בכנות, אנחנו לא לגמרי מבינים למה חברות טכנולוגיה מתלהבות כל כך מרובוטים דמויי כלבים. אבל הנה, אתמול (יום ג') הצטרף עוד אחד כזה לרשימה כאשר שיאומי הציגה לראשונה את סייברדוג. זהו רובו-כלב בעל מראה עתידני שיכול לעקוב אחרי בני אדם, להתחמק ממכשולים, לקבל פקודות קוליות, לזהות פרצופים, לעשות סלטות באוויר ואפילו להתהפך על הגב, כמעט כמו כלב אמיתי.

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

3 צפייה בגלריה
הרובוט-כלב של שיאומי
הרובוט-כלב של שיאומי
סייבדרוג. אל תסתכל עלינו ככה
(צילום: שיאומי)
ה"מוח" של סייברדוג הוא Jetson Xavier NX, מחשב-על מבוסס בינה מלאכותית של NVIDIA שנחשב לקטן מסוגו בעולם. מעבר לכך, הרובו-כלב של שיאומי מצויד ב-11 חיישנים שונים, כולל חיישני מגע, מצלמות, יחידות GPS ועוד. בשיאומי מדגישים כי מדובר בפרויקט קוד פתוח והם קוראים למפתחים לבנות יישומים עבורו.
סייברדוג לא צפוי להגיע לחנויות וסביר להניח שלא נראה אותו בישראל. נכון לעכשיו, שיאומי מתכוונת למכור 1,000 יחידות בלבד ל"מעריצים של שיאומי, מהנדסים וחובבי רובוטים על מנת שיחקרו ביחד את האפשרויות העצומות הטמונות בסייברדוג". המחיר יעמוד על 9,999 יואן - כ-4,970 שקלים, לא הרבה בשביל רובוט. שיאומי מתכוונת גם לבנות קהילת קוד-פתוח מסביב לרובוט, שעשויה להוביל בעתיד לפרויקטים נוספים בתחום הרובוטיקה.
3 צפייה בגלריה
הרובוט-כלב של שיאומי
הרובוט-כלב של שיאומי
סייברדוג. הוא לא נושך, למיטב ידיעתנו
(צילום: שיאומי)
3 צפייה בגלריה
הרובוט-כלב של שיאומי
הרובוט-כלב של שיאומי
ולא חייבים להוציא אותו לטיול
(צילום: שיאומי)
שיאומי היא ממש לא החברה היחידה שנשבתה בקסמיהם של הרובוטים המהלכים על ארבע. הרובו-כלב המפורסם ביותר הוא כנראה ספוט של חברת בוסטון דיינמיקס, שעולה כ-75 אלף דולר ומעבר ליכולות ריקוד מדהימות, מסוגל לסייע לכוחות צבא ומשטרה בשטח, לבצע משימות שמירה ואבטחה ואפילו לטפל בבעיות תחזוקה. לצדו קיימים רובוטים-כלבים במחירים יותר צנועים, למשל Go1 של החברה הסינית Unitree, שתמורת כ-2,700 דולר יעקוב אחריכם בפארק עם בקבוק המים שלכם בזמן שאתם רצים. למרות שרמת השימושיות של הרובוטים האלה מוטלת בספק, מגמת הירידה של המחירים מעודדת למדי: הטכנולוגיה הזאת הופכת ליותר נגישה, מה שאולי מצביע על כך שהחלום על רובוט ביתי שיסייע לנו בעבודות הבית יתגשם מהר יותר ממה שאנחנו חושבים.