חוצה את הכביש: סמנכ"ל המוצר של מיקרוסופט, פאנוס פאנאי, עוזב את החברה כדי לנהל את חטיבת המכשירים של המתחרה אמזון. פאנאי הצטרף למיקרוסופט בשנת 2004 והוא נחשב לרוח החיה מאחורי מכשירי הסרפייס שלה. בשנים האחרונות הוא גם היה אחראי לפיתוח מערכת ההפעלה ווינדוס 11.
1 צפייה בגלריה
פאנוס פאנאי
פאנוס פאנאי
פאנוס פאנאי בשנת 2019
(צילום: Mark Lennihan / AP)

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

לפי דיווח של בלומברג, פאנאי ייכנס לנעליו של דייב לימפ, שבחודש שעבר הודיע כי הוא פורש מתפקידו כמנהל חטיבת המכשירים של אמזון, שאחראית בין היתר לרמקולים החכמים מסדרת אקו ולסייעת הקולית אלכסה. סמכויותיו של פאנאי במיקרוסופט יחולקו בין שני מנהלים - פוואן דוולורי יהיה אחראי על מערכות הפעלה, מכשירים ושבבים הקשורים למשתמשי דסקטופ, ענן ובינה מלאכותית. יוסוף מהדי יעבוד מול יצרניות מחשבים ושותפים קמעונאיים.
ריפרש
אייפון 15: העתיד על פי אפל
45:45
"אחרי 19 שנים מדהימות במיקרוסופט, החלטתי להעביר דף ולכתוב את הפרק הבא", כתב פאנאי בפוסט שפרסם ב-X (טוויטר לשעבר), "לנצח אהיה אסיר תודה על התקופה שלי במיקרוסופט ועל האנשים המדהימים שהיה לי הכבוד ליצור מכשירים איתם". מנכ"ל מיקרוסופט, סאטיה נאדלה, כתב לו: "תודה לך, פאנוס, על ההשפעה על המוצרים, התרבות, החברה והתעשייה שלנו לאורך שני העשורים האחרונים".
ההכרזה של פאנאי הגיעה בתחילתו של שבוע עמוס עבור מיקרוסופט ואמזון, שבמהלכו שתיהן צפויות לחשוף מוצרים חדשים בתחום החומרה: ראשונה תהיה אמזון, שמחר תערוך את אירוע החומרה השנתי שלה במטה השני שלה, המכונה HQ2, בעיר ארלינגטון במדינת וירג'יניה. אמזון נוהגת להשיק באירועים האלה רמקולים חכמים ומכשירים נוספים שתומכים באלכסה, הסייעת הקולית הוותיקה שלה.
ביום חמישי יגיע תורה של מיקרוסופט: באירוע שלה, שיתקיים ביום חמישי בניו יורק, צפויה ענקית הטכנולוגיה לחשוף מכשירים חדשים מסדרת סרפייס, כפי שעשתה בשנים קודמות. פאנאי היה אמור להיות אחד הדוברים באירוע, אך בעקבות פרישתו מהחברה השתתפותו בוטלה. עם זאת, הוא יישאר במיקרוסופט בשבועות הקרובים כחלק מתהליך החפיפה.
המשרדים הראשיים של מיקרוסופט ואמזון נמצאים באזור סיאטל, ושתי החברות נלחמות ביניהן על טאלנטים כבר שנים. בשנת 2021, למשל, גייסה מיקרוסופט את צ'ארלי בל - סגן נשיא בכיר באמזון עם 23 שנות ותק בחברה - בתור סגן נשיא בכיר האחראי לתחום הסייבר. המהלך כמעט הוביל לתביעה של אמזון נגד מיקרוסופט, אך הסתיים בפשרה בין שתי החברות.