התשובה ל-ChatGPT: מנכ"ל גוגל סונדר פיצ'אי הודיע הערב (יום ב') כי החברה תשיק בקרוב צ'אטבוט מתקדם בשם Bard, שמבוסס על מודל השפה LaMDA. לדברי פיצ'אי, החברה מאפשרת לבודקים מהימנים להתנסות ב-Bard והוא יהיה זמין לציבור הרחב בשבועות הקרובים. בגוגל אומרים כי בהמשך ישולב הצ'אטבוט גם במנוע החיפוש שלה.
3 צפייה בגלריה
גוגל מציגה את Bard
גוגל מציגה את Bard
גוגל מציגה את Bard
(צילום: shutterstock)

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

"בינה מלאכותית היא הטכנולוגיה המשמעותית ביותר שאנחנו עובדים עליה היום", אמר פיצ'אי והוסיף כי "אנחנו עובדים עכשיו על להביא את ההתקדמות העדכנית ביותר של בינה מלאכותית אל תוך המוצרים שלנו, ומתחילים עם מנוע החיפוש שלנו".
פירוש השם Bard הוא משורר, ובשבוע שעבר דווח באתר CNBC כי עובדים בגוגל בוחנים את הצ'אטבוט תחת השם Apprentice Bard (משורר מתמחה). בניגוד ל-ChatGPT שפותח על ידי OpenAI ומספק תשובות מעודכנות עד לסוף 2021, Bard מחובר לאינטרנט ויכול לספק תשובות עדכניות יותר.
>>הצטרפו לקהילת הטכנולוגיה שלנו בפייסבוק<< לפי גוגל, ניתן להשתמש ב-Bard כדי "לתכנן מסיבה לכבוד הלידה של חברה, להשוות בין שני סרטים מועמדים לאוסקר או לקבל רעיונות לארוחת צהריים על בסיס המצרכים שבמקרר שלך". לדברי פיצ'אי, "Bard משלב את רוחב הידע הקיים בעולם עם הכוח, האינטליגנציה והיצירתיות של מודלי השפה הגדולים שלנו. הוא מסתמך על מידע מהאינטרנט כדי לספק תשובות עדכניות ואיכותיות. בזמן ש-Bard יכול להוות ביטוי ליצירתיות ולספק סקרנות, הוא עוזר להסביר תגליות חדשות של נאס"א כמו טלסקופ החלל ג'יימס ווב לילדים בני 9 או ללמוד עוד על הכדורגלנים הטובים בעולם, ואז לקבל תרגילים שישפרו את הביצועים שלכם".
3 צפייה בגלריה
Bard
Bard
גוגל מציגה את Bard
(צילום: גוגל)
פיצ'אי הוסיף כי בקרוב ישולבו במנוע החיפוש של גוגל פיצ'רים מבוססי בינה מלאכותית אשר "מזקקים מידע מורכב ונקודות מבט מרובות לפורמטים קלים יותר, כך שתוכלו להבין במהירות את התמונה הגדולה וללמוד יותר מהאינטרנט. בין אם זה באמצעות חיפוש של נקודות מבט נוספות, כמו בלוגים של אנשים שמנגנים גם בפסנתר וגם בגיטרה, או התעמקות בנושא קשור, כמו מאיפה כדאי להתחיל". בדוגמה שפרסמה גוגל מופיעה במנוע החיפוש שלה השאילתא "מה יותר קל ללמוד - פסנתר או גיטרה, וכמה אימון צריך בשביל כל אחד מהם?" ומתחתיה מוצגת תשובה באורך שלוש פסקאות שנכתבה לכאורה על ידי Bard. למטה יותר מופיעות תוצאות החיפוש הרגילות.
3 צפייה בגלריה
Bard
Bard
כך ייראו בקרוב תוצאות החיפוש בגוגל
(צילום: גוגל)
פיצ'אי אמר כי Bard יתבסס תחילה על גרסה קלה יותר של מודל השפה LaMDA. לדבריו, "הדגם הקטן בהרבה דורש פחות כוח מחשוב, מה שמאפשר לנו להגיע ליותר משתמשים, וגם לקבל יותר משובים". הוא הוסיף כי החברה תשלב משוב חיצוני עם בדיקות פנימיות על מנת לוודא שהתשובות של הצ'אטבוט עומדות ברף גבוה של איכות, בטיחות וביסוס של מידע מהעולם האמיתי.

הצ'אטבוט שגרם ל"קוד אדום" בגוגל

ChatGPT, הצ'אטבוט שהושק על ידי חברת OpenAI בנובמבר 2022, הפך תוך זמן קצר לאחת התופעות הטכנולוגיות המדוברות ביותר בשנים האחרונות בזכות היכולת ליצור טקסטים מורכבים בנושאים שונים לפי בקשת המשתמשים. לפי מחקר של בנק ההשקעות UBS, הוא הגיע תוך חודשיים ל-100 מיליון משתמשים חודשיים ובכך הפך ליישום עם קצב הצמיחה המהיר אי פעם, כשהוא עוקף בין היתר את טיקטוק ואינסטגרם.
ChatGPT נחשב לאיום משמעותי על מנוע החיפוש של גוגל מכיוון שהוא מאפשר למשתמשים לשאול שאלות ולקבל תשובות קצרות ומנוסחות היטב, במקום לדלג בין קישורים בעמוד תוצאות החיפוש. לפי דיווחים, מיקרוסופט - שהשקיעה לאחרונה יותר מ-10 מיליארד דולר ב-OpenAI - מתכוונת לשלב אותו בקרוב במנוע החיפוש שלה, בינג. עם זאת, ChatGPT עשוי לספק תשובות שגויות והוא אינו מחובר לאינטרנט.
בשבועות האחרונים דווח כי ההצלחה של ChatGPT והתוכנית לשלב אותו במנוע החיפוש המתחרה גרמה לגוגל להכריז על "קוד אדום": לפי הניו יורק טיימס, החברה הזעיקה להתייעצויות את מייסדיה, לארי פייג' וסרגיי ברין, והיא מתכוונת להשיק השנה כ-20 מוצרים בתחום הבינה המלאכותית - בראשם גרסה חדשה של מנוע החיפוש שתכלול פיצ'רים מבוססי צ'אטבוטים. בסוף השבוע דווח בבלומברג כי החברה השקיעה קרוב ל-400 מיליון דולר באנתרופיק (Anthropic) סטארט-אפ בתחום הבינה המלאכותית שהוקם על-ידי יוצאי OpenAI ופיתח צ'אטבוט מתקדם בשם קלוד (Claude). גוגל היא גם הבעלים של DeepMind, חברת בינה מלאכותית שפיתחה צ'אטבוט בשם Sparrow שהיא מתכננת לחשוף בהמשך השנה.
גוגל הכריזה על הגרסה הראשונה של מודל השפה LaMDA כבר לפני שנתיים, אך עד כה היא היססה לשחרר אותו לציבור - בין היתר בגלל החשש שהוא ייצר טקסטים פוגעניים או שגויים. למרות זאת, המודל עלה לכותרות בשנה שעברה כאשר בלייק למוין, מהנדס בגוגל, טען שהוא פיתח "תודעה" והדליף לתקשורת שיחות שניהל איתו. בגוגל הכחישו בתוקף את הטענה ש-LaMDA פיתח תודעה ופיטרו את למוין בגין הפרה של מדיניות החברה.