מיקרוסופט פתחה הערב (יום ד') את כנס המפתחים איגנייט (Ignite) עם מבול של הכרזות בתחום האהוב עליה בימים אלה - בינה מלאכותית. ענקית הטכנולוגיה הציגה בסך הכל כ-100 מוצרים חדשים ועדכונים למוצרים קיימים, וגם אם רובם מיועדים בעיקר ללקוחות עסקיים של החברה, הצלחנו למצוא גם כמה כאלה שרלוונטיים גם לנו המשתמשים הפרטיים.
3 צפייה בגלריה
סאטיה נאדלה בכנס איגנייט 2023
סאטיה נאדלה בכנס איגנייט 2023
סאטיה נאדלה בכנס איגנייט 2023
(צילום: מיקרוסופט)

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

הצ'אטבוט של בינג הופך ל-CoPilot

בפברואר האחרון הוסיפה מיקרוסופט למנוע החיפוש הוותיק שלה בינג צ'אטבוט שמבוסס על GPT-4, מודל השפה של חברת OpenAI. התקווה הייתה שהתוספת הזאת תעזור לבינג במלחמה במנוע החיפוש הפופולרי הרבה יותר של גוגל. זה לא ממש קרה. עכשיו מיקרוסופט ממתגת את הצ'אטבוט מחדש בתור Copilot - "טייס משנה", אותו שם שהיא מעניקה בשנה האחרונה לכל יישומי הבינה המלאכותית שהיא מטמיעה במוצרים השונים שלה - והוא יחיה בנפרד מבינג בכתובת הזאת, אם כי עדיין יהיה אפשר לגשת אליו דרך מנוע החיפוש.
3 צפייה בגלריה
Microsoft CoPilot
Microsoft CoPilot
תשכחו מבינג. Microsoft Copilot
(צילום: מיקרוסופט)
מיקרוסופט הכריזה גם כי Copilot יתמוך ב-GPTs - צ'אטבוטים מותאמים אישית שבת-חסותה OpenAI הכריזה עליהם מוקדם יותר החודש. מדובר בצ'אטבוטים שמשתמשים יכולים להתאים לצרכיהם ללא צורך בכתיבת קוד. בנוסף עדכנה החברה כי בקרוב מפתחים יוכלו לפרסם תוספים (פלאגינים) שהם יצרו עבור CoPilot. בינג, או CoPilot כמו שקוראים לו עכשיו, הוא אולי צ'אטבוט פחות מוכר מ-ChatGPT של OpenAI, אבל הוא מאפשר למשתמשים לגשת בחינם להרבה מהפיצ'רים שזמינים רק למנויים בתשלום של שירות ChatGPT Plus שעולה 20 דולר בחודש, בהם גישה למודל השפה GPT-4 ולמחולל התמונות DALL-E3.
ריפרש
מלחמת הכטב"מים / עם מתן ינקו
21:17
הכרזה נוספת הייתה על Copilot Studio, פלטפורמת Low-Code, שדורשת שימוש במעט קוד, ליצירת צ'אטבוטים מותאמים אישית עבור מיקרוסופט 365 (אופיס לשעבר). הכלי מאפשר לארגונים ליצור ליישומי מיקרוסופט צ'אטבוטים עבור תרחישים ארגוניים שונים, וכן לייבא אליהם GPTs של OpenAI. מיקרוסופט הדגימה בסרטון שפרסמה כיצד ניתן לבנות צ'אטבוט שיענה לעובדים על השאלה כמה כסף נשאר להם בתקציב באמצעות אינטגרציה עם SAP.

שבבים חדשים

מיקרוסופט הכריזה על שני שבבים חדשים שהיא פיתחה בעצמה: Azure Maia AI ו-Azure Cobalt CPU. קובלט הוא יחידת עיבוד מרכזית (CPU) מבוססת ARM שמיועדת לשרתים במרכזי הנתונים של מיקרוסופט והחברה כבר משתמשת בו כדי להריץ את טימס, פלטפורמת התקשורת הארגונית שלה.
3 צפייה בגלריה
Azure Maia 100
Azure Maia 100
Azure Maia 100
(צילום: מיקרוסופט)
השבב היותר מעניין הוא מאיה, שמיועד לאימון והרצה של מודלי בינה מלאכותית גדולים ונועד להפחית את התלות של מיקרוסופט (והחברות שמשתמשות בשירותי הענן שלה, אז'ור) בשבבים של אנבידיה, החברה הדומיננטית ביותר בשוק השבבים לאימון AI. לצד זאת, מיקרוסופט הודיעה כי תוסיף לחוות השרתים שלה גם שבבים מדגם H200 שעליו אנבידיה הכריזה רק השבוע, ומהדגם המתחרה MI300X של AMD.

הזווית הישראלית

כמה מהפיתוחים שהוצגו בכנס הובלו על ידי צוותי מיקרוסופט ישראל מחקר ופיתוח, למשל הטמעה של Copilot ב-Excel. ההטמעה תאפשר לחפש בתוך הקבצים מידע מהרשת, למצוא מידע חדש ולהטמיע אותו ישירות בגיליון הנתונים בלחיצת כפתור. לאחר מכן יוכלו המשתמשים להמשיך לייצר אנליזות במסמך עם הנתונים החדשים שיובאו.
בנוסף, נחשפה פלטפורמת אבטחה חדשה ומאוחדת, שמשלבת בין שניים ממוצרי האבטחה הבולטים של מיקרוסופט - Sentinel ו-Defender XDR. פיתוח הפלטפורמה החדשה הובל על ידי קבוצת האבטחה במיקרוסופט ישראל מחקר ופיתוח, וגם היא כוללת יכולות בינה מלאכותית יוצרת באמצעות הטמעה של Security CoPilot ביישום. פיצ'ר שפותח עבור Microsoft Defender for Cloud Apps על ידי צוותים ישראלים בשיתוף פעולה עם צוותים מחו"ל, יסייע לארגונים לחסום אפליקציות בינה מלאכותית מסוכנות.
צוותים ישראליים היו שותפים גם לפיתוח יכולת חדשה ביישום Azure AI Video Indexer שתאפשר למשתמשים לחלץ תוכן ומידע מתוך סרטוני וידאו ולייצר סיכומים טקסטואליים. האלגוריתם מחלק סרטונים לפרקים בהתבסס על עיבוד התמונה והקול של הסרטון, על מנת ליצור קטעים שניתן לפרש באמצעות מודלי שפה גדולים. כך משתמשים יכולים לקבל הדרכה על סרטון מסוים ולנווט בו, או להפיק סיכומים של סרטונים.