גורמים אנונימיים פתחו ב-X (טוויטר לשעבר) חשבון המתחזה לשגריר ישראל באלבניה לשעבר, נח גל גנדלר. למתבונן מהצד קשה היה להבחין בכך שמדובר בחשבון מזויף - התכנים שהועלו בו, התמונה שנבחרה כתמונת פרופיל והמסרים היו זהים לאלו של שגרירים רבים הפועלים ברשתות החברתיות.
1 צפייה בגלריה
הציוץ של החשבון המזויף
הציוץ של החשבון המזויף
הציוץ של החשבון המזויף

עוד בנושא:

כפי שפרסם העיתונאי בר שם-אור ב-X, ביום רביעי האחרון נכתב באותו החשבון בשפה העברית: "חבר שלי במשרד הביטחון הודיע לי שבני גנץ, חבר בממשלת החירום הלאומית, המליץ שעם נסיעתו של בלינקן לישראל, כמו גם נאומו של נסראללה; עדיף לאזרחי תל אביב לעזוב את בתיהם ולהשתקע בפארקים, בשטחים פתוחים ובמקלטים".
ריפרש
עלילות מאסק וסטארלינק: בדרך למאדים עוצרים בעזה / עם ד"ר אביב אופיר
20:27
גורמי מחקר במכון למחקרי ביטחון לאומי (INSS), שעמם עמד משרד החוץ בקשר לאחר העלאת הציוץ בחשבון המזויף, ציינו כי גורמים איראניים החלו להפיץ באופן אינטנסיבי את תוכן הציוץ ברשתות החברתיות במטרה ליצור בהלה בקרב הציבור הישראלי. פעולה מהירה של חטיבת הדיגיטל במשרד החוץ מול מטה X הובילה להורדה מהירה של הציוץ ולחסימת החשבון.
בחודש אוקטובר בשנה שעברה, בעקבות גל של חשבונות מזויפים ברשתות החברתיות שנפתחו לדיפלומטים ישראלים, התריע דוד סרנגה, ראש חטיבת הדיגיטל במשרד החוץ, כי מדובר בחשבונות רדומים אשר עלולים להפיץ פייק ניוז. בעקבות הגל הראשון נעשתה מול חברות הטכנולוגיה פעולה להסרת החשבונות המזויפים. אולם, הסרת החשבונות המזויפים מפייסבוק ואינסטגרם לא מנעה מגורמים עוינים לפנות לרשתות נוספות כדי להפיץ מידע כוזב.
בעקבות הארוע האחרון שב משרד החוץ וביקש משליחיו בחו"ל להיות קשובים לפעילות עוינת המתקיימת ברשתות. במברק שיצא לכלל הדיפלומטים הישראלים בארץ ובעולם כתב סרנגה: "חוזרים ומבקשים מכל אחת ואחד מכם לבדוק ברשתות החברתיות כי לא נמצא חשבון מזוייף על שמכם או על שם הנציגות. במקרה בו נוכחתם לדעת כי נפתח חשבון מזויף באחת הפלטפורמות, אנא שלחו לח"מ צילום מסך של החשבון המזויף לצד צילום מסך של החשבון האמיתי. הבדיקה צריכה להיעשות גם בפלטפורמות בהן אינכם פעילים. מומלץ לבדוק בפייסבוק, טוויטר, אינסטגרם ולינקדאין. אנו נפעל למול הפלטפורמות להורדת החשבונות המזויפים".