הרשת החברתית אינסטגרם מבטלת כמה מהשינויים שהשיקה לאחרונה, ועוררו ביקורת חריפה בקרב המשתמשים. בין היתר, גרסה שהרשת בחנה שפתחה תמונות וסרטונים במצב של מסך מלא תפסיק לפעול בשבועיים הקרובים, ואינסטגרם תפחית את כמות הפוסטים שהיא מציגה בפיד שמגיעים בעקבות המלצות של בינה מלאכותית ולא מחשבונות אחריהם המשתמשים עוקבים, בזמן שתפעל לשיפור אלגוריתם ההמלצות שלה.

עוד בנושא:

"אני שמח שלקחנו סיכון, אם אנחנו לא נכשלים מדי פעם, זה אומר שאנחנו לא חושבים באופן גדול או נועז מספיק", אמר מנכ"ל אינסטגרם, אדם מוסרי, בראיון לאתר Platformer. "אבל אנחנו צריכים לקחת צעד גדול אחורה ולחשוב על הדברים מחדש. למדנו הרבה, ואנחנו נעבוד על זה".
2 צפייה בגלריה
אינסטגרם
אינסטגרם
אינסטגרם
(צילום: shutterstock)
השינויים שאינסטגרם ערכה נובעים מהניסיון שלה להתמודד עם התחרות הגוברת מצד טיקטוק, אך כאמור, הם הביאו לתסכול רב בקרב המשתמשים. בין היתר, ידועניות כמו קים קרדשיאן ואחותה קיילי ג'נר פרסמו מימים (memes) שהפכו לויראליים בהם קריאה לפלטפורמה "להפוך את אינסטגרם לאינסטגרם מחדש", וגם בטוויטר משתמשים רבים הביעו ביקורת באופן פומבי.
> Roei Hahn:
לדברי מוסרי, אותו חוסר שביעות רצון של המשתמשים התבטא גם בנתונים הפנימיים שהחברה אוספת. "אנשים מתוסכלים מהשינוי בעיצוב הפיד, והנתונים על שימוש לא נהדרים", אמר. למרות זאת, הדגיש כי יש היום מגמה רחבה של צריכת יותר תכני וידאו, שהחלה עוד לפני עלייתה של טיקטוק.
אינסטגרם גם תפחית כאמור את מספר הפוסטים המומלצים שמשתמשים רואים בפיד. ביום רביעי, מארק צוקרברג, מנכ"ל מטא, חברת האם של אינסטגרם, אמר כי פוסטים וחשבונות שמומלצים למשתמשים מהווים כרגע 15% ממה שאנשים רואים בפייסבוק, וכי באינסטגרם האחוז אף גבוה יותר. עד 2023, הוא אמר כי הנתון ישתנה ל-30% בפייסבוק. אך לפי מוסרי, כעת החברה תפחית באופן זמני את מספר הפוסטים המומלצים שהיא מציגה, תוך כדי שתפעל לשפר את מנגנון ההמלצות המותאמות אישית שלה.
"כשאתה מגלה משהו בפיד שלך שלא עקבת אחריו עד עכשיו, צריך להיות לזה סטנדרט גבוה, זה צריך להיות נהדר. אתה צריך לשמוח מאוד לראות את זה. וזה לא קורה מספיק כרגע. אנחנו צריכים להשתפר בדירוג ובהמלצות, ואז אני בטוח שנוכל להתחיל לצמוח שוב", אמר.
עוד אמר מוסרי על הביקורת הרבה שהופנתה כלפי הפלטפורמה לאחרונה כי "יש כמה דברים שקורים כרגע. הראשון הוא הגרסה החדשה של הפיד שבחנו, היא מאוד אימרסיבית, עם תמונות וסרטונים במסך מלא. יש אחוז קטן של משתמשים שחשופים לזה, אבל חלקם מאוד לא אוהבים את זה. לצד זה, יש צמיחה מתמידה של וידאו באינסטגרם בהשוואה לתמונות, וזה מתסכל אנשים שיותר נח להם ליצור ולצרוך תמונות. הדבר השלישי הוא שיש אנשים שלא מרוצים מעניין ההמלצות, לראות בפיד דברים שאתה לא עוקב אחריהם. והדבר הרביעי הוא שיש אנשים שמתוסכלים מהתפוצה שהם מקבלים לתכנים שהם מפרסמים. הם ינחשו שזה נובע מהדברים האלה, אבל לרוב זה לא. כל הדברים האלו התערבבו יחד. אנחנו מנסים להסביר דברים וגם עומדים לבצע שינויים כדי לוודא שאנחנו מקשיבים לפידבק".
2 צפייה בגלריה
אדם מוסרי מעיד בפני הסנאט
אדם מוסרי מעיד בפני הסנאט
אדם מוסרי מנכ"ל אינסטגרם
(צילום: EPA)
מטא דיווחה ביום רביעי על ירידה בהכנסותיה הרבעוניות, לראשונה בתולדותיה. למרות זאת, צוקרברג חשף כי ברבעון האחרון כמות הזמן שאנשים צפו ברילז (סרטונים קצרים בפורמט דומה לטיקטוק) צמחה ב-30%.