האם חזון המטאברס של צוקרברג מתחיל להראות ניצני הצלחה? פלטפורמת המציאות המדומה של מטא, Horizon Worlds, שאותה מגדיר צוקרברג "הליבה של חזון המטאברס שלנו", זכתה לגידול משמעותי של פי עשרה בכמות המשתמשים בתוך שלושה חודשים בלבד. מטא עדיין סובלת מירידה בערך המנייה שלה.
1 צפייה בגלריה
עתיד המטאברס? Horizon Worlds
עתיד המטאברס? Horizon Worlds
עתיד המטאברס? Horizon Worlds
(צילום: shutterstock)

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

Horizon Worlds הושקה באופן רשמי בארה"ב ובקנדה בחודש דצמבר האחרון, לאחר יותר משנה שבה הייתה זמינה בגרסת בטא פרטית שאליה ניתנה גישה מצומצמת ליוצרי תוכן בלבד, שבחנו את הכלים החדשים של הפלטפורמה. כעת, שלושה חודשים בלבד אחרי שהושקה לציבור הרחב, מספר המשתמשים בפלטפורמה גדל פי עשרה ומספרם עומד נכון להיום על כ-300 אלף. על פי דובר מטא, ג'ו אוסבורן, כמות המשתמשים כוללת את המשתמשים ב-Horizon Worlds לצד המשתמשים ב-Horizon Venues, שהיא פלטפורמת מציאות מדומה נפרדת המאפשרת למשתמשים להשתתף באירועים בשידור חי במציאות מדומה. הפלטפורמה זמינה נכון להיום למשתמשי קסדת הקווסט 2 בלבד.
בבסיסה, Horizon Worlds מזכירה מאוד את רובלוקס ואת מיינקראפט, כשהיא מאפשרת למשתמשים שלה לבנות סביבות מותאמות אישית במרחב הוירטואלי, כשהמשתמשים יכולים להסתובב ולשחק ברחבי העולם שבנו באמצעות האוואטרים הווירטואליים שלהם. מטא הודיעה השבוע שעד היום נבנו כ-10,000 עולמות שונים בפלטפורמה, ושקבוצת יוצרי התוכן הפרטית של הפלטפורמה בפייסבוק מונה למעלה מ-20 אלף חברים.
למרות הגידול במספר המשתמשים, חזון המטאברס של צוקרברג עדיין לא הניב רווחים. למעשה, נכון להיום מטא רשמה בעיקר הפסדים בכל הקשור למטאברס, בעיקר כי היא משקיעה כמויות אדירות של כסף ומשאבים על טכנולוגיות ופיתוחים שיהיו רלוונטים לתחום רק בעוד כמה שנים מהיום. כמו כן, מניית החברה צנחה באופן משמעותי מתחילת השנה. צוקרברג עדיין אופטימי, כשהוא מקווה ש-Horizon Worlds תהפוך בהמשך הדרך לפלטפורמת תוכן מרכזית בעידן המטאברס: "אפילו שהחוויות העמוקות והסוחפות ביותר הולכות להיות במציאות מדומה, עדיין נוכל לגשת לעולמות התוכן בדרכים נוספות, מהפייסבוק ומהאינסטגרם", הסביר בשיחת המשקיעים האחרונה של החברה.
אף על פי שמדובר בעלייה יחסית חדה בכמות המשמשים, קשה לקבוע אם ההצלחה הנוכחית של הפלטפורמה תצליח לשמר משתמשים לאורך זמן. כמו כן, יש למטא לא מעט עבודה בכל מה שקשור לשיפור ותחזוק הפלטפורמה - נכון להיום משתמשים רבים עדיין חווים קשיים בזמן השימוש, ומטא טרם סיפקה הסבר ברור בכל הקשור לכיצד יוצרי התוכן יכולים להרוויח כסף על עבודתם בפלטפורמה.