רגע לפני שאתם שולחים את האמוג'י👍, כדאי שתחשבו שוב: בתום משפט שהתנהל בקנדה סביב סכסוך עסקי בין שני חקלאים, קבע לבסוף השופט באופן תקדימי שאמוג'י של אגודל מורם שווה ערך לחתימה על הסכם, ושבתי המשפט "צריכים להתרגל למציאות החדשה". שני הצדדים המסוכסכים במשפט ניסו להתפלפל עם הגדרות שונות לאמוג'י שניתנו בתיקים ותביעות בעבר מישראל, מניו יורק ומקנדה, אבל לבסוף השופט פסק שהוא מעדיף את ההגדרה הפשוטה: הסכמה כמוה כחתימה.
2 צפייה בגלריה
"מציאות חדשה". אמוג'י במקום חתימה
"מציאות חדשה". אמוג'י במקום חתימה
"מציאות חדשה". אמוג'י במקום חתימה
(צילום: shutterstock)

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

הסערה בקערת הדגנים הזאת החלה ב-2021, כשהחקלאי כריס אכטר שוחח על הזמנת תבואה עם סוחר הדגנים קנט מיקלבורו. האחרון גיבש חוזה לרכישת 86 טונות של זרעי פשתן מאכטר תמורת כ-504 דולר לטון, שאמורים היו להימסר בנובמבר אותה שנה. לפי כתב התביעה שהוגש לבית המשפט המחוזי בססקצ'ואן, מיקלבורו חתם על החוזה, צילם ושלח אותו בהודעת טקסט לאכטר עם ההודעה: "נא לאשר את חוזה הפשתן". אכטר השיב באימוג'י של אגודל מורם - אבל משלוח הפשתן מעולם לא הגיע בנובמבר, ועד אז עלות הזרעים זינקה כמעט פי 2.5, ל-1,214 דולר לטון.
מיקלבורו ואכטר חולקים על משמעות האמוג'י שנשלח. הקונה מיקלבורו טוען שהאמוג'י מעיד על כך שאכטר הסכים לתנאי החוזה, אבל אכטר טוען מנגד כי האמוג'י רק מעיד שהוא קיבל את החוזה בהודעת הטקסט. "אני מכחיש שהוא קיבל את האמוג'י של האגודל למעלה כחתימה דיגיטלית של החוזה", אמר אכטר בתצהיר. "לא הספקתי לעיין בחוזה הפשתן ורק רציתי לציין שאכן קיבלתי את הודעת הטקסט שלו".
2 צפייה בגלריה
אמוג'י של אגודל מורם
אמוג'י של אגודל מורם
האמוג'י שסיבך את כריס אכטר
(צילום: shutterstock)
עורך דינו אף טען כי האפשרות לפרש אמוג'י פשוט כסימן לאישור וחתימה על הסכם יגרור את בית המשפט למבול של תיקים שיגיעו לפתחו ויבקשו פרשנויות לגבי המשמעות של אמוג'ים שונים: "בית המשפט הולך להיות מוצף בכל מיני מקרים אם השופט ימצא שאמוג'י אגודל מורם יכול לתפוס את מקומה של חתימה". הוא גם התנגד לחקירה נגדית של מרשו למשמעות האגודל מעלה, בטענה שמרשו "אינו מומחה באמוג'ים".
מהצד השני, הקונה מיקלובורו התעקש שהאמוג'י מעיד על כך שהחקלאי אכטר אכן אישר את החוזה, כמו שבעבר הוא כבר הסכים איתו על חוזים דומים בהודעת טקסט. השופט טימותי קין הודה בהכרעה שלו כי אכן "אמוג'י 👍הוא אמצעי לא מסורתי לחתימה על מסמך, אך למרות זאת בנסיבות אלה זו הייתה דרך חוקית להעביר את המטרות של 'חתימה'", כתב.
קין גם דחה את הטענות של עורך דינו של אכטר לגבי האפשרות שפירוש האמוג׳י יובל לפרשנויות חדשות של אמוג'ים אחרים, כולל "חבטה באגרוף" ו"לחיצת יד" - בית המשפט "לא יכול (וגם לא צריך) לנסות לבלום את גל הטכנולוגיה והשימוש הנפוץ באמוג'י", כתב. "נראה שזו המציאות החדשה ובתי המשפט יצטרכו להיות מוכנים להתמודד עם האתגרים החדשים שעלולים לצוץ משימוש באימוג'ים וכדומה". הוא הורה לחקלאי אכטר לשלם כ-62 אלף דולר עבור החוזה הלא ממומש.