צוות חדש בחטיבת הענן של גוגל יבנה שירותים למפתחי אפליקציות ווב 3 ובלוקצ'יין, על רקע העלייה בפופולריות של התחום. לפי מייל שנשלח לעובדים, המטרה היא להפוך את פלטפורמת הענן של גוגל לבחירה הראשונה של מפתחים בענף. עמית זברי, סגן נשיא בחטיבת הענן של גוגל, כתב כי "בעוד שהעולם עדיין בשלב מוקדם של אימוץ הווב 3, זה שוק שכבר מראה פוטנציאל עצום עם לקוחות רבים שמבקשים מאיתנו להגביר את התמיכה שלנו בטכנולוגיות הקשורות לקריפטו ולווב 3".

עוד בנושא:

ווב 3 הוא סוג של חזון לעתיד האינטרנט, שיתבסס על מערכות מבוזרות על גבי הבלוקצ'יין, יעניק יותר כח למשתמשים, ולא יישלט על-ידי מספר חברות ענק מצומצמות - בהן גוגל עצמה. בראיון לרשת CNBC, זברי אמר כי "אנחנו לא מנסים להיות חלק מגל הקריפטו באופן ישיר, אלא מספקים טכנולוגיות לחברות כך שיוכלו להשתמש בהן כדי לנצל את האופי המבוזר של ווב 3, במסגרת העסקים הנוכחיים שלהם".
2 צפייה בגלריה
מטה גוגל בעמק הסיליקון
מטה גוגל בעמק הסיליקון
מטה גוגל בעמק הסיליקון
(צילום: AFP)
בתחום שירותי הענן, גוגל נלחמת בענקיות אמזון ומיקרוסופט שמובילות את התחום, וכן בעליבאבא הסינית. בתוך החברה, עסק הענן של גוגל צומח מהר יותר מעסק הפרסום שלה, ממנו מגיעים נכון להיום רוב ההכנסות שלה. חטיבת הענן גם צומחת בקצב המהיר ביותר מבחינת הגידול במספר העובדים.
זברי אף אמר כי החברה עשויה לפתח מערכת שחברות אחרות יוכלו להשתמש בה, שתהפוך את הדאטה שנאסף על גבי הבלוקצ'יין לברור ונגיש יותר למשתמשיה. הוא הוסיף כי אותה מערכת אף עשויה לפשט את התהליך במסגרתו עסקאות בבלוקצ'יין מאושרות ומאוחסנות. את הקבוצה החדשה יוביל ג'יימס טרומנס, בכיר לשעבר בחברת הבנקאות והפיננסים Citigroup, שהצטרף לגוגל ב-2019. עוד אמר זברי כי הצוות יקבץ עובדים שהיו מעורבים בתחום הווב 3 בתוך החברה או באופן עצמאי.
בינואר, חטיבת הענן של גוגל חשפה כי היא מתכננת להקים צוות נכסים דיגיטליים, בעקבות הצמיחה בשימוש ב-NFT, נכסים דיגיטליים על גבי הבלוקצ'יין. בחברה גם הצהירו כי הם בוחנים דרכים בהן לקוחות יוכלו לשלם באמצעות מטבעות דיגיטליים.
2 צפייה בגלריה
מיקרוסופט
מיקרוסופט
מיקרוסופט. ממובילות תחום מחשוב הענן
(צילום: AFP)
חברות מסחריות שונות מתחילות להתעניין בכניסה לווב 3. כך למשל במותג הנעליים והספורט Nike הצהירו כי מתכננים לבנות מוצרים וחוויות לווב 3, וגם בחברת וורנר מיוזיק הביעו עניין בכך, תוך דגש על חוויות שונות שמתאימות לתעשיית המוזיקה, כמו דרכים חדשות להרוויח תמלוגים. למרות זאת, התחום עדיין נמצא בחיתוליו, ולא ברור אם יתפתח למימדים שחסידיו מקווים.