רשות התקשורת של פקיסטן (PTA) חסמה אמש (שבת) לגלישה את אתר האנציקלופדיה החופשית ויקיפדיה, זאת בטענה שהאתר מקדם ומפרסם תכנים שאותם מגדירה ממשלת פקיסטן כ"לא-חוקיים". חלק מאותם תכנים הינם ערכים שהוגדרו "מחללי קודש" - נושא חם וטעון במיוחד בקרב המדינה המוסלמית.
1 צפייה בגלריה
ויקיפדיה
ויקיפדיה
ויקיפדיה
(צילום: shutterstock)

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

ההודעה על חסימת הגישה לאתר ויקיפדיה על-ידי ממשלת פקיסטן התפרסמה כאמור אתמול על-ידי דוברי קרן ויקימדיה - מי שעומדת מאחורי אתר ויקיפדיה ומתפעלת אותו. בהודעה שמסרה הקרן צוין כי ממשלת פקיסטן דרשה מהקרן להסיר כמות רחבה של תכנים מהאתר בתוך 48 שעות, כשאי-עמידה בתנאים שהוצבו תביא לחסימה מלאה של האתר בפקיסטן.
מהצד של הרשות התקשורת הפקיסטנית נמסר כי ההחלטה לחסום את הגישה לאתר במדינה הגיעה לאחר שקרן ויקימדיה לא הגיבה ל"תכתובות חוזרות ונשנות" בנושא. באותה נשימה, דובר מטעם הרשות ציין שוויקיפדיה כן הסירה חלק מהתכנים לבקשת הממשלה, אך האתר נחסם בכל זאת כיוון שלא כל התכנים הוסרו. הפירוט אודות נושאי התכנים והערכים שדרשה הממשלה להסיר לא נחשף.
קרן ויקימדיה הביעה צער על ההחלטה לחסום את ויקיפדיה בפקיסטן. "אנחנו בוחנים אפיקים חדשים ומנסים להבין איך אפשר להחזיר לתושבי פקיסטן את הגישה לוויקיפדיה", נמסר בהצהרה רשמית של הקרן. "תושבי פקיסטן נפגעים. הגישה לידע חופשי נשללת מהם, זאת לצד הגישה להיסטוריה והתרבות של פקיסטן". לצידה של קרן ויקימדיה נעמדו שלל פעילים למען חופש הביטוי שהביעו גם הם דאגה מצנזורת התכנים במדינה.
השיח סביב תכנים "מחללי קודש" הוא לא דבר חדש בפקיסטן: בשנת 2010 נחסמה במדינה הגישה לאתר יוטיוב, זאת לצד חסימה נוספת באותה השנה של אתר פייסבוק - בשני המקרים הסיבה לחסימה הייתה תוכן "מחלל קודש". לצד יוטיוב ופייסבוק נחסמה במדינה גם הגישה לאפליקציית הדייטינג טינדר.