גיימינג היא תעשייה ששוויה אמור להסתכם בכ-187 מיליארד דולר ב-2023. כל ענקיות הטכנולוגיה החשובות רוצות נתח ממנה, ורובן כגון מיקרוסופט, אנבידיה, אמזון, סוני, נינטנדו ואפילו אפל כבר נמצאות בה בצורה כזו או אחרת. גוגל ניסתה את מזלה אבל ויתרה, אך סמסונג עד כה לא ממש היתה שם. כלומר, היא שם דרך משחקי המובייל בטלפונים והטאבלטים שלה, אבל זה הכסף הקטן של התעשייה. הכסף האמיתי נמצא במשחקי הענק כגון מותגי העל של המחשבים, האקסבוקס והפלייסטיישן. אלה מתורגמים גם בהצלחה לסרטים, שדרות ותכנים נוספים שמוסיפים עוד ערך לעולמות שהם מספקים לשחקנים.
2 צפייה בגלריה
סמסונג גיימינג האב
סמסונג גיימינג האב
סמסונג גיימינג האב
(צילום: סמסונג)
אבל לסמסונג לא היתה ממש אסטרטגיה בנושא. היא מעולם לא פעלה בתחום. לא היתה לה מעולם קונסולה. המחשבים שלה מיועדים לשימושים רגילים ולא לגיימרים. ורק הסמארטפונים או הטאבלטים מאפשרים לה לשזוף קצת באור הזרקורים של התחום, וגם זאת רק במגבלות של שחקני אנגרי בירדס או גנשין אימפקט. שכבודם במקומם, אך לא מדובר בגיימינג הגדול. בחברה גם לא מנסים להפוך למתחרה של מיקרוסופט, סוני או נינטנדו, וגם לא של אנבידיה או אמזון לונה. האסטרטגיה שלה פשוטה אם אי אפשר לנצח אותם, צריך להצטרף אליהן.
היתרון העיקרי של סמסונג מעבר לכך שהיא היצרנית הגדולה ביותר של סמארטפונים בעולם, זה בעולם הטלוויזיות. אבל טלוויזיה אינה קונסולה וגם לא סמארטפון עליו ניתן להריץ משחקים. מה עושים? הופכים אותה לקונסולה מבוססת סטרימינג. אבל במקום ליפול למלכודת שהרגה את שירות המשחקים של גוגל, כלומר פיתוח של פלטפורמה עצמאית עם כל העלויות הנלוות, בסמסונג החליטו להתחכם. החברה פיתחה אפליקציה לטלוויזיות החכמות שלה שהחלה להופיע בתחילת יוני שעבר בשורת האפליקציות של כל הדגמים מתוצרתה שיוצרו לאחר 2020 (אם כי בחברה אומרים שהיא עובדת הכי טוב על טלוויזיות מ-2022 ואילך), אבל בינתיים רק בארה"ב. בחודש האחרון ההפצה החלה לגדול ובסמסונג התחילו להעלות הילוך בכל הקשור לביזנס החדש.
האפליקציה, גיימינג האב, היא מעין שער כניסה לפלטפורמות הסטרימינג למשחקים הפופולריות ביותר כיום. ניתן להשתמש בשירות הסטרימינג של אקסבוקס, GeForce Now של אנבידיה, אמזון לונה ועוד ובהמשך כנראה גם של ספקיות נוספות. בנוסף האפליקציה מחוברת לשירותים נלווים כגון ספוטיפיי, טוויץ' ויוטיוב גיימינג. הרעיון הוא לאפשר לגיימר לשחק במשחקים החביבים עליו מכל טלוויזיה חכמה של סמסונג ללא תוספת של ציוד נלווה יקר. ניתן לחבר את השלט החביב עליכם ישירות לטלוויזיה או לרכוש שלט ייעודי שמיוצר על ידי שותפות הייצור של סמסונג, הכרזה טרייה מהסוף שבוע האחרון. הרכיבה על שירותי הסטרימינג של שותפות התוכן אומר שניתן למשל להתחיל משחק בקונסולה של הסלון ולהמשיך אותו בטלוויזיה בחדר השינה.
2 צפייה בגלריה
סמסונג גיימינג האב
סמסונג גיימינג האב
שלט ייעודי לגיימינג האב של סמסונג - שימו לב לדמיון שלו לשלט אקסבוקס
(צילום: סמסונג)
כמובן שהאיכות שתקבלו דרך הטלוויזיה רחוקה מאוד מאיכות התצוגה של קונסולת אקסבוקס X או PC גיימינג חזק. אבל בשביל מי שרק רוצה להמשיך ולסיים שלב במשחק החביב עליו לפני השינה, או עבור ההורה שלא רוצה לשים קונסולה או מחשב בחדר של הילדים, מדובר בפתרון לא רע בכלל. והשוס הגדול הוא שזה לא עולה כסף למעט המנוי לשירותי הסטרימינג עצמם.
התעשייה מגששת כבר שנים את הפיצוח של רעיון הזרמת המשחקים לטלוויזיות ומסכי מובייל או מחשבים. רוב השחקנים בעולם נהנים ממשחקי קז'ואל או מסתפקים בקונסולות פשוטות כמו של נינטנדו. אלה מהווים קהל עצום שבינתיים השחקניות הגדולות לא ממש הצליחו לרתום. הכניסה של סמסונג לתחום דרך המסכים שלה הופכת אותה בבת אחת לשחקנית חשובה ולכזו שאי אפשר להתעלם ממנה. סמסונג מחזיקה במקום הראשון בשוק הטלוויזיות הגלובלי מזה 17 שנים ברציפות. היא מוכרת עשרות מיליוני טלוויזיות בשנה ומחזיקה בכ-30 אחוזים ממנו, כלומר מדובר במאות מיליוני מסכים של סמסונג שתלויים להם על קירות הבתים ברחבי העולם. לשם השוואה סוני מכרה כ-45 מיליון יחידות מהפלייסטיישן 5 עד מאי 2023 מאז ההשקה שלה.
האפשרות להוסיף בבת אחת עשרות מיליוני שחקנים פוטנציאליים בלי עלות נוספת הופכת את הגיימינג האב של סמסונג לשחקן חשוב בתעשייה בלי להוציא מיליארדי דולרים על פיתוח של קונסולה או פלטפורמה. עם זאת לא בטוח כמה זמן ייקח לה להפיץ את הבשורה בעולם. בינתיים האפליקציה זמינה למשתמשי הטלוויזיות של סמסונג בארה"ב, לחברה אין בינתיים תוכניות להכניס אותה לטלוויזיות ישראליות, אבל גם לא אמרו לנו שזה לא יקרה. סביר להניח שהיא תתחיל במדינות בהן שירותי הסטרימינג למשחקים כבר זמינים ברובם שזה אומר בעיקר מדינות אירופה ואמריקה, למדינות אחרות היא כנראה תגיע בהמשך.