הרשתות הללו, הנמנות עם קבוצת אלקטרה, מספקות יחד כ-20% ממכירות הסלולר בישראל, וסטטיסטית, דפוסי רכישות הסלולריים בהן דומים לרשתות האחרות.
עלייה במכירות הפרימיום
על-פי אותם נתונים, המחיר הממוצע שהוציאו השנה הישראלים על רכישת סמארטפון חדש עלה ב-7% לעומת אשתקד והגיע לכ-2,430 שקל - גבוה מן המחיר הממוצע העולמי (כ-1,180 שקל) וגם מן הממוצע האירופי (בין 1,750 ל-2,070 שקל), אך נמוך מהממוצע בארה"ב (כ-3,190 שקל).
בהתאם למגמה בשנים האחרונות, בישראל נרשמה השנה עוד עלייה במכירות מכשירי הפרימיום היקרים, המהווים כבר 36% מהשוק המקומי. שתי מובילות השוק, אפל וסמסונג, המשיכו לככב אך מכירות מכשירי האייפון עלו ב-11% לעומת השנה שעברה, בעוד שמכירות סמסונג ירדו בכ-8%. גם מכשירי שיאומי רשמו מגמת ירידה.
למרות העלייה במחיר הממוצע, מחירי המכשירים עצמם דווקא ירדו ברוב המותגים המובילים: מחיר ממוצע של אייפון עמד השנה על 4,358 שקל - ירידה של 4%, מחיר ממוצע של גלקסי מבית סמסונג ירד ב־8% ל־2,185 שקל, ושיאומי רשמה ירידה של 4%, למחיר ממוצע של 957 שקל.
לירון כץ, סמנכ"ל פיתוח עסקי ומנהל פעילות הדיגיטל במחסני חשמל, מצביע על התחזקות הביקוש למכשירי פרמיום ולדגמי הביניים המתקדמים, שהופכים את המכשיר לכלי עבודה לכל דבר, בדומה למחשב האישי. "אומנם, קטגוריית מכשירי הביניים עדיין מובילה, עם נתח שוק של 43%, אך הפער בינה לבין קטגוריית מכשירי הפרימיום הצטמצם ל-9% בלבד".
קטגוריית המכשירים שנמכרים ב-500 עד 1,000 שקל עומדת כעת על 13% מנתח השוק וקטגוריית המכשירים הזולים (עד 500 שקל) התייצבה על 8%. עוד עולה מנתוני רשתות אלקטרה, כי כ-15% מהלקוחות שקונים סמארטפון חדש עושים זאת במסגרת עסקת טרייד-אין. 60% מרוכשי האייפונים בוחרים להרחיב את אחריות המכשיר ל-3 שנים. בסמסונג השיעור נמוך יותר ועומד על כ-41%.
זאת השנה הרביעית שאילת ניצבת בצמרת הערים שבהן נמכרו הכי הרבה סלולריים. במקום השני ניצבת באר-שבע ואחריה ת"א, הקריות ופ"ת. אגב, בת"א יש רוב לחובבי אייפון ושיאומי, ובבאר-שבע הרוב הוא של חובבי סמסונג.







