שלושה מכשירים חדשים-ישנים: ענקית הטכנולוגיה הקוריאנית סמסונג חשפה הערב (יום ד') את סדרת מכשירי הדגל החדשה שלה, גלקסי S23. גם השנה הציגה החברה שלושה דגמים, בהם דגם בסיס, דגם פלוס ודגם אולטרה, ואם חשבתם שסדרת S22 לא הביאה יותר מידי שינויים משמעותיים בהשוואה לסדרת S21 (טוב, למעט דגם האולטרה), השנה היעדר השינויים המשמעותיים ניכר אפילו יותר. הנה כל מה שאתם צריכים לדעת על סדרת הדגל החדשה של סמסונג.

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

גלקסי S23 אולטרה

השינוי המשמעותי של סדרת גלקסי S22 בהשוואה לזו שקדמה לה כאמור היה עם דגם האולטרה, שאוחד רשמית עם סדרת הנוט והציע למשתמשים גישה לעט חכם המובנה בתוך הטלפון, מסך גדול ומרשים ומערך צילום בעל יכולות מתקדמות.
(צפו באירוע ההכרזה המלא של סמסונג)
6 צפייה בגלריה
סדרת סמסונג גלקסי S23
סדרת סמסונג גלקסי S23
סדרת סמסונג גלקסי S23
(צילום: חגי דקל)
השנה סמסונג שמרה על העיצוב של S23 אולטרה זהה כמעט לחלוטין לזה שקדם לו, כשההבדל הניכר היחידי שיש בין שני המכשירים הוא במסגרת, שהפכה למעט יותר ישרה ומרובעת בהשוואה למסגרת הקמורה שהוצגה עם הדור היוצא של המכשיר (בעיניי מדובר בשינוי מבורך מאוד שמשפר משמעותית את תחושת האחיזה במכשיר). מעבר לכך, גם מערך הצילום האחורי גדל במעט ברמה הפיזית.
מעבר לשני שינויים אלה סמסונג לא הציגה יותר מידי חידושים ברמת העיצוב והמסך, שעדיין מגיע בגודל של 6.8 אינץ' ובקצב רענון של עד 120 הרץ ברזולוציית +QHD. יחד עם זאת סמסונג ציינה שהשנה המסך כולל לראשונה זכוכית מחוסמת חזקה במיוחד מסוג Gorilla Glass Victus 2 שאמורה, על הנייר, לספק עמידות גבוהה יותר ולמנוע שריטות.
6 צפייה בגלריה
גלקסי S23 אולטרה
גלקסי S23 אולטרה
ציפוי זכוכית חדש ועמיד יותר
(צילום: חגי דקל)
במערך הצילום של המכשיר, סמסונג שדרגה את המצלמה הראשית שכוללת כעת חיישן ברזולוצייה מרשימה למדי של לא פחות מ-200 מגה-פיקסל התומך בטכנולוגיית "איחוד פיקסלים" (Pixel Binning) מתקדמת, זאת בהשוואה למצלמה הראשית של שנה שעברה שהציגה חיישן ברזולוציית 108 מגה-פיקסל. מעבר לכך, גם מצלמת הסלפי שונתה, וכעת היא מציעה חיישן ברזולוציית 12 מגה-פיקסל בכל אחד מדגמי הסדרה (באולטרה מדובר בשנמוך בהשוואה לחיישן הקודם שהציע רזולוצייה של 40 מגה-פיקסל, אך סמסמונג מבטיחה שהיא תפצה על כך עם יכולות עיבוד תמונה טובות יותר).
6 צפייה בגלריה
יכולות צילום משופרות, חיישן 200 מגה-פיקסל
יכולות צילום משופרות, חיישן 200 מגה-פיקסל
יכולות צילום משופרות, חיישן 200 מגה-פיקסל
(צילום: חגי דקל)
את הפיצוי הזה סמסונג מקווה לספק עם מעבד התמונה החדש שלה, המסוגל כעת לקטלג אלמנטים שונים בתוך התמונה (שמיים, פנים ובגדים למשל) באמצעות בינה מלאכותית. בצורה זו יכול מערך הצילום לספק לכל אלמנט עיבוד תמונה ייחודי לו, דבר שאמור על הנייר לשפר אפילו יותר את איכות הצילום. יחד עם זאת ובהתייחס לכמה תמונות שיצא לי לצלם עם המכשיר, השנה עיבוד התמונה המוגזם של סמסונג ניכר אפילו יותר משנה שעברה, ולאו דווקא לטובה.
6 צפייה בגלריה
חיישן 200 מגה-פיקסל
חיישן 200 מגה-פיקסל
עיבוד תמונה מוגזם ומורגש
(צילום: חגי דקל)
6 צפייה בגלריה
עיבוד תמונה שעשוי להיות מוגזם מידי
עיבוד תמונה שעשוי להיות מוגזם מידי
אנחנו מבטיחים לכם שהשמיים לא היו עד כדי כך כחולים
(צילום: חגי דקל)
אז כמה כל התענוג הזה הולך לעלות? דגם הכניסה של גלקסי S23 אולטרה שיגיע עם נפח אחסון פנימי של 256 גיגה-בייט יעלה לכם 4,999 שקלים. ודגם הקצה המאובזר ביותר? לא פחות מ-6,499 שקלים. המכשיר יהיה זמין לרכישה בארבעה צבעים: שחור, קרם, ירוק וסגול לוונדר.

