גוגל בוחנת שילוב של שירות גיימינג ביוטיוב, כך על פי דיווח של הוול סטריט ג'ורנל במהלך סוף השבוע. השירות שמכונה Playables מספק לשחקנים גישה למשחקים גם במובייל וגם במחשב. הפלטפורמה מיועדת יותר למשחקי קז'ואל כגון אנגרי בירדס ולא למשחקים מורכבים כמו פורטנייט או מיינקראפט. Stack Bounce הוא בין המשחקים הראשונים שמשמשים לבדיקת השירות ומדובר בשובר לבנים דמוי ארקנואיד הוותיק (מאוד).
1 צפייה בגלריה
יוטיוב
יוטיוב
יוטיוב
(צילום: shutterstock)
השחקנים יוכלו לשחק במשחקים ישירות מדף הבית של יוטיוב בדיוק כמו להפעיל סרטון. השירות יהיה זמין ישירות למשתמשי מחשבים דרך הדפדפן, ולאנדרואיד ואייפון דרך אפליקציות יוטיוב. ליוטיוב יש מיליארדי משתמשים שמגיעים אליה לצפייה בסרטונים או להאזנה למוזיקה. בנוסף היא נחשבת לפלטפורמה מאוד פופולרית לסטרימינג של משחקים - כלומר שידור ישיר של משחקים על ידי שחקנים כוכבים או על ידי חובבים.

עוד בנושא:

זה בדיוק הקהל שגוגל רוצה לגייס. יוטיוב היא המתחרה העיקרית ל-Twitch של אמזון, שירות הסטרימינג לגיימרים. אך בעוד אמזון ניסתה למנף את השירות שלה להפעלת פלטפורמת גיימינג אונליין כושלת (בינתיים) בשם Luna, גוגל התברברה גם מצידה וניסתה להשיק את שירות הסטרימינג למשחקים בענן סטאדיה, שנחל כישלון חרוץ לגמרי, עוד לפני שהיה לה את קהל הגיימרים ביד. היא אמנם הציגה אפשרות פוטנציאלית להיכנס ישירות למשחק מתוך סרטון של מישהו שמשחק בו (ביוטיוב) - אך לא הספיקה להשיק אותו לפני שההנהלה שלה חתכה את הכבל.
סטרימינג בענן נחשב עדיין לשירות משלים עבור חברות גיימינג כגון סוני, מיקרוסופט ונינטנדו. רוב השחקנים מעדיפים לשחק על ההתקנים האישיים שלהם ובכל אופן, קשה מאוד לשחק בכותר שתוכנן למחשב על גבי סמארטפון. בינתיים אף חברה לא הצליחה לפצח עדיין את ההפעלה של שירות כזה. גוגל זנחה את הפרויקט שלה מהר מאוד לאחר שזיהתה שהפעלה שלו תדרוש עוד הרבה מאוד פיתוחים שאולי לא ישתלמו לה אחרי שסגרי הקורונה נגמרו והחזירו את הקהל הפוטנציאלי למשרדים.
כדי להיכנס לגיימינג, גוגל בחרה הפעם בצעדים מדודים. במקום שירות גיימינג מהפכני, היא תתמקד במשחקים פשוטים שקל להפעיל אונליין. בל נשכח שהיא מחזיקה בפלטפורמה פופולארית עד מאוד - אנדרואיד - שעבורה מפותחים אלפי משחקים בכל עת. הרבה יותר מאשר עבור כל פלטפומרה אחרת כיום. לכן, להעביר משחק אנדרואיד ליוטיוב תדרוש ככל הנראה הרבה פחות מאמץ מצד המפתחים. גוגל לא הראשונה לבחור באסטרטגיה הזו. פייסבוק עשתה מזה מיליארדים דרך משחקי זינגה (זוכרים את פארמוויל?) למשל; גם וויצ'אט הסינית מספקת למשתמשיה משחקי קז'ואל כאלה.
לא ברור מה יהיה המודל המסחרי של השירות. האם שחקנים יצטרכו לשלם כדי להימנע מפרסומות כמו המצב היום ביוטיוב? או אולי המשחקים יהיו חינמיים בתמורה לצפייה בפרסומות או לשיתוף מידע. יכול להיות שזה יהיה שילוב של הכל, עם זאת מה שבטוח זה שהשירות ייהנה מלא מעט מהטכנולוגיות שפותחו במקור עבור סטאדיה כך לפי מנהל השירות לשעבר, פיל הריסון. להתחיל בקטן מחדש אולי יהיה הצעד הנדרש כדי לבנות את המותג של גוגל בעולמות הגיימינג, אבל לומר שזה מה שיוביל אותה להתחרות ראש בראש עם ענקיות התחום, על זה לא היינו מהמרים בשלב הנוכחי.