אחרי קרוב לשני עשורים שבהם נקראו Facebookers, עובדי מטא מתרגלים לכינוי חדש וייקראו מעתה: Metamates - כך הכריז אמש (ג') מייסד ומנכ"ל מטא מארק צוקרברג. לצד הכינוי החדש לעובדים, הכריז צוקרברג על שורת שינויים בערכי החברה. הוא הסביר כי מטא זקוקה ל"שיפוץ ערכים" לאחר שהחליטה להתמקד במטאברס.
1 צפייה בגלריה
מארק צוקרברג מכריז על השם החדש של פייסבוק
מארק צוקרברג מכריז על השם החדש של פייסבוק
מארק צוקרברג
(צילום: רויטרס)

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

צוקרברג הציג את כינוי העובדים החדש במהלך שיחת תדמית שקיים ביום שלישי במסגרת צעדי השיפוץ לתדמית החברה, ששינתה את שמה מפייסבוק למטא בסוף השנה שעברה והציגה את החזון החדש שלה, המתמקד באופן ישיר במטאברס, הדור הבא של האינטרנט. לדבריו, ערכים כמו "Be Bold" ("היו נועזים") ו-"Focus on impact" ("התמקדו בהשפעה"), שהיו ערכי המפתח בהם דגלה פייסבוק לפני שינוי החזון שלה, אינם רלוונטיים עוד. כעת החברה מתמקדת בערכים חדשים, בהם "Focus on long-term impact" ("התמקדו בהשפעה ארוכת טווח") ו-"Meta, Metamates, Me" ("מטא, מטאמייטס, אני").
מה זה metaverse
את הכינוי החדש של עובדי מטא המציא דאגלס הופשטטר, פרופסור למדעי הקוגניציה באוניברסיטת אינדיאנה הידוע כמחבר הספר זוכה פרס פוליצר "גדל, אשר, באך". אנדרו בוסוורת', סמנכ"ל הטכנולוגיות של מטא, העלה ציוץ בטוויטר בנושא והסביר שהופשטטר טבע את המונח לראשונה לאחר שקיבל מייל מאחד מעובדי מטא בו נתבקש לסייע במציאת כינוי עובדים חדש.
הופשטטר עצמו ציין שבתחילה הציע את הכינוי "Teammate", כיוון שכל אחד מחצאי המילה (Team ו-Mate) הם אנגרמה למילה מטא, אך בסופו של דבר הציע באופן סופי את המונח Metamates. בנוסף, ציין הופששטר שהוא אפילו לא ידע שהחברה החליטה לאמץ את השם בפועל עד לרגע ההכרזה אמש, ושהוא בעצמו מעולם לא השתמש בפייסבוק.
עובדי מטא קיבלו את הכינוי החדש ברגשות מעורבים, ובזמן שחלק מהעובדים פרסמו באופן פומבי שהם מתחברים לכינוי העובדים החדש, עובדים אחרים פחות אהבו אותו. הרגשות המעורבים המשיכו לצוף גם בכל הקשור לערכי החברה החדשים - חלק מהעובדים אמרו שלחלק מהערכים החדשים יש "השראה צבאית", או שהם נותנים לעובדים תחושה של "גלגל שיניים במכונה". במקרה קיצוני יותר לעג אחד העובדים בטוויטר לערכים החדשים כשהחליף אותם ב-"Conform" (התאמה) ו-"Obey" (ציית), אם כי הציוץ הזה נמחק במהירות לאחר פרסומו. בתגובה פרסם צוקרברג פוסט בפייסבוק שלו וייעץ לעובדים שלו להיות סבלניים עם כל השינויים שהחברה עוברת בימים אלה.
מטא הכריזה על שינוי תדמיתי נוסף כשהודיעה שהיא משנה את השם של פיד החדשות בפייסבוק (העמוד המרכזי ממנו צורכים המשתמשים את רוב התוכן בפלטפורמה) מ-"News Feed" ל-"Feed". אפילו שמדובר בשינוי שנראה לכאורה קטן, בפועל הוא משקף את הגישה של פייסבוק לכל מה שקשור לפרסום וקידום של חדשות בפייסבוק, שהפכה בשנים האחרונות לאחד מהזירות המרכזיות לצריכת תוכן חדשותי ברחבי העולם וכמובן היוותה קרקע פוריה ללא מעט פייק ניוז ודיסאינפורמציה. מעבר לכך שינוי השם מתבקש עקב העובדה שפייסבוק מאפשרת גישה לטאב חדשות ייעודי בחלק מהמדינות בה היא פועלת, כששינוי שם הפיד ימנע בלבול במהלך השימוש בפלטפורמה. בפייסבוק מציינים ששינוי השם "לא משפיע על חווית הפלטפורמה בצורה רחבה יותר". הניסיון של צוקרברג לשנות את התדמית של החברה מתרחש בצל ההתרסקות של מניית החברה, שאיבדה 34.72% מערכה מתחילת 2022. הסיבה העיקרית: ירידה בהכנסות מפרסום, הנובעת מהתחרות העזה עם טיקטוק ומכלי הפרטיות של אפל, app tracking transparency, שמקשה עליה להציג פרסום מותאם אישית למשתמשי אייפון. אם לא די בכך, אתמול פורסם כי מטא הסכימה לשלם קנס על סך 90 מיליון דולר על מנת ליישב תביעה בת עשור שטענה שפייסבוק עוקבת אחרי המשתמשים שלה באינטרנט באמצעות קבצי עוגיות (Cookies) גם אחרי שהשימוש ברשת החברתית נפסק. מטא הכחישה באופן גורף את טענות התביעה, אך הסכימה לשלם את הקנס כדי לא להסתכן במשפט.