אגף התנועה של משטרת ישראל פרסם היום (ה') הודעת חריגה המזהירה אנשים מלפתוח קישור שנשלח אליהם כביכול מהאגף עצמו. ההודעה הגיעה לאחר שלאחרונה התקבלה במשטרת התנועה פנייה מעובדת במחלקת כספים בחברה פרטית שלפיה היא קיבלה דואר אלקטרוני "מאגף התנועה" שבו נטען כי רכבה תועד מבצע עבירה של מסיעה מעל המהירות המותרת.
2 צפייה בגלריה
מצלמת תנועה
מצלמת תנועה
מצלמת תנועה
(צילום: עידו ארז)

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

להודעה צורף קישור לצפייה בצילומים ממכמונת המהירות, קישור שלא מספק גישה לאותם צילומים, אלא מוביל את המשתמש לדף נחיתה אחר. מבדיקה ראשונית עולה החשד כי מדובר בפנייה מזויפת וככל הנראה מדובר בניסיון דיוג והונאה.
2 צפייה בגלריה
הודעת הפישינג
הודעת הפישינג
הודעת הפישינג
(צילום: משטרת ישראל)
לטענת גורם בכיר באגף התנועה, הפונה הינה עובדת במחלקת הכספים של חברה פרטית מוכרת אשר שמה לב שכלל עובדה המחלקה שלה קיבלו את המייל המדובר, מה שעורר את חשדה.
זוהי לא הפעם הראשונה שבה עברייני רשת מנצלים את הסיומת של משטרת ישראל על מנת לעשוק אנשים. הגורם הסביר ל-ynet את הרציונל מאחורי המהלך: ״המטרה היא שהאדם שמקבל את ההודעה יילחץ מכך שאולי קיבל דוח וירצה לראות במה מדובר, ולכן הוא לוחץ על הקישור. חשוב להבהיר לאנשים כי משטרת התנועה איננה שולחת מיילים יזומים לאנשים עם דוחות, שיישלחו אך ורק אם וכאשר בוצעה עבירה ולכתובת של העבריין בדואר רשום. פנייה חזרה בדוא"ל תהיה רק במקרה שבעל הרכב פנה קודם למרכז פניות נהגים וביקש לקבל את המענה לפניה בחזרה לדואר האלקטרוני״.
בעקבות המקרה הבהירו היום במשטרת ישראל כי הם עובדים בעיקר עם דואר ישראל. בהודעה שהוציאה המשטרה ניתנו דגשים על מנת להבין מתי מדובר בניסיון עקיצה ומתי ההודעה מאגף התנועה. בין היתר מציעים במשטרה לשים לב לכתובת הדוא"ל ממנה נשלח המכתב - ואם מופיעה הסיומת gov.il המשמשת את הרשויות בישראל, כולל המשטרה. במשטרה מדגישים כי יש לשים לב לפרטים בתוכן המכתב, לפרטים על מיקום וזמן ביצוע העבירה.
בכל מקרה בו עולה חשד כי מדובר בפניה זדונית וחשש לניסיון דיוג - אל תלחצו על הקישור המצורף, אל תורידו קבצים למחשב ופנו למשטרת ישראל.