שאת בעקבות חידוש הלחימה ברצועת עזה.
1 צפייה בגלריה
שיבושי GPS בווייז
שיבושי GPS בווייז
שיבושי GPS בווייז
(צילום: גל עוז)

עוד בנושא:

מדובר צה"ל נמסר הבוקר כי "במהלך הלחימה מופעלים באופן יזום שיבושי GPS לצרכים מבצעיים שונים על מנת להגן על ביטחון תושבי מדינת ישראל. על האזרחים להיות מודעים לכך שהפעלת השיבוש יכולה לגרום לתופעות שונות וזמניות ביישומים מבוססי מיקום".
"אני וכל המשפחה שלי נמצאים בקהיר לפי ה-GPS, אבל אנחנו בכפר סבא", אמר הבוקר ל-ynet אחד המשתמשים שחוו את השיבושים.
ריפרש
האמת על הביקור של מאסק בישראל / עם ד"ר תהילה שוורץ-אלטשולר
27:06
צה"ל החל לשבש באופן יזום את אותות ה-GPS כבר בתחילת המלחמה על מנת להטעות את האויב. ההשפעה של השיבושים האלה על המשתמשים אינה קבועה, והיא משתנה בהתאם לצרכים המבצעיים של צה"ל.
השיבושים משפיעים לא רק על אפליקציות ניווט כמו ווייז או גוגל מפות, אלא על כל אפליקציה מבוססת מיקום. לכן, מומלץ באפליקציית פיקוד העורף להיכנס להגדרות ולהוסיף באופן ידני את המיקום תחת "אזורי עניין", כדי שתקבלו את ההתראות הרלוונטיות לאזור המגורים שלכם.
מגוגל, החברה האם של ווייז, נמסר: "אנו מודעים לכך ששיבושי GPS מופעלים כעת ברחבי ישראל ומשפיעים בשלב זה על כל היישומים מבוססי המיקום. יש לשים לב, שעקב השיבושים, ייתכנו באופן זמני אי-דיוקים במציאת המיקום והניווט באפליקציית ווייז. כמו תמיד, ווייז מנטרת בקפידה כדי להבטיח שהמפה תהיה מדויקת ועדכנית ככל האפשר".