בשבוע שעבר אילון מאסק רכש את טוויטר תמורת 44 מיליארד דולר, אחרי שטען כי הפלטפורמה מצונזרת מדי, וכי יש להחזיר אליה את עקרונות חופש הביטוי. לדברי מאסק, הדרך לעשות זאת היא להפוך את טוויטר לחברה פרטית. עדיין לא ברור אלו שינויים יקרו בפלטפורמה בהשפעת מאסק, שצפוי להפוך לבעלים שלה באופן רשמי בהמשך השנה, אחרי שהעסקה תקבל את האישורים הרגולטוריים הנחוצים. אך לפי דיווח של הוול סטריט ג'ורנל, הוא לא מתכנן להשאיר את טוויטר פרטית לאורך זמן.

עוד בנושא:

לפי הדיווח, מאסק כבר דיבר עם משקיעים פוטנציאליים על האפשרות להפוך את טוויטר שוב לחברה ציבורית תוך שלוש שנים מקנייתה. זאת כחלק מהניסיון שלו לגייס משקיעים נוספים כדי לשלם פחות מכספו הפרטי על רכישת החברה. נכון לעכשיו, מאסק אמור לשלם 21 מיליארד דולר מכספו הפרטי במסגרת העסקה, ושאר הסכום יגיע מהלוואות מבנקים.
2 צפייה בגלריה
אילון מאסק
אילון מאסק
אילון מאסק
(עיבוד תמונה. צילום: רויטרס, shutterstock)
בעוד שבאופן פומבי מאסק הצהיר כי הוא רוכש את החברה מתוך אכפתיות לנושא חופש הביטוי בלבד, וכי הצד הכלכלי כלל לא משנה לו, ככל הנראה התכנית העסקית היא לשפר את התפעול והרווחיות של החברה במהירות, והפיכתה לפרטית תאפשר לו לעשות זאת עם פחות עיניים הבוחנות את מהלכיו. לאחר מכן, אם אכן ינפיק אותה, יוכל להרוויח מהמהלכים שעשה גם כלכלית. טוויטר דשדשה במשך שנים והתקשתה לצמוח באופן משמעותי.
מתעניינים בשינוי שעובר על טוויטר? האזינו לפודקאסט "ריפרש"
גם ברויטרס דווח כי מאסק אמר לבנקים כי בכוונתו לפתח פיצ'רים ודרכים חדשות לייצור הכנסות מציוצים, בהן לעשות מוניטזציה לציוצים המכילים מידע חשוב או הופכים לוויראליים. עוד דווח כי אמר שהוא מתכנן להפחית במשכורת הבכירים בחברה במטרה לצמצם את ההוצאות.
בנוסף לדיווחים, מציוץ של מאסק עולה כי המודל הנוכחי, שמאפשר שימוש בחינם בפלטפורמה עשוי להשתנות מעט. בעוד שעבור משתמשים פרטיים היא עדיין תהיה זמינה בחינם, מאסק הצהיר כי "אולי תהיה עלות קטנה עבור משתמשים ממשלתיים או מסחריים". הוא לא פירט מעבר לכך.
לאחרונה מאסק פרסם שורת ציוצים נוספים בה תיאר שינויים שהוא צפוי להכניס לטוויטר, כמו שינוי האלגוריתמים שמדרגים את מה שמשתמשים יחשפו אליו בפלטפורמה, ל"קוד פתוח" - כלומר שאופן פעולתם יהיה שקוף למפתחים ולמשתמשים. הוא אף אמר כי כל המשתמשים בפלטפורמה יעברו תהליך שיאשר כי הם אנושיים ולא בוטים.
2 צפייה בגלריה
אפליקציית טוויטר
אפליקציית טוויטר
אפליקציית טוויטר. דשדשה במשך שנים
(צילום: shutterstock)
במספר ציוצים שנמחקו בינתיים, מאסק הציע הפחתה בעלות של שירות המנויים של טוויטר, "טוויטר בלו", ושינויים נוספים במודל שלו, כמו חסימת פרסומות למנויים, ואפשרות לשלם על המנוי באמצעות מטבע הקריפטו "דוג'קוין".
השבוע מאסק אף התייחס לטוויטר בתור פלטפורמת נישה מבחינת מספר המשתמשים שלה (229 מיליון משתמשים יומיים גלובליים). מאסק אמר כי הוא מעוניין שחלק גדול בהרבה מהציבור האמריקאי ישתמש בה.