ענקית הרכב העולמית פולקסווגן החליטה לשלב במכוניות המיוצרות בחברות הבת שלה את אפליקציית האודיו מאפו (Mappo) הישראלית. בשלב ראשון תיכלל מאפו בחנות האפליקציות המשולבת במערכת המולטימדיה לרכב של חברת הרמן (Harman) המותקנת במכוניות היוקרה אאודי, לצד אפליקציות כמו ספוטיפיי ויוטיוב. התכנון הוא לשלבה בהמשך גם בדגמי e-tron GT ואחר-כך בדגמי פורשה ופולקסווגן.
1 צפייה בגלריה
אפליקציית Mappo
אפליקציית Mappo
30 אלף נקודות ציון. אפליקציית Mappo
(צילום: יח"צ)

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

מאפו, שהוקמה ב-2017, היא תוכנת בינה מלאכותית מבוססת קול, המשבצת במפת הניווט של המכונית נקודות ציון תרבותיות הלקוחות מספרים, שירים, סרטים ופודקאסטים. היא מזהה את מיקום הרכב ומציעה לבעליו באופן אוטומטי להאזין לתכנים המותאמים לו מכל סוג אפשרי. מייסד החברה הוא חבר הכנסת לשעבר ממרצ, דדי צוקר, כיום בן 75, שהפך ליזם הייטק אחרי פרישתו מהפוליטיקה. מאפו היא הסטארט-אפ הרביעי שלו. בחברה 18 עובדים, ובראש צוות הבינה המלאכותית שלה עומד פרופ' אריק שמיר, לשעבר ראש בית הספר ללימודי מחשב באוניברסיטת רייכמן.
האפליקציה, המותאמת למערכות ההפעלה אנדרואיד ו-iOS גם יחד, יוצרת שכבות של תוכן על גבי מפות, ומובילה, למשל, לאתרים בלונדון המוזכרים בספרי שרלוק הולמס, לערים בארה"ב המופיעות בשירי ברוס ספרינגסטין, לאתרים בעקבות נדודי אברהם אבינו במזרח התיכון ועוד. בסך הכל מאגדת האפליקציה 30 אלף נקודות ציון כאלו. לצורך ניסוח התכנים שחולצו ממקורות שונים, ביניהם ספרים והאינטרנט, נעזרת התוכנה ב-ChatGPT, הצ'אטבוט של חברת OpenAI. פולקסווגן איננה הראשונה שמשלבת את האפליקציה ברכביה: ב-2021 הטמיעה גם ענקית הרכב האמריקאית פורד את מאפו במערכות המולטימדיה במכוניותיה.
דדי צוקרדדי צוקרצילום: אלבום פרטי
לדברי צוקר, "כיום מושקעים בעולם מיליארדים בפיתוח חוויית הנסיעה. יצרני הרכבים מתחרים ביניהם בגזרה הזו, שמייצרת ביניהם בידול. אנחנו בשבילם Story telling (מספר סיפורים) קולי ליושבים ברכב, ויכולים היום לספק בתוך שלוש שעות אלפי נקודות תוכן בכל עיר או אזור בעולם". צוקר מוסיף, כי כתוצאה מהמעבר בעולם לרכב חשמלי והפסד ההכנסות ליצרניות על חלקי חילוף, הן מחפשות מקורות הכנסה חלופיים בשירותים ותוכנה בפנים הרכב: המשתמשים ישלמו על שירותים ועל תוכנות, ממפות ועד חימום המושב. משתמשי מאפו והשירותים האחרים הנכללים בחבילה אמורים לשלם מינוי חודשי ליצרנית הרכב, שתחלוק את ההכנסות עם החברות שייצרו אותם.