תקלה רחבה בשרתי Microsoft Exchange מונעת מעובדים בארגונים את האפשרות לשלוח ולקבל מיילים. הסיבה לתקלה היא באג במנוע סריקת התוכנות הזדוניות המוטמע בשרתים, הנגרם בעקבות טעות קידוד שנגרמה לאחר עדכון אוטומטי שלי המערכת, שגורם לקריסתה.
1 צפייה בגלריה
Microsoft Exchange
Microsoft Exchange
Microsoft Exchange
(צילום: Shutterstock)

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

מיקרוסופט החלה להטמיע את מנוע סקירת התוכנות הזדוניות והספאם, FIP-FS כברירת מחדל החל מגרסאת 2013 של שרתי Microsoft Exchange, על מנת להגן על המשתמשים מפני דואר זדוני ודואר זבל. הבאג החדש, שנגרם עקב המעבר לשנה האזרחית החדשה, חוסם באופן אוטומטי משלוח וקבלת דואר אלקטרוני על שרתים אלה.
אלכס שטיינברג, מנהל מוצר בחברת אבטחת המידע ESET, מסביר כי מקור התקלה מזכיר מאוד את באג 2000. "גם כאן נראה שהבעיה נובעת מעדכון גרסה שבוצע למנגנון שסורק את המיילים מפני נוזקות. בעקבות החלפת השנה האזרחית מ-2021 ל-2022 נדרש עדכון למנגנון הסריקה, ובעקבות המגבלה במספרי הגרסאות, המנוע למעשה קורס. הקריסה גורמת לכך שמיילים נתקעים באמצע המשלוח ולא מגיעים ליעדם. יחד עם זאת, אפילו שמדובר בתקלה, היא לא בעלת פוטנציאל לנזק ממשי, אלא יותר להפרעה בפעילות השוטפת. כמו כן, מיקרוסופט מכירה את התקלה ונמצאת בשלבי טיפול סופיים".
עד כה לא ברור בכמה משתמשים וארגונים פגעה התקלה, אך סביר להניח שכמות הנפגעים יחסית קטנה, בעיקר בגלל שהתקלה עצמה החלה בערב השנה החדשה, שהתקיים ביום שבת האחרון, יום שבו רוב הארגונים ברחבי העולם לא עובדים. גם היום נרשמו מספר דיווחים אודות התקלה, אך נכון לרגע זה היא בטיפול מלא של מיקרוסופט, ולקראת שלבי תיקון סופיים.