חברת OpenAI תוכל לאמן את כלי הבינה המלאכותית שלה באמצעות התכנים של אחת המוציאות לאור הגדולות והבולטות בתחום העיתונות, אקסל שפרינגר - כך הודיעו אמש (יום ד') שתי החברות. לפי דיווח של בלומברג, במסגרת ההסכם תשלם OpenAI לחברה הגרמנית עשרות מיליוני אירו.
1 צפייה בגלריה
ChatGPT
ChatGPT
ChatGPT
(צילום: rafapress / Shutterstock.com)
מודלים גדולים של שפה (LLMs), כמו GPT-4 שעליו מבוסס הצ'אטבוט הפופולרי ChatGPT שבבעלות OpenAI, צריכים להתאמן על כמויות עצומות של טקסטים כדי שיוכלו ליצור טקסטים חדשים בכוחות עצמם. ככל שהמודלים האלה משתכללים וגדלים, הם צריכים להתאמן על כמויות גדולות יותר של מידע.
מאז ההשקה של ChatGPT בסוף 2022, מוציאים לאור, אמנים, סופרים ויוצרים הביעו מורת רוח מכך ש-OpenAI וחברות טכנולוגיה אחרות מאמנות את המודלים שלהן על התכנים שלהם מבלי לפצות אותם. הסופרים ג'ון גרישם וג'ורג' ר.ר מרטין והקומיקאית שרה סילברמן אף הגישו תביעות נגד OpenAI בגין הפרת זכויות יוצרים.
ריפרש
גם ChatGPT לא היה יכול להמציא סיפור כזה / עם זוהר ברונפמן
26:43
על מנת להתמודד עם הבעיה פתחה OpenAI בחודשים האחרונים במשא ומתן עם מו"לים שונים על מנת להגיע להסכמים שיאפשרו לה לאמן את המודלים שלה על תוכן שמוגן בזכויות יוצרים מבלי להסתכן בתביעה. ביולי חתמה החברה על הסכם שמאפשר לה להשתמש בתכנים של סוכנות הידיעות AP. אימון המודלים באמצעות תוכן של כלי תקשורת מובילים הוא הכרחי מבחינתה של OpenAI, שכן מדובר בתוכן מהימן ואיכותי בהשוואה לטקסטים אחרים ברשת. ההסכם שלה עם אקסל שפרינגר עשוי לסלול את הדרך להסכמים דומים עם מו"לים אחרים.

"מודלים חדשים של הכנסות"

לפי הודעה משותפת שפרסמו אקסל שפרינגר ו-OpenAI, ההסכם ביניהן יאפשר לצ'אטבוט ChatGPT להציג למשתמשים סיכומים של מאמרים שפורסמו בכלי התקשורת השונים שבבעלות המו"ל, בהם פוליטיקו, ביזנס אינסיידר וכן ובילד ודי ולט הגרמניים. התשובות יכללו קישורים למאמרים המקוריים.
החברות הכריזו כי מדובר ב"צעד חשוב במסגרת המחויבות של שתי החברות למנף בינה מלאכותית על מנת לשפר את חוויות התוכן וליצור הזדמנויות פיננסיות חדשות כדי לתמוך בעתיד בר-קיימא לעיתונות". עוד נמסר כי "השותפות תתמוך ביוזמות של אקסל שפרינגר בתחום ה-AI, שיתבססו על הטכנולוגיה של OpenAI".
בראד לייטקאפ, סמנכ"ל התפעול של OpenAI, אמר כי "השותפות עם אקסל שפרינגר תסייע לספק לאנשים דרכים חדשות לגשת לתוכן חדשותי איכותי בזמן אמת באמצעי כלי הבינה המלאכותית שלנו. אנחנו מחויבים לעבוד עם מו"לים ויוצרים ברחבי העולם על מנת להבטיח שהם נהנים מטכנלוגיית AI מתקדמת וממודלים חדשים של הכנסות".
מתיאס דופפנר, מנכ"ל אקסל שפרינגר, אמר כי מדובר בשותפות "ראשונה מסוגה" וכי בחברה מעוניינים לחקור את "ההזדמנויות הגלומות בעיתונות שמועצמת על ידי בינה מלאכותית" ולקחת את המודל העסקי של העיתונות לשלב הבא.