ענקיות הטכנולוגיה מתייצבות לצד ישראל בעקבות המלחמה שגבתה את חייהם של יותר מ-900 ישראלים. גוגל, אפל, אמזון, מיקרוסופט ומטא - לכולן מרכזי מחקר ופיתוח משמעותיים בישראל - הביעו צער בעקבות האירועים והבטיחו לתמוך בעובדים המקומיים. חלק מהחברות אף תורמות כסף למען הנפגעים.
3 צפייה בגלריה
מארק צוקרברג, סונדר פיצ'אי, סאטיה נאדלה וטים קוק
מארק צוקרברג, סונדר פיצ'אי, סאטיה נאדלה וטים קוק
מארק צוקרברג, סונדר פיצ'אי, סאטיה נאדלה וטים קוק
(צילומים: צילומים: Carlos Barria / Reuters, Justin Sullivan / Getty Images, MICHAEL REYNOLDS / EPA, Josh Edelson / AFP)

עוד בנושא:

"אני בטוח שכולכם ראיתם את החדשות על ההתקפות הנוראיות נגד אזרחים בישראל ועל ההסלמה בסכסוך שמתרחשת עכשיו", כתב מנכ"ל גוגל סונדר פיצ'אי לעובדים, "לגוגל יש שני משרדים ויותר מ-2,000 עובדים בישראל, וקשה לדמיין את מה שהם חווים עכשיו".
מגוגל נמסר כי החברה הצליחה ליצור קשר עם כל העובדים המקומיים שלה ותמשיך לתמוך בהם. "ליבנו ומחשבותינו עם הקורבנות ויקיריהם ועם כל אלו שנפגעו", נמסר מהחברה. "אנחנו גם פועלים כדי לספק מידע אמין ומדויק לאנשים שמשתמשים במוצרים שלנו. ברגעי משבר ואירועי חדשות מתפרצות, המערכות שלנו בגוגל ויוטיוב מתעדפות מידע רשמי ומאומת. הצוותים שלנו עובדים מסביב לשעון כדי להבטיח זאת, לזהות ולהסיר תוכן גרפי אלים, שנאה, טרור או קמפיינים מתואמים של דיסאינפורמציה".
בחברה סיפרו כי יחידת האבטחה שלה, מנדיאט (Mandiant) זיהתה חשבונות מזויפים הקשורים לאיראן שמקדמים נרטיבים אנטי-ישראליים בישרותים שונים. בנוסף, היא חוקרת דיווחים על התקפות מניעת שירות מבוזרות (DDoS) בהובלת גורמים מקצועיים החשודים כהאקרים המזוהים כפרו-חמאס ופרו-רוסיים, אשר תוקפים אתרים של ממשלת ישראל.
גם מנכ"ל אפל טים קוק פנה במייל לעובדים וכתב: "אני הרוס מההתקפות המזעזעות נגד ישראל ומהדיווחים הטראגיים שמגיעים מהאזור. ליבי יוצא אל הנפגעים, אל מי שאיבדו את יקיריהם ואל כל האנשים החפים מפשע שסובלים כתוצאה מהאלימות". לאפל יש משרדים בהרצליה, חיפה וירושלים.
אנדי ג'סי, מנכ"ל אמזון שמעסיקה יותר מאלף עובדים בתל אביב ובחיפה, כתב בפוסט שפרסם ב-X (טוויטר לשעבר): "המתקפות נגד אזרחים בישראלים הן מזעזעות וקשה לצפות בהן. אני בקשר עם חברי הצוות שלנו שם על מנת לוודא שאנחנו עושים כל מה שניתן כדי לדאוג לביטחון שלהם ושל משפחותיהם, וכדי לסייע בכל דרך אפשרית בתקופה המאוד קשה הזאת. אנחנו גם בקשר צמוד עם השותפים שלנו בתחום הסיוע ההומניטרי בשטח ונתמוך במאמצים שלהם. מקווה ששלום יגיע בהקדם האפשרי".
