חברת OpenAI, המפתחת של הצ'אטבוט ChatGPT, הודיעה על הדור החדש של מודל השפה שלה - GPT-4. למודל החדש ניתן יהיה להזין קלטים של טקסטים ותמונות, אך הוא עדיין ישיב בטקסט בלבד. לפי החברה, היכולת להשתמש בשני סוגי המידע מאפשרת למערכת לייצר פלטים מורכבים יותר.
3 צפייה בגלריה
OpenAI
OpenAI
OpenAI
(צילום: shutterstock)
לדברי OpenAI, המודל החדש "יצירתי ושיתופי יותר מאי פעם" ומסוגל "לפתור בעיות מורכבות עם רמת דיוק גדולה יותר". למרות זאת, בחברה גם מסייגים מעט את ההתלהבות ומבהירים כי גם המודל החדש עלול להמציא מידע, או להשיב באופן אלים או פוגעני - בדומה למודלים אחרים. מודל השפה שהיה מאחורי ChatGPT הוא GPT 3.5, ולפי OpenAI, אם משווים בינו לבין המודל החדש בשיחה יומיומית ההבדלים בין השניים הם קלים. מנכ"ל החברה סם אלטמן צייץ כי "הוא נראה מרשים יותר בשימוש ראשון לעומת אחרי שאתה מבלה איתו זמן". בשנה האחרונה שמועות רבות חזו כי המודל החדש יהיה התקדמות עצומה לעומת הדור הקודם, אך בחברה ניסו לצנן את ההתלהבות והציפיות הגבוהות. בינואר אלטמן אמר בראיון כי "אנשים מתחננים להיות מאוכזבים. אין לנו AGI (בינה מלאכותית כללית - כזו שדומה יותר ביכולותיה לאינטליגנציה אנושית) וזה מה שמצופה מאיתנו".

עוד בנושא:

בדוגמאות הבאות ניתן לראות את היכולות של המודל החדש בשיחה בעברית:
3 צפייה בגלריה
שיחה עם GPT-4
שיחה עם GPT-4
שיחה עם GPT-4
(תמונה: באדיבות ישראל גורט)
3 צפייה בגלריה
שיחה עם GPT-4
שיחה עם GPT-4
שיחה עם GPT-4
(תמונה: רפי קאהאן)
במיקרוסופט אישרו כי הצ'אטבוט שהיא מפעילה במנוע החיפוש בינג משתמש במודל החדש, אשר הותאם לחיפוש. "אם השתמשתם בבינג החדש בחמשת השבועות האחרונים, נחשפתם לגרסה מוקדמת של המודל העוצמתי הזה", נכתב בפוסט בבלוג הרשמי של החברה. בנוסף, ב-OpenAI אמרו כי כבר שיתפו פעולה עם מספר חברות על מנת לשלב את המודל החדש במוצרים שלהם, כולל חברות כמו אפליקציית לימוד השפות Duolingo. המודל אף זמין לקהל הרחב, וכדי להתנסות בו תצטרכו להירשם לתכנית המנויים של ChatGPT, הנקראת ChatGPT פלוס, בעלות של 20 דולר לחודש. מפתחים יכולים לשלב אותו במוצרים שלהם דרך API, וכרגע יש רשימת המתנה כדי להצטרף.
מה זה בינה מלאכותית גנרטיבית?
מאז שהושק ChatGPT לקהל הרחב הוא זכה לעניין והצלחה עצומים, ואילץ את ענקית הטכנולוגיה גוגל, שעד היום פיתחה מודלים גדולים של שפה אך לא חשפה אותם לקהל הרחב, להגיב. זאת מתוך חשש כי האפשרות לשוחח עם מודל בינה מלאכותית, בין היתר על מנת לגלות מידע ולקבל תשובות לשאלות שונות, מעמיד בסכנה את מנוע החיפוש של גוגל. גוגל הכריזה על צ'אטבוט בשם Bard יום לפני שמיקרוסופט הכריזה על שילוב צ'אטבוט בחיפוש בינג, אך עדיין לא השיקה אותו. אמש בגוגל הכריזו על שילוב כלי בינה מלאכותית ביישומים ג'ימייל, דוקס ועוד. לפי דיווחים, גם היזם הסדרתי אילון מאסק, שהיה ממקימי OpenAI אך עזב את החברה, מתכנן לפתח מתחרה ל-ChatGPT.