אינסטגרם תשיק כלי שתעודד מתבגרים לא לצרוך תכנים שעשויים לפגוע בהם, כך אמר אמש ניק קלג, סגן נשיא ליחסים בינלאומיים בפייסבוק במהלך ראיון לרשת CNN. קלג התראיין לכלי תקשורת רבים בניסיון למזער נזקים לאחר הסערה האחרונה בפייסבוק - עדותה של פרנסס האוגן, עובדת לשעבר בפייסבוק, בפני הסנאט, שבה טענה כי החברה פוגעת בדמוקרטיה ומשפיעה באופן שלילי על הרווחה והבריאות הנפשית של צעירים. הוגאן העתיקה אלפי מסמכים פנימיים שכללו מחקרים, דו"חות ומצגות של פייסבוק, והעבירה אותם לוול סטריט ג'ורנל שפרסמו סדרת תחקירים על בסיסם.

עוד בנושא:

"אנחנו עומדים להציג משהו שלדעתי יעשה שינוי משמעותי. כשהמערכות שלנו יראו שמתבגרים מסתכלים על אותו תוכן שוב ושוב, וזה תוכן שלא תורם לרווחתם הנפשית, אנחנו נדחוף אותם להסתכל על תוכן אחר", אמר קלג. הוא הוסיף כי החברה מתכננת להציג עוד פיצ'ר חדש בשם "take a break" (קח/י הפסקה) שיעודד מתבגרים לקחת הפסקה מהשימוש באינסטגרם, ללא קשר לסוג התכנים בהם צפו. עד כה פייסבוק טענה כי מהמחקרים הפנימיים של החברה לא עולה השפעה שלילית על מתבגרים באופן בו הוצגה בתחקירים של הוול סטריט ג'ורנל.
2 צפייה בגלריה
אינסטגרם
אינסטגרם
אינסטגרם
(צילום: shutterstock)
קלג אמר בנוסף כי "ניתן כלים חדשים להורים כך שיוכלו לפקח על מה שילדיהם המתבגרים עושים אונליין" אך לא ציין מתי הפיצ'רים צפויים לצאת. בסוף ספטמבר, ראש אינסטגרם, אדם מוסרי, התייחס לפיצ'רים כאלה בבלוג הרשמי של החברה, כשאמר כי בחברה "חוקרים שני רעיונות חדשים - עידוד אנשים להסתכל על נושאים אחרים, אם הם מתעכבים על תכנים שעשויים לתרום להשוואה חברתית שלילית, ופיצ'ר שנקרא באופן זמני Take a Break דרכו אנשים יוכלו לשים את החשבון שלהם על מצב השהיה, ולקחת רגע כדי לשקול האם הזמן שהם מבלים הוא בעל משמעות".
במהלך השימוע של האוגן, היא אמרה גם שהאופן בו מידע שגוי ודברי הסתה מופצים בפלטפורמה עודד את המהומות בקפיטול בינואר, על ידי תומכי טראמפ שרצו לבטל את תוצאות הבחירות לנשיאות. קלג נשאל על הנושא על ידי כתבת CNN דנה באש, והשיב כי מי שהשתתף במהומות אחראי למעשיו, והוסיף כי "בהתחשב בכך שיש לנו אלפי אלגוריתמים ומיליוני אנשים שמשתמשים בהם, אני לא יכול לתת תשובה של כן או לא לגבי פיד מותאם אישית של כל משתמש". לפי דיווחים, הוגאן עומדת להיפגש עם הוועדה שחוקרת את המהומות.
2 צפייה בגלריה
השימוע של פייסבוק בסנאט האמריקני
השימוע של פייסבוק בסנאט האמריקני
פרנסס האוגן מעידה בפני הסנאט
(צילום: AFP)
קלג אמר גם כי האלגוריתמים של פייסבוק "צריכים להיות כפופים, אם יש בכך צורך, לרגולציה", כדי להבטיח שהם פועלים בדרך בה תוכננו לפעול ולא פוגעים במשתמשים, וכן שפייסבוק פתוחה לשינוי החוק האמריקאי שקובע שחברות לא אחראיות לתכנים שמשתמשים מפרסמים, באופן שיגביל את ההגנות האלה. במהלך השימוע, הוגאן טענה כי פייסבוק מתעדפת את רווחיה על פני טובת המשתמשים באופן שיטתי.
הסנאטורית הדמוקרטית איימי קלובשר הגיבה לדבריו של קלג ואמרה ל-CNN כי "אני מעריכה את העובדה שהוא מוכן לדבר על דברים אבל אני מאמינה שהזמן לשיחות הסתיים, ושעכשיו הזמן לפעולות". כדי להדגיש את חומרת המצב, קלובוצ'ר אמרה כי "אנחנו נמצאים במצב בו חמתו של הבחור שגר במורד הרחוב לא מתחסנת כי היא קראה ברשתות החברתיות שישתלו בזרוע שלה שבב". היא גם טענה כי עד כה הקונגרס לא פעל נגד ענקיות הטכנולוגיה בשל פעילות לובי מצדן. "בכל פינה יש לוביסטים של חברות הטכנולוגיה, ויש כסף שהן מפזרות שהביא לכך שהמחוקקים מקשיבים להם במקום להקשיב לעובדות".