צעד אסטרטגי מחושב או ניסיון נואש נוסף במלחמה נגד טיקטוק? מטא מכריזה הערב (ג') על הרחבת הזמינות של פייסבוק רילס (Reels) ל-175 מדינות נוספות ובהן ישראל. רילס הוא הכלי העיקרי של מטא במלחמה נגד הרשת החברתית טיקטוק, שממשיכה לצבור תאוצה. הפיצ'ר יהיה זמין לשימוש במכשירי אנדרואיד ו-iOS.
1 צפייה בגלריה
פייסבוק רילס, מעכשיו גם בישראל
פייסבוק רילס, מעכשיו גם בישראל
פייסבוק רילס, מעכשיו גם בישראל
(צילום: Meta)

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

את הרילס - סרטונים קצרים שניתן ליצור בקלות - פגשנו לראשונה כשהגיעו לאינסטגרם באוגוסט 2020. כשנה לאחר מכן הביאה מטא את הפיצ'ר גם לתחומי פייסבוק, אך עד כה הוא היה מוגבל לשימוש רק ברחבי ארצות הברית, שווייץ, הודו ומקסיקו. כעת מרחיבה החברה את הזמינות של הפיצ'ר ל-175 מדינות נוספות. במסגרת ההרחבה הרילס יהיו זמינים גם בישראל, ויהיה ניתן ליצור ולראות אותם בפיד, בקבוצות ובעמוד הצפייה הייעודי של פייסבוק.
הדמיון בין הרילס לפורמט הסרטונים המוכר של טיקטוק אינו מקרי: הרילס הוא למעשה הכלי המרכזי של מטא במלחמה נגד הפופולריות ההולכת וגוברת של טיקטוק, שהצליחה להשיל ממטא אחוז לא קטן של משתמשים ברשתות החברתיות שלה במהלך השנים האחרונות. מארק צוקרברג, מנכ"ל ומייסד מטא, תולה לא מעט תקוות בהצלחתו של רילס, והוא אף ציין בשיחת המשקיעים האחרונה כי הוא מודע לכוחה של טיקטוק ושהוא מכוון לכך שהרילס יהיו התשובה של מטא במלחמה נגדה.
"ברור לנו שאנשים יצרכו יותר ויותר סרטוני וידאו קצרים בעתיד, ורילס הוא פורמט התוכן שלנו שצומח בקצב הכי מהיר בפער גדול. הוא כבר התורם המשמעותי ביותר לגידול במעורבות המשתמשים באינסטגרם והוא צומח מהר מאוד גם בפייסבוק", אמר צוקרברג בשיחה שהתקיימה בתחילת החודש. שריל סנדברג, סמנכ"לית התפעול ויד ימינו של צוקרברג, הודתה כי רילס מייצר פחות הכנסות לעומת הפיד והסטוריז, "אבל אנחנו מצפים שזה ילך וישתפר עם הזמן. כבר עשינו מעברים מוצלחים בעבר - מהווב למובייל, ולאחר מכן מהפיד לסטוריז". מטא משקיעה לא מעט משאבים נוספים כדי לשמר את פייסבוק ואינסטגרם רלוונטיות: ביולי האחרון הכריזה החברה על כוונתה להשקיע כמיליארד דולר ביוצרי התוכן שפועלים בפלטפורמות שלה, כשחלק ניכר מההשקעה הזו יהיה ליוצרי תוכן שיעשו שימוש ברילס. מטא אפילו ציינה שהיא משלמת ליוצרי תוכן שעומדים בקריטריונים שלה כ-35 אלף דולר עבור הצפיות שהם מקבלים לסרטוני הרילס, ושהיא מתכננת להרחיב את תכנית ההשקעה שלה למדינות נוספות.