גוגל משדרגת את החיפוש הוויזואלי ברשת והופכת אותו לטבעי יותר: ענקית הטכנולוגיה הכריזה הערב (יום ד') על שני פיצ'רים חדשים בתחום ה-Multisearch (חיפוש משולב תמונה וטקסט). הפיצ'רים החדשים יהיו זמינים בשלב הראשון רק לחלק קטן מהמשתמשים, אך בגוגל אומרים שהכוונה היא להרחיב את הזמינות שלהם לכל העולם בהמשך.
1 צפייה בגלריה
Circle to Search
Circle to Search
Circle to Search
(צילום: גוגל)
הפיצ'ר המרכזי נקרא "מקיפים ומחפשים" (Circle to Search) והוא מאפשר לסמן פריטים בתמונות או סרטונים - לא משנה באיזו אפליקציה אתם נמצאים - ולחפש אותם באמצעות גוגל. כך, למשל, אם ראיתם משקפיים מגניבים בסרטון טיקטוק או ביוטיוב, תוכלו להקיף אותם בעיגול וגוגל יריץ חיפוש שלהם ברשת.
גוגל MultiSearch
איך זה עובד? בגוגל אומרים כי ניתן להפעיל את "מקיפים ומחפשים" באמצעות לחיצה ארוכה על לחצן הבית או על סרגל הניווט במכשיר האנדרואיד שלכם. אחר כך בוחרים כל פריט שרואים על המסך, באופן שנוח לכם, ותוך רגע תראו מוצרים דומים שאפשר לקנות בחנויות מקוונות. אפשר גם לקשקש או להקיש על פריטים כדי לחפש אותם, בלי לצאת מהמסך שאתם נמצאים בו. כשמסיימים, פשוט מחליקים על המסך כדי לחזור למסך שממנו התחלתם.
ריפרש
החברה הישראלית שהמציאה מחשב עם משקפיים במקום מסך / עם טמיר ברלינר
42:48
הפיצ'ר החדש מאפשר גם לשאול שאלות על הפריטים שאתם מסמנים. נניח שנתקלתם ברשתות החברתיות בסרטונים שמציגים שוב ושוב את אותו מאכל ואתם לא מבינים מה העניין (זוכרים את השיגעון סביב הרולאפס או קראנץ' פיסטוק?), תוכלו לסמן את אותו פריט ולשאול את גוגל "למה זה נהיה כל כך פופולרי עכשיו?". נתקלתם בסרטון בנושא שלא שמעתם עליו מעולם? אפשר לקשקש על הטקסט כדי לשאול את גוגל במה בדיוק מדובר.
הפיצ'ר החדש יושק ב-31 בינואר, אבל רק במכשירי פיקסל 8 ופיקסל 8 פרו ובסדרת גלקסי S24 של סמסונג שמושקת הערב במקביל להודעה של גוגל. כאמור, בחברה אומרים כי הפיצ'ר החדש יגיע בהמשך למכשירים נוספים.
גוגל MultiSearch
פיצ'ר נוסף שעליו הודיעה החברה מגיע לאפליקציית Lens של גוגל, שמאפשרת לחפש ברשת באמצעות תמונות. כעת, לאחר שתעלו תמונה לאפליקציה תוכלו לשאול שאלות לגביה ולקבל תשובות בשפה טבעית באמצעות בינה מלאכותית יוצרת (GenAI). כך למשל, אם תצלמו תמונה של משחק קופסה שאין לכם את ההוראות שלו, תוכלו לשאול את גוגל "איך משחקים במשחק הזה?" ותקבלו תשובה מפורטת. מתחת לתשובה יופיעו קישורים לעמודים שעליה היא מבוססת. הפיצ'ר הזה יהיה זמין השבוע באנגלית ובארה"ב בלבד.