הדרמה ב-OpenAI רחוקה מלהיגמר: יותר מ-700 מתוך כ-770 עובדים בחברת OpenAI חתמו היום (ב') על מכתב לדירקטוריון שבו הם מאיימים להתפטר ולהצטרף למיקרוסופט, אלא אם הדירקטוריון יחזיר את המנכ"ל המודח סם אלטמן ואת היו"ר והנשיא לשעבר גרג ברוקמן ולאחר מכן יתפטר.
2 צפייה בגלריה
איליה סוצקבר
איליה סוצקבר
איליה סוצקבר. מתחרט
(צילום: JACK GUEZ / AFP)

עוד בנושא:

"הפעולות שלכם הבהירו שאתם לא יכולם לפקח על OpenAI", כתבו העובדים, "אנחנו לא יכולים לעבוד עם או אצל אנשים בלתי כשירים וחסרי שיקול דעת שאינם אכפתיים כלפי המשימה או העובדים שלנו".
ריפרש
מלחמת הכטב"מים / עם מתן ינקו
21:17
אחד החתומים על המכתב הוא איליה סוצקבר, מייסד-שותף והמדען הראשי של OpenAI שלפי הדיווחים הוביל את המהלך להדחת אלטמן. בפוסט שפרסם ב-X (טוויטר לשעבר) כתב סוצקבר: "אני מצטער מעומק לבי על ההשתתפות שלי בפעולות של הדירקטוריון. מעולם לא התכוונתי להזיק ל-OpenAI. אני אוהב כל מה שבנינו ואעשה כל מה שאני יכול כדי לאחד את החברה". אלטמן שיתף את הפוסט של סוצקבר והוסיף שלושה לבבות.
2 צפייה בגלריה
כנס המפתחים של OpenAI
כנס המפתחים של OpenAI
אלטמן בכנס המפתחים של OpenAI
(צילום: JUSTIN SULLIVAN / GETTY IMAGES)
בנוסף לסוצקבר חתמו על המכתב מנהלים בכירים נוספים כמו מירה מוראטי, סמנכ"לית הטכנולוגיות של החברה שמונתה למנכ"לית זמנית אחרי פיטוריו של אלטמן והוחלפה הלילה על ידי המנכ"ל החדש אמט שיר; סמנכ"ל התפעול בראד לייטקאפ; והסמנכ"ל לעניינים אסטרטגיים ג'ייסון קוון.
הבוקר הודיעה מיקרוסופט כי אלטמן, ברוקמן ועובדים נוספים ב-OpenAI יצטרפו אליה כדי להקים מחלקה חדשה למחקר בתחום הבינה המלאכותית. אולם, המכתב ששלחו הערב עובדי OpenAI לדירקטוריון עשוי לשנות את תמונת המצב בפעם המי יודע כמה תוך שלושה ימים בלבד.
אלטמן אותת שהוא פתוח לרעיון של חזרה ל-OpenAI בציוץ שפרסם הערב ב-X: "יש לנו יותר אחדות ומחויבות ופוקוס מאשר אי פעם. כולנו הולכים לעבוד ביחד בדרך כזו או אחרת, ואני כל כך מתרגש. קבוצה אחת, משימה אחת".
פורסם לראשונה: 16:57, 20.11.23