נטפליקס הכריזה על פיצ'ר חדש בשם העברת פרופיל (Profile Transfer). הפיצ'ר מכוון לכל מי שחולק חשבון עם אדם או משק בית נוסף, ויקל עליו לפתוח חשבון משלו - מאחר שהחשבון החדש למעשה יתבסס על המידע השמור בחשבון הקיים. לפי ההודעה הרשמית של החברה, הצעד יאפשר "לשמור על חוויית הנטפליקס שלכם קבועה גם בזמנים של שינוי".

עוד בנושא:

הפיצ'ר למעשה יאפשר למשתמשים להעביר את ההמלצות המותאמות אישית שלהם, היסטוריית הצפייה והגדרות נוספות לחשבון חדש. האפשרות זמינה למשתמשים בכל העולם, באמצעות לחיצה על “Transfer Profile”, שנחשפת כשעומדים על האייקון של הפרופיל בפלטפורמה. לאחר מכן, הפלטפורמה תלווה את המשתמשים צעד אחר צעד עם הסברים כיצד לבצע את המעבר.
1 צפייה בגלריה
נטפליקס
נטפליקס
נטפליקס
(צילום: shutterstock)
הצעד מכוון לשני סוגים של משתמשים בפלטפורמה. הסוג הראשון הוא אנשים שחלקו חשבון עם משתמשים נוספים באופן לגיטימי, מאחר שהיו חלק מאותו משק בית - בין אם מדובר בהורים וילדים, בני זוג או שותפים לדירה. ברגע שהסיטואציה שלהם בחיים השתנתה, והם כבר אינם מתגוררים יחד, אלו נאלצים להמשיך לחלוק חשבון כדי שלא לאבד את המידע שנצבר על העדפותיהם בפלטפורמה ולהתחיל מאפס. לכן, הפיצ'ר החדש יקל על המעבר הזה ועל פתיחת חשבון חדש.
הסוג השני הוא משתפי הסיסמאות, שנטפליקס שינתה את הגישה שלה כלפיהם בתקופה האחרונה. משתפי הסיסמאות משתמשים בחשבון קיים של משק בית שהם אינם משתייכים אליו, במקום לפתוח חשבון משלהם ולשלם עבורו. בעבר, נטפליקס התייחסה לתופעה הזו ככזו שאין טעם להילחם בה, ואף כסוג של מנגנון שיווק לא רשמי - בטענה כי אחרי שיתרגלו לשירות, אותם משתמשים בוודאי יפתחו חשבון משלהם ויהפכו למנויים משלמים.
אך לאחרונה כאמור, החברה שינתה גישה, בעיקר בשל נתונים מאכזבים על מספר המשתמשים בפלטפורמה, על רקע התחרות הקשה עם פלטפורמות סטרימינג אחרות והעדפות משתנות של הצרכנים. כעת, החברה מעוניינת להפוך את משתפי הסיסמאות למשתמשים רשמיים על מנת להראות צמיחה בנתונים ובהכנסות. נטפליקס בחנה במספר מדינות מצומצם מספר דרכים שונות שיעודדו אותם לעשות את המעבר, או לפחות יקשו עליהם להמשיך ולצרוך את התכנים על ידי שיתוף סיסמה. בין היתר, היא ניסתה להציע למשתפי הסיסמאות להוסיף לחשבון שלהם משק בית נוסף, לצרף משתמש נוסף לחשבון קיים בעלות של דולרים בודדים בחודש ולהשתמש בקוד אימות כדי לוודא מי משתייך לחשבון.
גם הפיצ'ר שהשיקה כעת נבחן מאז מרץ בצ'ילה, קוסטה ריקה ופרו. לפי הערכות נטפליקס, מעל מאה מיליון משקי בית ניגשים לשירות דרך חשבונות משותפים.