צעד קטן לאטלס, צעד גדול לרובוטים: חברת בוסטון דיינמיקס פרסמה אמש (יום ג') סרטון שבו נראים שני רובוטים מדגם אטלס עוברים בהצלחה מסלול מכשולים (פארקור). השניים מדלגים מעל חפצים, מקפצים על מדרגות ושולחנות, עושים סלטות באוויר ואפילו מניפים את ידיהם בתנועת ניצחון בסיום.

עוד על רובוטים:

אטלס הוא אחיו הגדול של ספוט, הכלב הרובוטי המפורסם של בוסטון דיינמיקס. גובהו מטר וחצי והוא שוקל כ-85 ק"ג. בניגוד לרובוט ההולך על ארבע, שנמכר לשימוש בתעשייה ובגופי ביטחון תמורת כ-75 אלף דולר, אטלס משמש כפלטפורמת מחקר ופיתוח. מסלול הפארקור שהושלם בהצלחה הוא מבחינת בוסטון דיינמיקס אבן דרך חשובה אחרי שנים רבות של עבודה לשיפור היכולות של הרובוט. עם זאת, בחברה לא מסתירים את העובדה שאין שום דבר ספונטני בסרטון. "זה לא שבאורח קסום הרובוט החליט לעשות פארקור", אומר המהנדס בנג'מין סטיבנס, "זה מסלול שעשינו לו כוריאוגרפיה".
2 צפייה בגלריה
אטלס עושה פארקור
אטלס עושה פארקור
הרובוט אטלס מזנק על השולחן
(צילום: בוסטון דיינמיקס)
2 צפייה בגלריה
אטלס עושה פארקור
אטלס עושה פארקור
צמד רעים. הרובוטים מרחפים באוויר
(צילום: בוסטון דיינמיקס)
מצד שני, זה לא שהמהנדסים תכנתו מראש את כל הצעדים שאתם רואים. הם יצרו סדרה של תבניות שהרובוט יכול להתאים בזמן אמת לסביבה שהוא נמצא בה. אם מאחורי הקלעים באמת מעניינים אתכם, בבוסטון דיינמיקס פרסמו סרטון נוסף ופוסט בבלוג עם קצת יותר פרטים לגבי העבודה עם אטלס. הסרטון כולל בין היתר פספוסים שלא נכנסו לסרטון הערוך, למשל רגעים שבהם אטלס פספס את השולחן שעליו הוא אמור לנחות ואפילו נפל על הראש. בחברה אומרים שכל הרעיון הוא לדחוק את הרובוט לקצה היכולות שלו. "אנחנו לומדים מזה הרבה על איך ללמוד לייצר רובוט שיכול ליפול על הראש ואז לקום על הרגליים ולעשות הכל מחדש", מסביר סטיבנס.

הצצה לעתיד

"קשה לי לדמיין שבעוד 20 שנה לא יהיו רובוטים ניידים שיכולים לזוז בחן ובצורה מהימנה ולעבוד לצד בני אדם כדי להעשיר את חיינו", אמר סקוט קוינדרסמה, מנהל צוות אטלס בבוסטון דיינמיקס. "אבל אנחנו עדיין בימים המוקדמים של יצירת העתיד הזה. אני מקווה שהדגמות כמו זאת יספקו הצצה למה שיכול להיות".
(מאחורי הקלעים)
בוסטון דיינמיקס הוקמה בשנת 1992 ב-MIT ועברה מאז לא מעט ידיים. בתחילת העשור הקודם היא הייתה שייכת לגוגל, לאחר מכן נמכרה לתאגיד היפני סופטבנק והחל מהשנה שעברה היא נמצאת בשליטתה של יונדאי הקוריאנית. במסגרת העסקה האחרונה הוערך שוויה בכ-1.1 מיליארד דולר.