3 צפייה בגלריה
אנדי ג'סי
אנדי ג'סי
מנכ"ל אמזון, אנדי ג'סי
(צילום: אמזון)
מנכ"ל מטא, מארק צוקרברג, לא פרסם הודעה פומבית בעקבות האירועים אך שלח מייל לעובדי החברה בישראל שמספרם עומד על כאלף. "התקיפות בישראל היו קשות מאוד לצפייה, ורציתי לפנות אליכם באופן אישי כי שתדעו שאני חושב עליכם ועל המשפחות שלכם", כתב צוקרברג, "אני בקשר עם הצוות המקומי שלנו כדי לוודא שאנחנו עושים כל מה שאפשר כדי לתמוך בהם בזמן המשבר הזה, והבטיחות שלכם היא בעדיפות עליונה. אני והצוות נעקוב מקרוב אחרי ההתפתחויות, ואנחנו מעודדים אתכם לשמור קודם כל על עצמכם ועל יקיריכם".
במטא תגברו את צוותי המומחים הקבועים שלה, דוברי עברית וערבית, שעובדים במתואם כדי לזהות ולהסיר במהירות תכנים בפייסבוק ובאינסטגרם שמפרים את מדיניות מטא בנושא אלימות והסתה, פייק ניוז ותמיכה בארגונים מסוכנים. בחברה טוענים כי הצוותים גם עושים כל שביכולתם כדי לשמור על בטיחותם של אנשים המופיעים בפוסטים.
סאטיה נאדלה, מנכ"ל מיקרוסופט שמעסיקה כ-3,000 עובדים בישראל, כתב בלינקדאין: "אני שבור לב ממתקפות הטרור המזעזעות בישראל ומהעימות המסלים. תנחומיי הכנים עם כל מי שנהרגו והושפעו. אנחנו מתמקדים בלהבטיח את הבטיחות של העובדים שלנו ומשפחותיהם". החברה הקימה קרן חירום לסיוע ותמיכה ישירה בקהילות שנפגעו בשיתוף עמותת "מתן משקיעים בקהילה" על מנת לספק עזרה וסיוע למשפחות, ציוד חירום ואספקה רפואית, מזון וכל צורך אחר שעולה. עובדי מיקרוסופט בישראל תרמו כ-900 אלף שקלים וכאלף אריזות מזון עבור הנפגעים.
3 צפייה בגלריה
צפרא כץ
צפרא כץ
צפרא כץ
(צילום: AP)
חברת השבבים אנבידיה, שמעסיקה כ-3,300 עובדים בישראל, מסרה כי היא "שולחת את תנחומיה העמוקים למשפחות הנרצחים במתקפות הטרור בישראל. ליבנו עם משפחות הפצועים והחטופים, אנו שותפים לכאב והצער שנגרמו בעקבות מתקפות אלו ומצטרפים לעולם בתקווה לימים שקטים ושלווים".
בחברת אורקל, שהמנכ"לית שלה היא צפרא כץ, ילידת ישראל, פרסמו הודעת גינוי חריפה למה שהם מכנים "מעשה הטרור הנפשע כנגד אזרחיות ואזרחי ישראל". בחברה הצהירו שיעמדו לצד ישראל בשעתה הקשה ויסייעו למדינה במגוון דרכים. החברה הודיעה כי תתרום כמיליון דולר למד"א ותגייס תרומות נוספות מ-150 אלף עובדי החברה. אורקל תתרום סכום זהה לכל סכום שיגויס במסגרת הקמפיין.
"אורקל עומדת לצד ישראל במאבקה הבלתי מתפשר בטרור", מסר ערן פייגנבאום, מנכ"ל אורקל ישראל, "אנחנו מעמידים לרשות גופי המדינה והביטחון את מגוון היכולות הטכנולוגיות של אורקל וכן יוצאים בקמפיין גיוס כדי לסייע למגן דוד אדום במאמצי ההצלחה והחילוץ".
גם מנכ"ל חברת התוכנה SAP, כריסטיאן קליין, התייחס לאירועים בישראל בפוסט שפרסם בלינקדאין: "אנחנו עצובים מאוד מאובדן החיים הטראגי בימים האחרונים ומציעים את תנחומינו הכנים לנפגעים. SAP מחויבת לתמוך בעמיתים שלנו ובמשפחות שלהם בישראל בתקופה הזאת".
ברק עילם, מנכ"ל חברת Nice, כתב כי "המתקפה על ישראל בשבת בבוקר הייתה חסרת תקדים ובלתי אנושית. משפחות שלמות נרצחו. ילדים צעירים הופרדו מאמהותיהם ונלקחו בשבי. מאות ילדים וילדות חפים מפשע שבאו לחגוג את החיים במסיבת טבע נטבחו. זה שובר את הלב. עם אחדות, מנהיגות ואומץ ישראל תילחם בחזרה ותנצח!".
פורסם לראשונה: 13:24, 10.10.23