האקתון מיכל סלה Safe@Home לפיתוח טכנולוגיות להצלת חיים ולמניעת אלימות נגד נשים יוצא לדרך בפעם השלישית: כ-300 משתתפים ומשתתפות יתחרו השנה בכ-70 צוותים שונים באירוע שיתקיים בתאריכים 23-25 במאי. "ישראל היא הסטארט-אפ ניישן, יש פה את המוחות הטובים בעולם ואנחנו יכולות לנצח את זה", אמרה הבוקר (יום ב') בריאיון לאולפן ynet לילי בן עמי, מנכ"לית ומייסדת פורום מיכל סלה על שם אחותה שנרצחה על ידי בן זוגה ב-2019. "היעד שלנו הוא אפס נרצחות בשנה. אנחנו רוצים לייצר אקוסיסטם חדש של סטארטאפים להצלת חיים".

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

אירוע הגמר של ההאקתון יתקיים בבית הנשיא במעמד הנשיא יצחק הרצוג, רעייתו מיכל הרצוג, שרי ממשלה, בכירים מהחברות המובילות במשק ומשפחתה של מיכל סלה ז"ל. באירוע יוכרזו שלושת הצוותים המנצחים, שיזכו בפרס כספי בסך 50 אלף שקלים לפיתוח המיזמים בחסות הוועדה הלאומית הממשלתית הבין-משרדית למניעת אלימות במשפחה. המיזמים הטכנולוגיים המובילים יזכו להשתתף חינם בתוכנית האצה של עמותת פורום מיכל סלה, יחד עם Google For Startups, הנמשכת שלושה וחצי חודשים. ההרשמה להאקתון פתוחה עד 7 במאי. מיכל סלה ז"ל נרצחה באוקטובר 2019 לעיני בתה התינוקת על ידי מי שהיה בן זוגה, אלירן מלול. הוא נידון בשנה שעברה למאסר עולם. פורום מיכל סלה שהוקם לזכרה הוא עמותה ללא מטרות רווח להצלת חיים ולמניעת אלימות כלפי נשים באמצעות פתרונות טכנולוגים וחדשנות. המטרה היא בניית אקוסיסטם חדש של טכנולוגיות למניעת אלימות כלפי נשים ובו מאה סטארטאפים מצילי חיים עד לשנת 2030. היעד: אפס נרצחות בשנה.
2 צפייה בגלריה
מיכל סלה ז"ל
מיכל סלה ז"ל
"מוות מיותר". מיכל סלה ז"ל
(באדיבות המשפחה)
בן עמי משוכנעת שטכנולוגיה הייתה יכולה להציל את חיי אחותה: "זה מוות מיותר. כלפי מחצית מהנרצחות בביתן לא הייתה אלימות פיזית קודמת. אנחנו לא ידענו לזהות שמה שמיכל חווה יכול להיות מסוכן. מה שמיכל חוותה היה קנאה אובססיבית. אם הוא מנסה לשלוט בך בכל דקה ביום שלך, את יכולה להיות בסכנה וצריכה להתקשר למוקד 118, ולעולם לעולם לא להיפרד לבד. לנסות להיפרד לבד מאדם אובבסיבי זה כמו לנסות לפרק חומר נפץ לבד".

"עצרנו אינתיפאדה עם בינה מלאכותית"

לדבריה, "מדינת ישראל היא מעצמה ללוחמה בטרור - עצרנו אינתיפאדת סכינים עם בינה מלאכותית. אנחנו יודעים למנוע דבר נורא לפני שהוא קורה ואנחנו עושים את זה גם בתאונות דרכים, למשל עם מובילאיי. אפשר לעשות את זה גם באלימות במשפחה, כי יש סימנים ויש דפוסים וזו תופעה בינלאומית. אני שמחה להגיד שהפעילות שלנו שוכפלה לאוסטרליה, לדרום אפריקה, אנחנו הצגנו כבר באירופה, בניו יורק. אנחנו נהיה מעצמה עולמית ללוחמה בטרור בתוך הבית".
2 צפייה בגלריה
נשיא המדינה, רובי ריבלין
נשיא המדינה, רובי ריבלין
גמר האקתון מיכל סלה Safe@Home בשנה שעברה
(מארק ניימן, לע"מ)
בשנה שעברה זכה במקום הראשון בהאקתון מיזם "Safebutton" - כפתור נסתר שמאפשר לנשים שחוות אלימות להזעיק עזרה באופן מיידי, ושאינו תלוי במכשיר או קליטה סלולרית. הצוות שהוביל את המיזם זכה ב-30 אלף שקלים לצורך המשך פיתוח של המוצר. מירב בן יאיר, שעמדה בראש הצוות, הסבירה בשיחה עם ynet על הפיתוח: "זה כפתור מצוקה מאוד קטן ופונקציונלי שאפשר לשים על כל דבר - על שעון, צמיד, נעל, ועוד. בלחיצה אחת הוא יאפשר לצלצל או לשלוח הודעה לאנשים שהוגדרו מראש באפליקציה, ולשלוח גם מיקום". במקום השני זכה מיזם "The Capsule" שפיתח מערכת לאיסוף תלונות בתוך ארגונים, ובמקום השלישי זכתה אפליקציית Mentor4u, שמקשרת בין גברים אלימים לבין מנטורים שיכולים לסייע להם. להשתתפות ולהרשמה חינם להאקתון מיכל סלה Safe@Home היכנסו לאתר www.h-michalsela.org.il