אילון מאסק בוחן את האפשרות לפתח מוצר שיהווה אלטרנטיבה לצ'אטבוט ChatGPT - כך עולה מדיווח של אתר The Information. מאסק היה ממייסדי OpenAI, החברה שמאחורי ChatGPT, יחד עם סם אלטמן. השניים ייסדו את הסטארט-אפ ב-2015, ומאסק כיהן כיו"ר החברה עד 2018, אך מאז הוא אינו מעורב בה. בשבועות האחרונים, מאסק פנה על פי הדיווח לחוקרים בתחום ה-AI כדי לקדם הקמת מעבדת מחקר לבינה מלאכותית.

עוד בנושא:

מאסק פנה לחוקר איגור בבושקין, שעזב לאחרונה את דיפמיינד (DeepMind), מעבדת הבינה המלאכותית של אלפבית, חברת האם של גוגל, לגבי הקמת המעבדה. בבושקין מתמחה במודלים של למידת מכונה שמהווים את התשתית לצ'אטבוטים כמו צ'אט GPT. לפי ריאיון עם בבושקין, השניים דנו באפשרות להקים צוות שיעסוק במחקר בינה מלאכותית, אבל הפרויקט עדיין בשלבים מוקדמים, ואין כרגע תכניות הנוגעות לפיתוח מוצרים ספציפיים. בבושקין אף אמר כי עדיין לא הצטרף לפרויקט באופן רשמי.
1 צפייה בגלריה
 אילון מאסק
 אילון מאסק
אילון מאסק
(צילום: AP)
בחודשים האחרונים מתח מאסק ביקורת על OpenAI על כך שהוסיפה אמצעי בקרה שמונעים מ-ChatGPT לייצר טקסטים שעשויים להיות פוגעניים. בדצמבר, מאסק אף צייץ כי ChatGPT "טוב ברמה מפחידה", וטען כי "אנחנו לא רחוקים מ-AI שתהיה חזקה בצורה מסוכנת".
הרצון של מאסק להקים מעבדה שתעסוק בבינה מלאכותית גנרטיבית היא חלק מ"מרוץ" לשילוב הטכנולוגיה העוצמתית במוצרים שונים, שאליו מצטרפות חברות רבות בעקבות ההצלחה האדירה של ChatGPT. הצ'אטבוט, שיכול לענות על שאלות ולהפיק טקסטים מסוגים שונים, הכניס את הבינה המלאכותית היוצרת שנשענת על מודלים גדולים של שפה לכל בית. בעקבות הצלחתו, מיקרוסופט שילבה צ'אטבוט מבית OpenAI במנוע החיפוש בינג וגם גוגל הודיע כי תשיק מוצר דומה בשם Bard, אחרי שנים שבהן פיתחה את הטכנולוגיה אך השתמשה בה באופן פנימי בלבד.
בתוך כך, גם מטא הכריזה כי היא מאחדת את הפעילות שלה בתחום הבינה המלאכותית הגנרטיבית ברחבי החברה תחת צוות מוצר אחד, שהמשימה שלו היא לשלב את הטכנולוגיות החדשניות במוצרי החברה, כמו פייסבוק, וואטסאפ ואינסטגרם, וכן במטאברס העתידי, בקצב מהיר יותר.
מה זה בינה מלאכותית גנרטיבית?
מנכ"ל ומייסד מטא, מארק צוקרברג, הכריז כי "אנחנו יוצרים קבוצת מוצר חדשה שתתמקד ב-AI גנרטיבי, ותניע קדימה את העבודה שלנו בתחום הזה. אנחנו מתחילים מקיבוץ יחד של הרבה צוותים שעובדים על AI גנרטיבי ברחבי החברה, לקבוצה אחת". לדבריו, בטווח הקצר הצוות יתמקד בבניית כלים יצירתיים והבעתיים, ובטווח הארוך, בפיתוח "פרסונות AI שיסייעו לאנשים במגוון דרכים".
בין היתר, בחברה בוחנים חוויות הנוגעות לטקסט, כמו צ'אט בוואטסאפ ומסנג'ר, לתמונות, כמו פילטרים או פורמטים למודעות באינסטגרם, וכאלה הנוגעות לסרטונים וחוויות רב-מודאליות. "יש לנו הרבה עבודה על הבסיס לפני שנגיע לחוויות הבאמת עתידניות, אבל אני מתרגש לגבי כל הדברים החדשים שנבנה במהלך הדרך", כתב צוקרברג.
הצוות ידווח לסמנכ"ל המוצר של החברה, כריס קוקס, וינהל אותו אחמד אל-דאלה, סגן נשיא במטא לתחום למידת המכונה, שעבד באפל 16 שנים לפני שהצטרף למטא ב-2020. בסוף השבוע החברה אף שחררה את מודל השפה הגדול שלה, LLaMA, לשימוש של חוקרים.