למרות הפוקוס הכמעט מוחלט על מסכים וטלוויזיות - סמסונג ניצלה את תערוכת CES השנה כדי להציג גם כמה חידושים מתחומים אחרים, כמו מוצרים לבית החכם. מי שגרף את מירב תשומת הלב הוא "בולי" (Ballie) - רובוט שנראה כמו כדור פינג-פונג (או כמו BB-8 מ"מלחמת הכוכבים"), ומלווה אתכם בתוך הבית. בעצם, מדובר במעין עוזר אישי שאמור לעקוב אחריכם ברחבי הבית, ולסייע בפעולות הבית החכם. הוא מקושר לכל המוצרים החכמים, ומסייע בתפעול השוטף.
6 צפייה בגלריה
בול,י הרובוט של סמסונג
בול,י הרובוט של סמסונג
בולי. נראה כמו BB-8 מ"מלחמת הכוכבים"
(צילום: EPA)
6 צפייה בגלריה
הרובוט בולי
הרובוט בולי
בולי, תדליק את המזגן בבקשה
(צילום: AFP)
מה זה אומר בפועל? בולי יכול זהות שאתם מתעוררים ולהדליק עבורכם את האור, או להפעיל את השואב הרובוטי כשהוא מזהה שדגני הבוקר נשפכו על הרצפה. הוא יכול גם לשחק עם הכלב, או להזעיק שירותי הצלה אם קרה משהו. הוא מבוסס על יכולות בינה מלאכותית, פועל כך שהוא שומר על מרחק אישי קבוע מהמשתמש, וכמובן מכיל מצלמה. כך שתוכלו לבקש לראות בדיוק מה קורה בבית גם מרחוק. 

ארוחה של רובוט

ובזמן שבולי נראה כמו בוט חמוד, ה"בוט שף" שהציגה החברה הוא כבר הרבה יותר מאיים. מדובר בזוג זרועות רובוטיות די גדולות, שנראו תלויות מארון המטבח. הבוט שף מופעל באמצעות פקודות קוליות, ומסוגל לבצע פעולות כמו לחתוך קוביות טופו לסלט, לחמם שמן על מחבת, לערבב ולתבל. הוא מסוגל לפתוח את הארון כדי לשלוף ממנו מרכיב, וכמובן פועל על פי מתכונים מסודרים. הוא לא עובד לבד באופן מוחלט: הוא נועד לסייע לגורם אנושי במטבח ולא לייתר אותו לגמרי (לפחות לא בשלב זה).
6 צפייה בגלריה
בוט שף
בוט שף
חמוד זה לא. בוט שף
(צילום: AP)
6 צפייה בגלריה
בוט שף
בוט שף
נגיעה של שמן זית
(צילום: AP)
למרות ההדגמה המרשימה בביתן של סמסונג בתערוכה, התנועות הרובוטיות היו די מוגבלות - בעיקר במשימות כמו ערבוב הטופו שבמחבת - כשהשף הרובוטי הצליח בעיקר לגרור את החתיכות מצד לצד. וכן, מוכרחים לומר שבניגוד ל"בולי", ב"בוט שף" אין שום דבר חמוד. יש משהו קצת מטריד בלראות את הזרועות המאוד לא מעודנות האלה בפעולה. לא בטוח בכלל שאנחנו ערוכים לנוכחות הפיזית המסיבית הזו בתוך המרחב המסויים של המטבח הביתי.  והיה גם פרויקט ניאון - שקיבל תשומת לב בשבועות שלפני התערוכה עם הבטחה מפוצצת: "יישות חדשה של בינה מלאכותית". הפרויקט - שיצא מתוך מעבדת החדשנות של סמסונג - STAR Labs, התגלה כמלא באוויר חם של הייפ מוגזם, והתפוצץ די בקלות. ה"יישות" היא לא יותר מאווטרים דיגיטליים בעלי מראה ריאליסטי, וסרטוני ההדגמה שלהם התגלו כאילוסטרציות שנועדו להמחשה בלבד. כמו שזה נראה כרגע, מדובר פה בעיקר בקונספט בלתי מגובש ורחוק ממימוש - ולא בהכרזה של ממש.
6 צפייה בגלריה
פרויקט נאון
פרויקט נאון
פרויקט ניאון
(צילום: AFP)
6 צפייה בגלריה
פרויקט נאון
פרויקט נאון
סרטוני ההדגמה התגלו כאילוסטרציות
(צילום: EPA)
הכותבת הינה אורחת של חברת סמסונג בלאס וגאס