הצ'אטבוט של מיקרוסופט, Copilot (בינג צ'אט לשעבר), מאפשר כעת למשתמשים ליצור שירים באמצעות בינה מלאכותית. היכולת החדשה מבוססת על תוסף של Suno, כלי AI ליצירת מוזיקה. "באמצעות השותפות הזאת לאנשים תהיה היכולת, גם בלי כל רקע מוזיקלי, ליצור שירים כיפיים, חכמים ומותאמים אישית באמצעות פרומפט (פקודה טקסטואלית - י"מ)", אומרים במיקרוסופט.
1 צפייה בגלריה
Copilot
Copilot
Copilot
(צילום: JLStock / Shutterstock)
כדי ליצור מוזיקה חדשה בעצמכם עליכם להתחבר ל-Copilot בכתובת הזאת באמצעות דפדפן אדג' (היכולת לא זמינה נכון לעכשיו בדפדפן כרום), להפעיל את התוסף של Suno בתפריט ה-Plugins ולאחר מכן ללחוץ על כפתור Make music with Suno. כעת תוכלו לבקש ממנו ליצור עבורכם שיר באמצעות פקודה טקסטואלית. ניתן לבקש נושא, סגנון או שפה ספציפיים. את התוצאה אפשר לשתף עם חברים ברשתות החברתיות.
ניסינו את התוסף בעצמנו והופתענו לטובה מהרמה שלו: המוזיקה קוהרנטית ובעלת סגנון מובחן, והשירה לא נשמעת כמו ג'יבריש בניגוד למודלים קודמים ששמענו. הפתעה נוספת ציפתה לנו כשביקשנו מ-Copilot ליצור לנו שיר בעברית על סוף המלחמה בעזה: הצ'אטבוט ענה על הבקשה ויצר עבורנו שיר בסגנון מזרחי, כולל הסלסולים. הבעיה היחידה הייתה הטקסט המוזר שכלל שורות כמו "פצצות חרשות התחילו לארוג לגמרי", "אור חדש זורח מעבר לאופניים" ו"יש לנו תקווה שאחרי הכושל הזה ישראל תחזור לשקט" (האזינו לשיר המלא בנגן למעלה).
חשוב לציין שהמודל לא מייצר שירים מלאים, אלא קטעים באורך של עד כדקה. מיקרוסופט גם מגבילה את מספר השירים שאתם יכולים ליצור בכל יום. אחרי שני שירים, Copilot ביקש מאיתנו בנימוס לנסות שוב מחר.
ריפרש
עזה של מטה: אתגר המנהרות של צה"ל / עם פרופ' קובי מיכאל
29:49
אם אתם לא מעוניינים להשתמש ב-Copilot או בדפדפן אדג', ניתן להשתמש ב-Suno באופן ישיר בכתובת הזאת. כאן יש לכם יותר אפשרויות, אבל שימו לב לאותיות הקטנות: למשתמשים חינמיים מותר לשתף את התוצרים של Suno ברשתות החברתיות, אבל אסור להם לעשות בהם שימוש מסחרי. בשביל רישיון לשימוש מסחרי תצטרכו לשלם דמי מינוי בסכום שמתחיל ב-8 דולר לחודש.
אחרי שהבינה המלאכותית לימדה אותנו להטיל ספק בכל תמונה או טקסט שאנחנו רואים ברשת, אין ספק שהחזית הבאה שלה - או לפחות אחת מהן - היא זירת המוזיקה. מיקרוסופט ו-Suno ממש לא הראשונות שפועלות בתחום: בחודש שעבר חשפה גוגל את Dream Track, פיצ'ר חדש של יוטיוב שורטס, שמאפשר למשתמשים לכתוב תיאור קצר של שיר ולקבל קטע מוזיקלי באורך של 30 שניות בביצוע של זמרים מוכרים שאישרו לגוגל לשכפל את קולותיהם. גם מטא ו-OpenAI הציגו בשנים האחרונות מודלים ליצירת מוזיקה באמצעות AI, אך הם טרם שחררו אותם לשימוש. סביר להניח שבחודשים הקרובים נראה עוד ועוד מודלים כאלה מגיעים לידיים - ולאוזניים - של המשתמשים.