בימים האחרונים נערכו בסין הפגנות במחאה על מדיניות ה"אפס הדבקה" של המדינה כלפי נגיף הקורונה, שמתבטאת בסגרים והגבלות. מאחר שהפלטפורמות החברתיות הסיניות נמצאות תחת צנזורה ולא מאפשרות פרסום תכנים על ההפגנות, המוחים ניסו להשתמש בפלטפורמות זרות. אך גם את שיטת הפעולה הזו ניסו לסכל, באמצעות חשבונות טוויטר שככל הנראה מקושרים לממשלה, והחלו להפיץ ספאם בפלטפורמה.

עוד בנושא:

כאמור, המוחים ניסו להשתמש בפלטפורמות זרות כמו טלגרם וטוויטר, שחסומות בסין ולכן מצריכות VPN כדי להתחבר אליהן, על מנת להעביר מידע על ההפגנות ביניהן וכן לחשוף אותו לעולם. אלא שאמש חשבונות סיניים בטוויטר, שחלקם לא היו פעילים במשך חודשים ואף שנים, החלו לפרסם תכנים על שירותי ליווי, תכנים פורנוגרפיים וכאלה הנוגעים להימורים. המוני תכנים כאלו פורסמו על ידי החשבונות - בקצב של כל כמה שניות. אלו פורסמו לצד שמות של ערים בהן נערכו ההפגנות, ולפי חוקרים, המטרה הייתה להיאבק בפרסומים מהמחאות שהתרחשו באותן ערים. הצפת התכנים הביאה לכך שחיפוש שמותיהן הסיניים של הערים בשורת החיפוש הוביל לפרסומי הספאם הרבים במקום למידע מהשטח.
2 צפייה בגלריה
משרדי טוויטר
משרדי טוויטר
משרדי טוויטר
(צילום: AFP)
הצוות בטוויטר שמתמודד עם פרסומי תעמולה צומצם משמעותית מאז שמנכ"ל טסלה אילון מאסק רכש את טוויטר והפך למנכ"ל שלה. לפי הערכות, מספר העובדים בחברה כולה צומצם מ-7,500 לאלפיים, לאור הפיטורים וההתפטרויות הרבות בחברה לאחרונה. לפי דיווחים, צוותים מסוימים, ביניהם אלו שמתמודדים עם סוגיות הנוגעות לזכויות אדם, בטיחות או מבצעי השפעה זרים, צומצמו במיוחד או נסגרו לחלוטין.
> יובל מן וויינט:
בוושינגטון פוסט דווח כי פרסומי הספאם הובילו לכך שבמשך שעות חיפושים של שמות הערים הללו בסינית העלו את הציוצים האלו במקום את המידע על ההפגנות. לפי הדיווח, עובד בטוויטר אמר לחוקר חיצוני כי בחברה היו מודעים לבעיה ופעלו כדי לפתור אותה. עובד שעזב לאחרונה את טוויטר אמר לוושינגטון פוסט כי זו לא הפעם הראשונה בה נעשה שימוש בצורת הפעולה הזו, אך בעבר מטרתה הייתה לפגוע במוניטין של חשבון או קבוצת חשבונות מסוימת על-ידי אזכור שמם במודעה על שירותי ליווי. "זו בעיה מוכרת והתמודדנו איתה באופן ידני לצד אמצעים אוטומטיים", אמר. העובד לשעבר הבהיר כמה הקושי להתמודד עם מבצעים כאלו גדול היום, כשאמר כי "כל העובדים בתחום מבצעי ההשפעה בסין התפטרו".
2 צפייה בגלריה
הפגנה סין נגד סגרי קורונה שנגחאי
הפגנה סין נגד סגרי קורונה שנגחאי
הפגנה סין נגד סגרי קורונה בשנגחאי
(צילום: AFP)
המחאות נחשבות לנדירות בסין, ונערכו בשורת ערים גדולות ואוניברסיטאות, כאשר במהלכן אף נשמעו קריאות להתפטרות מנהיגי המפלגה הקומוניסטית. אחד האירועים שגרם לגל המחאה היה ששריפה בבניין, בעקבותיה נהרגו עשרה אנשים ונפצעו תשעה נוספים, כאשר ככל הנראה הגבלות הקורונה הקשו על הדיירים לעזוב בקלות את מתחם השריפה.