גלקסי S23 ו-S23 פלוס

דגם הבסיס ודגם הפלוס של הסדרה ממחישים אפילו יותר את היעדר החידושים של סמסונג השנה, כשמעבר למצלמת הסלפי ששונתה כאמור באופן גורף לכל דגמי הסדרה, אין כאן באמת שום שינוי משמעותי בעיצוב הכללי, למעט מערך הצילום האחורי ששולב באופן אחיד עם גב המכשיר בדומה למה שמציע דגם האולטרה.
6 צפייה בגלריה
גלקסי S23 ו-S23 פלוס
גלקסי S23 ו-S23 פלוס
גלקסי S23 ו-S23 פלוס
(צילום: סמסונג)
גם המסכים של הדגמים נותרו זהים לאלה של שנה שעברה מבחינת הגודל, הרזולוציה וקצב הרענון (6.1 אינץ' לדגם הבסיס ו-6.6 אינץ' לדגם הפלוס, רזולוצייה מקסימלית של +FHD וקצב רענון של עד 120 הרץ). גם כאן נקבל כמובן את ערכת הדגל של קוואלקום.
השינוי היחידי שעוד עשוי להיות משמעותי עם דגמים אלה היא הסוללה, שגדלה ב-200 מיליאמפר-שעה בכל אחד מהדגמים, וכעת מציעה נפח כולל של 3,900 מיליאמפר-שעה בדגם הבסיס ו-4,700 מיליאמפר-שעה בדגם הפלוס.
ומה לגבי המחיר? דגם הבסיס בסדרת גלקסי S23 המגיע עם נפח אחסון פנימי של 128 גיגה-בייט יעלה לכם 3,299 שקלים, ודגם הפלוס בעל נפח אחסון פנימי של 256 גיגה-בייט יתחיל במחיר של 4,049 שקלים (סמסונג לא תשווק את דגם הפלוס עם 128 גיגה-בייט של נפח אחסון). גם כאן ניתן לרכוש את הדגמים בצבעים שחור, קרם, ירוק וסגול לוונדר.
כמה עולה גלקסי S23 בישראל?
כל מכשירי סדרת גלקסי S23 יהיו זמינים לרכישה מוקדמת באתר של סמסונג, אצל היבואנית סאני וכן אצל יתר המשווקים המורשים החל מהיום בשעה 21:00. רוכשים בהזמנה מוקדמת יהנו מערכת מתנה מיוחדת הכוללת מטען אלחוטי, אוזניות Buds 2 וכיסוי מגן שקוף. המכשירים צפוים להגיע לחנויות החל מ-6.2.23.