כשלוש שנים לאחר השקתו, גוגל סוגרת את שירות המשחקים שלה בענן, סטאדיה (Stadia). השירות, שזמין בכמה עשרות מדינות אך לא בישראל, מאפשר לשחק בלי צורך בקונסולת משחק או מחשב גיימינג, תוך שימוש בענן של גוגל. הסיבה שניתנה לסגירה היא היעדר הצלחה מסחרית. סטאדיה ימשיך לפעול עד 18 בינואר 2023, וכל המשתמשים יקבלו החזר מלא לרכישות חומרה ומשחקים שביצעו דרכו.
1 צפייה בגלריה
סטאדיה
סטאדיה
סטאדיה
(צילום: shutterstock)

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

בעת השקתו, היה סטאדיה הסנונית הראשונה של דור חדש לשירותי הזרמת משחקים - זאת כשכל הדורות הקודמים כשלו. גוגל, עם משאבי הענן שלה ועבודת תשתית מהותית שנעשתה, סמכה על יכולתה לספק לגיימרים חוויית משחק טובה, נקודת תורפה קלאסית של שירותים מסוג זה. מכיוון שהמשחקים עוברים עיבוד בענן ואז מוזרמים כווידאו לצרכנים, בזמן שהפקודות מהשלט מוזרמות בחזרה לענן, היכולת לבצע את כל המסלול הזה במהירות היא קריטית, כדי לא לתת תחושת שיהוי.
אך מה שהרג את השירות לא הייתה היכולת לספק חוויית סטרימינג טובה - בזה סאטדיה דווקא הצליח. מה שגוגל לא הצליחה לעשות זה להביא משתמשים, לייצר כותרים בלעדיים מהם יהיה לגיימרים אכפת, או לספק מודל תשלום מפתה. משתמשי סטאדיה התבקשו לקנות את המשחקים שלהם, בנוסף לקבלת מספר משחקים בחינם כל חודש, וכל מה שיצא לפלטפורמה היה זמין גם אצל המתחרים. יכולות שהובטחו טרם ההשקה, כמו האפשרות להיכנס למשחק מהדפדפן בלחיצת כפתור כשרואים ביוטיוב מישהו משחק בו בשידור חי, לא באמת משכו שחקנים.
המורשת שסטאדיה משאיר אחריו היא בדמות שני המתחרים הבולטים שאת השקתם גוגל כנראה זירזה עם השירות שלה: לונה של אמזון ו-Xbox Cloud Gaming של מיקרוסופט. לונה זמין כיום רק בארה״ב, ומאפשר לכם לעשות מינוי ל"ערוצים" של משחקים, חלקם של חברה ספציפית (יוביסופט) ואחרים מסודרים על פי נושאים (משחקים לכל המשפחה, משחקי רטרו). השירות של מיקרוסופט הוא בעצם חלק ממנוי הגיים-פאס של החברה, ומאפשר לשחק במאות משחקים דרך הענן אם אתם באחת מ-28 המדינות שבהן הוא כבר הושק. ישראל טרם נכנסה לרשימה, ואפשר להניח שזה לא יקרה לפני סיום העבודה על הדאטה סנטר הראשון של מיקרוסופט בישראל, שאמור להיות מושק לפני סוף השנה.