ביוגרפיות שובות לב מבוססות בינה מלאכותית: מיי הריטג' (MyHeritage), הפלטפורמה הישראלית לחקר ויצירה של אילנות יוחסין, משיקה טכנולוגיה חדשה שתאפשר למשתמשים ליצור סרטוני ביוגרפיה מונפשים של בני משפחתם שהלכו לעולמם, המסופרים על ידם. הפיצ'ר, שנקרא LiveStory, מבוסס על יכולות הבינה המלאכותית והלמידה העמוקה של הסטארט-אפ הישראלי D-ID, המתמחה בפיתוח טכנולוגיה ליצירת סרטוני וידאו מבוססי AI.
1 צפייה בגלריה
בזכות בינה מלאכותית, LiveStory
בזכות בינה מלאכותית, LiveStory
בזכות בינה מלאכותית, LiveStory
(צילום: מיי הריטג')

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

באמצעות LiveStory יוכלו בני המשפחה ליצור את סרטון הביוגרפיה באופן אוטומטי ובהסתמך על אילן היוחסין שלהם באפליקציית MyHeritage, או להזין את התוכן הרצוי באופן ידני. תכנים אלה מתורגמים לכדי קובץ אודיו באיכות גבוהה באמצעות טכנולוגיית המרת טקסט לדיבור (Text to Speech), שישולב יחד עם תמונתו של בן המשפחה שהונפשה באמצעות הטכנולוגיה, כולל התאמה וסנכרון של תנועות השפתיים. אל תמונתו של בן המשפחה ניתן יהיה להוסיף תמונות נוספות שיעשירו את תוכן הביוגרפיה, שאותן ניתן לבחור באופן אוטומטי מתוך מאגר התמונות של אילן היוחסין או להוסיפן באופן ידני. את הסרטון ניתן לערוך באופן ידני על כל פרטיו בקלות, עד לקבלת התוצר הסופי הרצוי.
במיי הריטג' מסבירים שהטכנולוגיה החדשה פותחה תוך החלת מדיניות שימוש ברורה, זאת כדי למנוע שימוש בה לטובת יצירת "דיפ פייק" וניצול לרעה של הטכנולוגיה. הטכנולוגיה החדשה תתאפשר לשימוש אך ורק על גבי תמונות של מי שאינו בחיים, ואין לעשות בטכנולוגיה שימוש על אדם חי מבלי לקבל את רשותו.
LiveStory הוא השלב הבא של טכנולוגיית Deep Nostalgia שהושקה בשנה שעברה והתקבלה בהתלהבות והצלחה עולמית כשאפשרה למשתמשים להנפיש את התמונות של יקיריהם באמצעות בינה מלאכותית. כעת מוסיפה הטכנולוגיה החדשה מימד קולי לתמונות, שמספר את סיפורי המשפחה ומעניק עומק להנפשות.
"LiveStory לוקח את הסטוריטלינג לשלב הבא. השימוש שלנו בבינה מלאכותית כדי ליצור חיים בתצלומים היסטוריים הינו ייחודי, תוך שהוא מסייע למיליוני בני אדם לטפח קשר רגשי מחודש עם אבותיהם ועם יקיריהם שהלכו לעולמם", מסביר גלעד יפת, מנכ"ל ומייסד מיי הריטג'. "בזכות הטכנולוגיה החדשה נוכל לשמר ולספר את הסיפור המשפחתי שלנו. זוהי מהות הגנאלוגיה".
הפיצ'ר החדש זמין לשימוש בכל השירותים של מיי הריטג' ועל גבי המחשב האישי והסמארטפון. משתמשים יכולים ליצור מספר סרטוני LiveStory בחינם, ולאחר מספר סרטונים יתבקשו לשלם דמי מנוי. הסרטונים ניתנים לשיתוף בקלות ברשתות החברתיות.