כנס המפתחים I/O השנתי של גוגל נפתח הערב (רביעי) בקליפורניה, עם רשימת הכרזות של ענקית הטכנולוגיה שהתרכזה במגמה החמה של התקופה האחרונה - בינה מלאכותית גנרטיבית. על רקע הביקורת והחששות הגוברות סביב הפיתוח המהיר של מודלים של AI, החברה הציגה את פועלה ככזה שמתרכז בהפיכת הבינה המלאכותית ל"מסייעת לכולם" - אנשים, קהילות ועסקים. גוגל מתמודדת עם תחרות עזה מול מיקרוסופט, שמשקיעה ב-OpenAI מפתחת ChatGPT, וכבר שילבה בינה מלאכותית גנרטיבית במנוע החיפוש שלה. מנכ"ל החברה סונדר פיצ'אי הדגיש בפתיחת האירוע כי החברה מפתחת כלי בינה מלאכותית במשך שנים.

עוד בנושא:

8 צפייה בגלריה
סונדר פיצ'אי בכנס גוגל I/O
סונדר פיצ'אי בכנס גוגל I/O
סונדר פיצ'אי בכנס גוגל I/O
(צילום: Justin Sullivan / Getty Images)
אחד החידושים שהוצגו הוא "Help Me Write" - כלי שישתלב בג'ימייל וגוגל דוקס, ויאפשר להיעזר בבינה מלאכותית כדי לנסח טקסטים שונים. באירוע הדגימו איך בעזרת תיאור של מספר מילים בלבד, ולחיצה על "יצירה", הפיצ'ר מפיק מודעת חיפוש עובדים מפורטת. לאחר הפקת הטקסט הראשוני ניתן להמשיך ולדייק אותו בעזרת בקשות נוספות.
8 צפייה בגלריה
AI עוזר לכתוב טקסטים
AI עוזר לכתוב טקסטים
AI עוזר לכתוב טקסטים
(צילום: גוגל)

הצ'אטבוט Bard

גוגל הכריזה כי רשימת ההמתנה לצ'אטבוט הבינה המלאכותית שלה, Bard, המתחרה ב-ChatGPT, תבוטל, והגישה אליו תהפוך לציבורית. הוא יגיע למעל 180 מדינות ויתמוך בשפות נוספות מעבר לאנגלית - קוריאנית ויפנית. בארד זכה למספר שדרוגים - שיפור יכולות מתמטיות, היגיון והסקת מסקנות. הוא למד מעל 20 שפות תכנות, יכול לסייע בכתיבת קוד והסברתו, וכן לקשר למקור של קוד שהוא כותב, ויאפשר לייצא אותו בקלות.
חידוש נוסף בבארד הוא מצב חשוך, ויכולת לייצא את הטקסטים שלו בקלות לג'ימייל ודוקס. בארד אף יהפוך לוויזואלי יותר - בתגובות שלו, ובמידע שאפשר להזין אליו. הדוגמה שהשתמשו בה באירוע היא הזנת תמונה של שני כלבים לצ'אטבוט, ובקשה לכתוב תיאור מצחיק עליה. בדוגמה אחרת, הפלט שבארד הציג הוא רשימה של אוניברסיטאות על גבי מפה מגוגל מאפס, וייצוא של רשימת האוניברסיטאות כטבלה בגוגל Sheets. בנוסף לאינטגרציה עם כלי גוגל, בחברה יציעו אינטגרציה עם אפליקציות נוספות, כמו אדובי Firefly.
8 צפייה בגלריה
כלי חיפוש מבוסס AI
כלי חיפוש מבוסס AI
אפשרות חדשה להזין תמונות לבארד
(צילום: גוגל)
8 צפייה בגלריה
כלי ליצירת תמונות מבוסס פקודות מילוליות
כלי ליצירת תמונות מבוסס פקודות מילוליות
כלי ליצירת תמונות מבוסס פקודות מילוליות
(צילום: גוגל)
בארד החדש ירוץ על PaLM 2 - מודל שפה חדש עליו גוגל הכריזה הערב, במקום על מודל LaMDA עליו התבסס עד היום. פאלם 2 יושק במספר גדלים, ומעל 25 מוצרים ופיצ'רים חדשים מבוססים עליו. הוא אומן על מעל מאה שפות ולכן מבין "ניואנסים בשפה" לדברי פיצ'אי, והוא בעל יכולות משופרות בכתיבת קוד, הסקת מסקנות ועוד. לדברי גוגל, לצד ההשקעה במודלים חדשים, בחברה משקיעים גם באחריות סביב AI.

