משקפי מציאות מדומה להמונים: בפוסט שפרסם היום (חמישי) מארק צוקרברג באינסטגרם הוא חשף את הדור השלישי של משקפי המציאות המדומה של מטא, ה-Quest 3. על פי הפוסט של מייסד פייסבוק, המשקפיים יעלו כ-500 דולר עבור גרסת ה-128 גיגה-בייט, גרסה בעלת מרחב אחסון גדול יותר צפויה להגיע בהמשך אך במחיר לא ידוע.
3 צפייה בגלריה
משקפי ה-VR של מטא Quest 3
משקפי ה-VR של מטא Quest 3
מימין משקפי ה-VR החדשים של מטא Quest 3, משמאל ה-Quest 2 שימשיכו להימכר במחיר מוזל
(צילום: אתר מטא)
המחיר של משקפי הדור ה-2 גם ייחתך כבר בימים הקרובים בכ-100 דולר לדגם הבסיסי עם 128 גיגה-בייט אחסון, שיימכר ב-299 דולר. הדגם הבכיר יותר עם 256 גיגה-בייט יעלה כ-80 דולר פחות ויימכר בכ-350 דולר. הדור ה-3 יוכל להריץ את המשחקים של הדור ה-2 והציפייה היא שרבים ינצלו את ירידת המחיר כדי להתנסות במציאות וירטואלית דרך ה-Quest 2.
הדור השלישי מציע שיפורים רבים בחוויית השימוש ובעוצמת החומרה. כך לדברי מטא הם דקים בכ-40% מהדור הקודם ומעבד הסנאפדרגון שלהם מציע פי 2 יותר עוצמה בכל הנוגע לתצוגה ולעיבוד. כאמור, מדובר בהכרזה מעניינת מבחינת העיתוי שלה, ימים לפני חשיפת משקפי המציאות המעורבת של אפל. המהלך של צוקרברג כנראה משלב ניצול של המומנטום כדי לחשוף את המשקפיים של מטא לקהל הרחב וגם תזכורת לכך שחטיבת אוקולוס של מטא היתה כאן הרבה לפני אפל.
3 צפייה בגלריה
משקפי ה-VR של מטא Quest 3
משקפי ה-VR של מטא Quest 3
השלטים של Quest 3
(צילום: אתר מטא)
פאלמר לאקי מייסד אוקולוס התנסה במשקפיים של אפל וציין שהחווייה "כל כך טובה". מנגד, המשקפיים של מטא נסקרו על ידי כתב אפל של סוכנות בלומברג, מארק גורמן והוא התרשם מהן מאוד. הם כוללים יכולות מציאות מעורבת כמו המשקפיים המדוברים של אפל, כמו גם ביצועים מהירים ובעיקר ספריית אפליקציות נרחבת - יתרון גדול ביחס לכל מתחרה. מנגד הוא התאכזב ממנגנון השליטה שעדיין עושה שימוש בשלטים שהמשתמש צריך להחזיק בידיו והם לא כוללים מנגנון מעקב אחר הפנים והמבט - כך שהשימוש בהם ככל הנראה הרבה פחות אינטואיטיבי.
3 צפייה בגלריה
משקפי ה-VR של מטא Quest 3
משקפי ה-VR של מטא Quest 3
חווייה מוכוונת גיימינג
(צילום: אתר מטא)
היעד העיקרי של משקפי הקווסט 3 הוא כמובן שוק הגיימינג, גם הסרטון בו מטא מראה מעט מהיכולות של המשקפיים מציג בעיקר חוויות גיימינג למיניהן. חברת האם של פייסבוק תציג הלילה סדרה של משחקים ובהם משחק הרפתקאות שאמור לדברי החברה להתחרות עם מיטב התוצרת בתחום. בכל מקרה, מטא אמורה להציג פרטים נוספים על תחום ה-VR אצלה בכנס Meta Connect שצפוי להיערך בסוף ספטמבר הקרוב.

עוד בנושא:

הקווסט 3 מהווה שדרוג משמעותי לעומת הדור הקודם, הוא כולל יותר מצלמות, נוח יותר בזכות הפרופיל הדק וחגורת ראש שניתנת להתאמה. השלטים מצוידים בחיישני תנועה וכפתורים הפטיים (מגע עם רטט תגובה כמו בסמארטפון) מה שמעיד לפחות על יכולת לזהות תנועות במרחב. בנוסף יש להם חיישן עומק לזיהוי הסביבה כגון קירות. קשה לומר כמה המשקפיים החדשים יעניינו את הקהל הרחב, אבל ההשקה שמיועדת לסביבות אוקטובר תנצל את המומנטום של חגי הקניות וסוף השנה. עבור רבים זו תהיה הזדמנות להתנסות בטכנולוגיה הזו בפעם הראשונה ואין ספק שרבים יעדיפו להתחיל עם המוצר הזול ובעל ספריית האפליקציות הגדולה יותר.