מיקרוסופט מתכננת להשיק גרסה מעודכנת של קונסולת המשחקים Xbox Series X בשנה הבאה, להציג את הדור הבא של הקונסולה בשנת 2028 - ובינתיים מפנטזת על קנייה של ענקית הגיימינג נינטנדו. איך אנחנו יודעים? כי מיקרוסופט הדליפה את כל המידע הזה בטעות לאתר של בית משפט פדרלי בארה"ב.
2 צפייה בגלריה
הבקר המתוכנן של ה-Xbox
הבקר המתוכנן של ה-Xbox
הבקר המתוכנן של ה-Xbox
(מתוך המסמכים שהודלפו בטעות)

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

מדובר בכ-100 מסמכים שענקית הטכנולוגיה העבירה לבית המשפט במסגרת התיק שניהלה נגדה נציבות הסחר הפדרלית (FTC) כדי למנוע ממנה לרכוש את חברת הגיימינג אקטיוויז'ן בליזארד תמורת 69 מיליארד דולר. המסמכים הוסרו מהאתר לאחר שהתברר שהם לא היו אמורים להיות חשופים לציבור.
הקונסולה שצפויה לצאת ב-2024 זכתה לשם הקוד "ברוקלין". מדובר, בעצם, לעדכון של ה-Xbox Series X, קונסולת הדגל של מיקרוסופט לדור הזה. לפי המסמכים שפורסמו, היא תזכה לעיצוב חדש ומעוגל, ותגיע ללא כונן דיסקים. לצד הקונסולה יושק בקר חדש, שבמיקרוסופט מכנים "סביל", שיתמוך ביכולות כמו הפעלה אוטומטית בעת הרמת הבקר. הוא צפוי לעלות 69 דולר.
ריפרש
סדרת מתח: מאחורי המאבק באתר "סדרות" / עם עו"ד עומר כרמל
38:41
ב-2028, לפי המסמכים, יגיע לחנויות הדור הבא של ה-Xbox - קונסולה שבמיקרוסופט מכנים "היברידית" מכיוון שהיא אמורה לתמוך במשחקים שמנצלים במקביל את כוח העיבוד של הקונסולה עצמה ושל הענן. הקונסולה הזאת, מתפייטים במיקרוסופט, "תספק אימרסיביות עמוקה יותר ורמות חדשות לחלוטין של חוויות משחק".
במסגרת ההדלפה נחשפה גם מצגת של חברת זנימקס, שנרכשה על ידי מיקרוסופט ב-2020, שכוללת כותרים שנמצאים בפיתוח וטרם נחשפו לציבור, בהם גרסה מחודשת ל-The Elder Scrolls IV: Oblivion ו-Fallout 3, משחק חדש בסדרת "דום", והמשך של סדרת Dishonored.
2 צפייה בגלריה
כך אמורה להיראות ה-Xbox שתצא ב-2024
כך אמורה להיראות ה-Xbox שתצא ב-2024
כך אמורה להיראות ה-Xbox שתצא ב-2024
(מתוך המסמכים שהודלפו בטעות)
וזה לא הכל: במייל שנחשף בטעות, הודה פיל ספנסר, מנכ"ל מיקרוסופט גיימינג, כי הוא חולם לרכוש את ענקית הגיימינג נינטנדו שעומדת מאחורי הקונסולה המתחרה סוויץ' ומאחורי שלל מותגים פופולריים, מה"אחים מריו" ועד ל"אנימל קרוסינג". "להשיג את נינטנדו יהיה רגע בשיא קריירה ואני באמת מאמין שזה יהיה מהלך טוב עבור שתי החברות", כתב ספנסר לקולגות שלו באוגוסט 2020.
ספנסר ניסה להמעיט בחומרת ההדלפה ובמייל שכתב לעובדים טען כי המסמכים שנחשפו, או לפחות חלק מהם, אינם אקטואליים כבר. "אני יודע שזה מאכזב", כתב ספנסר, "גם אם רבים מהמסמכים הם בני יותר משנה והתוכניות שלנו השתנו".

שבוע קשוח במיקרוסופט

זה לא היה שבוע מוצלח במיוחד עבור מיקרוסופט: ביום שני חשפה חברת אבטחת המידע הישראלית וויז (Wiz) כי חוקרי בינה מלאכותית של ענקית הטכנולוגיה הדליפו בטעות קבצים בנפח 38 טרה בייט, שכוללים יותר מ-30 אלף הודעות פנימיות באפליקציית טימס. במיקרוסופט הודו בדליפה אך הדגישו כי לא נחשף מידע של לקוחות.
באותו יום הודיע סמנכ"ל המוצר של מיקרוסופט, פאנוס פאנאי, כי הוא פורש מהחברה אחרי 19 שנה. לפי דיווח בבלומברג, פאנאי עורק למתחרה אמזון, שם יוביל את חטיבת המכשירים שאחראית בין היתר לסייעת הקולית אלכסה. למיקרוסופט תהיה הזדמנות לפתוח דף חדש ביום חמישי, באירוע חומרה שבו היא צפויה לחשוף מכשירים חדשים בסדרת סרפייס ולצדם פיתוחים חדשים בתחום הבינה המלאכותית.