התשובה למיקרוסופט

כתגובה למרוץ מול מיקרוסופט, גוגל חשפה באירוע גם קונספט לחוויית חיפוש חדשה מבוססת בינה מלאכותית גנרטיבית, אליה ניתן להירשם כרגע על מנת לבקש לקבל גישה. בחיפוש החדש, ניתן יהיה לכתוב בשורת החיפוש בשפה טבעית יותר, ופשוט לשאול שאלות. בתגובה, יוצג טקסט שמסכם את התוצאות שעולות בחיפוש לפי סעיפים. החיפוש ישלב טקסט שיציג את המידע, מוצרים רלוונטיים, וקישורים למקורות נוספים. בנוסף, תינתן אפשרות לשאול שאלות עוקבות, ולעבור למצב של שיחה מול צ'אטבוט.
8 צפייה בגלריה
החיפוש של גוגל מקבל צ'אט AI כמו בינג
החיפוש של גוגל מקבל צ'אט AI כמו בינג
החיפוש של גוגל מקבל צ'אט AI כמו בינג
(צילום: צילום מסך יוטיוב)
חידושים נוספים המתבססים על AI בתחום הויזואלי כוללים את Immersive view for routes בגוגל מאפס, שיגיע ל-15 ערים בקיץ, ויאפשר לראות את כל הדרך המתוכננת בצורה תלת מימדיות ואימרסיבית. פיצ'ר מסקרן בשם Magic Editor יאפשר לערוך תמונות בגוגל תמונות בעזרת בינה מלאכותית, ולבצע פעולות כמו הזזת אנשים על גבי תמונה. הפיצ'ר יהיה זמין בתחילה במכשירי פיקסל בלבד.
גוגל הציגה קונספט עתידי נוסף בשם sidekick מאפשר לקבל מגוגל דוקס הערות, הצעות, ולנהל שיחה באמצעות הכלי על טקסטים שנכתבו בתוכנה. הכלי אף יאפשר ליצור תמונות המתבססות על הטקסט. עוד קונספט ראשוני אליו ניתן להירשם כרגע הוא Poject Tailwind שמשתמש במספר מקורות כדי לייצר ביניהם אינטגרציה בטקסט יחיד, ורלוונטי לאקדמאים למשל.
כלי בשם Universal Translator יצור סרטון חדש בשפה חדשה על בסיס סרטון קיים - הוא יתרגם את הדיבור בסרטונים, יתאים את הטון של הדובר לשפה החדשה ואף יתאים את תנועות השפתיים. בחברה הבהירו כי הם מודעים לסיכון בשימוש לרעה בכלי, ליצירת סרטונים מזויפים, ולכן אמרו כי יהיה פתוח רק לפרטנרים מהימנים, וכן התכנים שייווצרו באמצעותו יסומנו ככאלה שנוצרו על ידי AI. באותו נושא, גוגל הציגה כלי בשם About this image שיספק הקשר על תמונה כדי להבין האם היא מהימנה, וכן התחייבו לסימון תמונות ככאלה שנוצרו באמצעות AI, כולל בחיפוש גוגל.
8 צפייה בגלריה
סונדר פיצ'אי בכנס גוגל I/O
סונדר פיצ'אי בכנס גוגל I/O
סונדר פיצ'אי בכנס גוגל I/O
(צילום: Josh Edelson / AFP)

סמארטפון מתקפל ראשון לגוגל

גוגל הכריזה על סמארטפון מתקפל, אחרי שנים של ציפיה ושמועות בנושא - פיקסל פולד. לדבריה, זהו המתקפל ה"דק ביותר בשוק" בעל הקיפול ה"עמיד ביותר", ויכולת הזום בצילום הטובה ביותר למכשיר מתקפל. הסמארטפון מצויד בשבב טנסור G2 של גוגל ותצוגת 7.6 אינץ' כשהוא פתוח. פיצ'ר מרשים במיוחד שלו הוא תרגום חי על שני המסכים - שמאפשר לנהל שיחה בשתי שפות, כאשר שני הדוברים רואים תרגום בזמן אמת מולם. עוד הוא מאפשר לסרטונים ואפליקציות להשתנות אוטומטית למצב של המסך הרחב הפתוח, ושימוש בשתי אפליקציות זו לצד זו עם אפשרות לגרור פריטים מאחת לשניה. מחירו - החל מ-1,800 דולר (מכשירי פיקסל נמכרים בישראל, אך לא באופן רשמי וללא תמיכה של גוגל בארץ).
8 צפייה בגלריה
פיקסל פולד
פיקסל פולד
פיקסל פולד
(צילום: Justin Sullivan / Getty Images)
גוגל השיקה גם טאבלט ראשון - פיקסל טאבלט, עם תצוגה של 11 אינץ', מעבד טנסור G2, מצלמה קדמית ואחורית של 8 מגה פיקסל, 3 מיקרופונים ושטח אחסון של 128 או 256 ג'יגה בייט. מגיעה עם עמדת עגינה מבוססת קול, ויכולת הקלדה בעזרת דיבור מהירה פי 3 מהקלדה רגילה. המחיר - החל מ-500 דולר.
8 צפייה בגלריה
גוגל חושפת את הפיקסל טאבלט החדש
גוגל חושפת את הפיקסל טאבלט החדש
גוגל חושפת את הפיקסל טאבלט החדש
(צילום : צילום מסך יוטיוב)
החברה הכריזה גם על סמארטפון נוסף - פיקסל 7a עם שבב טנסור G2, גודלו של סנסור המצלמה המרכזי גדול פי 72% משל הדור הקודם. מחירו החל מ-500 דולר.

אנדרואיד

החברה הכריזה על שדרוג ל- Find My Device שיתמוך במכשירים נוספים כמו טאבלטים ואוזניות, אשר יצא בקיץ הקרוב. בנוסף, פיצ'ר חדש באפליקציית ההודעות של גוגל בשם Magic Compose תאפשר להיעזר ב-AI כדי לנסח הודעות, ולבחור את הסגנון שלה מרשימה שכוללת אופן מקצועית, קליל ואפילו בסגנון שייקספיר. פיצ'ר בשם Call Asist משתמש בבינה מלאכותית כדי לשפר את שירות השיחות, ולדברי החברה יאפשר לדלג על המתנה ארוכה בשיחות, לסנן שיחות לא רצויות ולשפר את הסאונד בשיחות רצויות.