עובדי גוגל ממשיכים לעורר מהומות במחאה על חוזה מחשוב הענן של החברה עם ממשלת ישראל: 9 עובדים נעצרו לאחר ניסיון לחסום את משרדי החברה בניו יורק ובסאניווייל (קליפורניה) במקביל. העובדים ניסו לבצע Sit-in כלומר ישיבה מול הכניסה למשרדים וחסימה של מעבר עובדים פנימה או החוצה. בסרטון שהציג את פעולת המשטרה נגד המוחים ניתן לראות שהשוטרים מבקשים באדיבות גדולה מהמוחים להתפנות וכשסורבו, מבצעים את המעצר.
1 צפייה בגלריה
שוטרים מגיעים לעצור את עובדי גוגל
שוטרים מגיעים לעצור את עובדי גוגל
שוטרים מגיעים לעצור את עובדי גוגל
(צילום מסך מתוך חשבון הטוויטר של Kassy Akiva)
דובר גוגל מסר לוושינגטון פוסט ש"מניעת גישת עובדים למשרדים היא הפרה של התקנון של החברה. עובדים אלו הושמו בחופשה מנהלית ללא תשלום והגישה שלהם למערכות שלנו בוטלה". האירוע המתואם החל בסביבות 14:00 בצהריים שעון ניו יורק וגם כלל ניסיון לפרוץ למשרדי מנכ''ל גוגל קלאוד, חברת מחשוב הענן של גוגל שחתומה על החוזה לאספקת מערך הענן הממשלתי נימבוס לישראל. החוזה נחתם מול אמזון וגוגל קלאוד, אך המחאות מגיעות בעיקר מהצד של עובדי גוגל למרות שגם באמזון החלה התארגנות עובדים מקבילה.
החוזה ששוויו עומד על כ-1.2 מיליארד דולר מספק לממשלה, למשרדים השונים ולגופים ממשלתיים נוספים תשתית מחשוב ענן לשימושים שונים. עובדי גוגל הפועלים ככל הנראה במסגרת מחאה מאורגנת עם ארגונים פרו-פלסטיניים טוענים שגם צה"ל עושה שימוש בתשתית הזו, בין היתר במסגרת הלחימה בעזה מול חמאס. עם זאת, יש לציין שלצה"ל יש ענן משלו שאמנם דומה ביכולותיו לאלה של גוגל ואמזון אך פותח, מנוהל ופועל תחת ממר"ם ולא דרך שירותי גוגל או אמזון. עם זאת לאחרונה נחשף שמשרד הביטחון נמצא במגעים מול גוגל לאספקת שירותי מחשוב ענן - אם כי לא סוכם או נחתם דבר בין הצדדים בשלב הנוכחי.
המחאה של עובדי גוגל לא החלה בחודשים האחרונים. זה כמה שנים שקבוצת של כמה מאות מעובדי החברה מארגנת פעילויות מחאה נגד ישראל ובעד הפלסטינים. אם בעבר המחאה התמקדה בשילוב של מסרי BDS או קריאות נגד ישראל במסגרת הפגנות או עצומות, לאחרונה החלה הסלמה בפעולות המוחים. בין היתר אחד מחברי הקבוצה התפרץ לדברי בכיר ישראלי בגוגל קלאוד שנאם בכנס שנערך בניו יורק בתחילת מרץ. העובד פוטר לאלתר לאחר האירוע. גם בקיץ האחרון מחו עובדי גוגל במסגרת התארגנות המכונה NoTechforApartheid נגד ישראל - אך אירוע זה התקיים לפני אירועי ה-7 באוקטובר. בשנה שעברה התפטרה עובדת נוספת ממוצא יהודי במחאה על הסכם נימבוס.