בתי העלמין הגדולים מהווים עבור רבים מבוך מסובך שבו קשה מאוד להתמצא. בימי הזיכרון, שבהם עולים רבים לקבריהם של חללים שלא הכירו מעולם – בין אם כדי לכבד את מכריהם שהיו קרובים של המת, או מאחר שסיפורי הלוחמים נגעו לליבם – מציאת הקבר יכולה להיות משימה בעייתית ביותר. 
1 צפייה בגלריה
אפליקציית "נתיבי זיכרון"
אפליקציית "נתיבי זיכרון"
אפליקציית "נתיבי זיכרון"
(צילום: אגף דוברות וקשרי ציבור במשרד הביטחון)

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

כדי לפתור את הבעיה, אגף משפחות, הנצחה ומורשת במשרד הביטחון משיק את יישומון "נתיבי זיכרון" לניווט ואיתור קברי חללי מערכות ישראל בבתי העלמין הצבאיים השונים. בשורת החיפוש ביישומון שזמין למכשירי אנדרואיד ו-iOS ניתן להזין את שם החלל, ובלחיצת כפתור יכול המשתמש לנווט לקברו. בנוסף, ניתן יהיה להיכנס לעמוד הזיכרון על אודות החלל באתר "יזכור", לקרוא פרקי תפילה וכן להדליק נר וירטואלי לזכרו או נר לזכרם של כל חללי מערכות ישראל. 
המערכת החדשה, שפותחה במיוחד עבור משרד הביטחון, תפעל לראשונה ביום הזיכרון הקרוב. השימוש בה יתחיל כפיילוט בעשרה בתי עלמין צבאיים: הר הרצל בירושלים, קריית שאול בתל אביב, ובתי העלמין הצבאיים בחיפה, חולון, נתניה, באר־שבע, ראשון־לציון, נהריה, פתח־תקווה וקריית ענבים. 
אריה מועלם, סמנכ"ל וראש אגף משפחות הנצחה ומורשת במשרד הביטחון, אמר כי "נתיבי זיכרון הינה מערכת היוצרת חיבור בין קודש הקודשים לקידמה. מדובר בבשורה משמעותית עבור אזרחי ישראל, שכעת יוכלו להגיע בקלות אל קבר יקיריהם. ביום הזיכרון הקרוב המערכת תפעל בחלק מבתי העלמין, ואני מקווה שלקראת יום הזיכרון הבא נרחיב את היריעה לכלל בתי העלמין הצבאיים בישראל".