הדור הבא של הבית החכם? אחרי לא מעט עיכובים, אגודת תקני התקשורת (CSA, ראשי תיבות Connectivity Standards Alliance) השיקה בסוף השבוע האחרון את הדור הראשון של תקן הבית החכם האוניברסלי Matter, ואיתו הבטחה: לשנות לחלוטין את שוק מוצרי הבית החכם במהלך השנים הקרובות. באגודת תקני התקשורת חברות למעלה מ-280 חברות שונות, בהן לא מעט יצרניות טכנולוגיות מהגדולות בעולם, כולל סמסונג, אפל, גוגל ואמזון.
1 צפייה בגלריה
אמזון אקו, ובתוכו הסייעת הקולית אלכסה
אמזון אקו, ובתוכו הסייעת הקולית אלכסה
רמקול חכם של אמזון. יתקשר עם מכשירים של יצרניות אחרות
(צילום: Shutterstock)

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

את המושג "Matter" שמענו לראשונה בדצמבר 2019, וכבר אז הובטח לנו שיהיה מדובר במילה האחרונה בשוק מוצרי הבית החכם שתשים סוף למונופולים של היצרניות הגדולות ותביא בשורה חדשה לשוק מוצרי ה-IoT (האינטרנט של הדברים). המטרה של Matter כאמור היא לאפשר לכל משתמש לבחור את מוצרי הבית החכם המועדפים עליו ללא חשש מחוסר תאימות בין המוצרים - כך למשל רמקול חכם של חברה מסוימת יעבוד באופן חלק ונוח עם רכזת הבית החכם של חברה אחרת. אז מה קרה לתקן בסופו של דבר? מגפת הקורונה דחתה משמעותית את הפיתוח של התקן ואת ההשקה שלו, שהתקיימה כאמור בסוף השבוע האחרון.
במהלך אירוע ההשקה של התקן חשף ה-CSA כי נכון להיום קיימים כ-190 מוצרי בית חכם שונים ממגוון רחב של יצרניות המציעים תמיכה מלאה בתקן Matter 1.0, זאת לצד לא מגוון רחב של מוצרים נוספים שלהם שוחררו עדכוני קושחה מרחוק שיאפשרו להם לעבוד עם התקן החדש. לפי נתוני האגודה, מאז שהושק רשמית התקן נרשמה עלייה משמעותית בכמות ההורדות לערכת הפיתוח של Matter 1.0 (זו שמאפשרת ליצרניות להטמיע את התקן במוצרים שלהם), עם למעלה מ-2,200 הורדות לערכת הפיתוח עצמה לצד 4,400 הורדות של התקן עצמו.
"זוהי נקודת מפנה מרכזית עבור תעשיית הבית החכם וה-IoT", אמר טובין ריצ'רדסון, נשיא ומנכ"ל אגודת תקני התקשורת. "אנחנו חייבים לעבוד ביחד על מנת להפוך את הקשרים החכמים שלנו למשמעותיים יותר. עם שיתוף פעולה, הכלה וקבלת אחריות לשוק ולצרכנים, ל-Matter יש את הכוח ליצור בית חכם מחובר, בטוח ושימושי יותר".

הביקוש למוצרי בית חכם רק ממשיך לעלות

במהלך השנים האחרונות נרשמה עלייה משמעותית בביקושים למוצרי בית חכם: על-פי נתוני אתר Statista, בשנת 2020 נמסרו כ-350 מיליון מוצרי בית חכם בכל רחבי העולם, כמות משמעותית בהחלט שעלתה בשנתיים האחרונות לכדי 717 מיליון מוצרים שצפויים להימסר ברחבי העולם עד סוף שנת 2022. עוד טוענות התחזיות כי בשנת 2025 יימסרו ברחבי העולם 1.77 מיליארד מוצרי בית חכם.