מנכ"ל אפל טים קוק אמר בסוף השבוע בריאיון לרשת פוקס כי המפעלים בסין המייצרים את מוצרי החברה נפתחים בימים אלה מחדש שכן, "סין מצליחה להשתלט על וירוס הקורונה. כשמסתכלים על המספרים", אמר, "הם הולכים ויורדים, יום אחר יום. לכן אני אופטימי מאוד בעניין הנעשה שם".
2 צפייה בגלריה
טים קוק
טים קוק
אופטימי. טים קוק
(צילום: AP)
קוק אמר כי לאפל ספקים של רכיבי חומרה שונים במקומות רבים בעולם: "יש לנו רכיבי מפתח שמגיעים מארה"ב, חלקים מרכזיים שמיוצרים בסין ועוד. המפעלים בסין הצליחו לעמוד בתנאים לפתיחה מחודשת. אני רואה את זה כשלב השלישי שלפני החזרה לשגרה".
קוק אמנם מתבסס על המספרים שמספקים שלטונות סין על היקף הנדבקים היומי במדינה, אך להערכת אנליסטים בארה"ב, דבריו נועדו בעיקר להרגעת המשקיעים. בשבוע שעבר הודיעה החברה כי ההשפעות הגלובליות של התפרצות הקורונה יפגעו בהכנסותיה ברבעון השני, וכי החברה לא תעמוד בתחזיות.
מניות אפל וחברות טכנולוגיה אחרות נפלו בסוף השבוע שעבר בשל הדיווחים המדאיגים על היקף התפשטות הקורונה במדינות אחרות כולל דרום קוריאה, איטליה ואיראן. להתפתחות הזאת יהיו השפעות דרמטיות, שטרם אפשר להעריכן, על כל תעשיית הטכנולוגיה בעולם.
2 צפייה בגלריה
מארק צוקרברג
מארק צוקרברג
מארק צוקרברג בכנס F8 בשנה שעברה
(צילום: רויטרס)
אחרי הביטול של תערוכת הסלולר הענקית בברצלונה הודיעה בסוף השבוע פייסבוק כי היא מבטלת את כנס המפתחים השנתי שתוכנן לעוד כחודשיים בסן־חוזה שבעמק הסליקון. באירוע, F8, נוהגת פייסבוק מדי שנה להציג תכונות ומוצרים חדשים ליישומים הפופולריים שלה. במקום הכנס תקיים כנראה החברה אירועים מצומצמים שיועברו בשידור ישיר ברשת. גם גוגל ומיקרוסופט מקיימות כנסי מפתחים ענקיים במאי, ולפי ההערכות הם יבוטלו בימים הקרובים.