מטא הולכת בעקבות מיקרוסופט וגוגל והיא מתכננת להשיק שורה של פיצ'רים מבוססי בינה מלאכותית יוצרת: מנכ"ל החברה מארק צוקרברג אמר אמש (יום ד') בשיחה עם משקיעים כי החברה תציג למיליארדי משתמשים כלים מבוססי AI "בצורה שתהיה שימושית ומשמעותית".
1 צפייה בגלריה
מארק צוקרברג
מארק צוקרברג
רוצה ChatGPT משלו. מארק צוקרברג
(צילום: David Ramos, Getty Images)

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

מטא הציגה בשנה שעברה כלים ליצירת תמונות וסרטוני וידאו באמצעות פקודות טקסטואליות (אך טרם שחררה אותם לציבור), ומוקדם יותר השנה השיקה מודל שפה בשם LLaMA שמיועד לקהילת המחקר, אבל עד כה היא לא הייתה דומיננטית במיוחד במרוץ ה-AI שהתפתח בעמק הסיליקון. כעת, מבהיר צוקרברג, זה אמור להשתנות. >>הצטרפו לקהילת הטכנולוגיה שלנו בפייסבוק<<
לדברי צוקרברג, הבינה המלאכותית תגיע בחודשים הקרובים לכל אחד מהמוצרים של מטא: "אנחנו חוקרים חוויות צ'אט בוואטסאפ ובמסנג'ר, כלים ליצירת ויזואליה בפוסטים בפייסבוק, באינסטגרם ובמודעות, ובהמשך גם חוויות וידאו וחוויות מולטי-מודאליות (הכוונה למודלים עם יכולות בתחומים שונים, למשל תמונות וטקסט - י"מ)". הוא העריך כי הכלים החדשים יהיו בעלי ערך הן עבור יוצרי תוכן והן עבור עסקים, למשל בתחום שירות הלקוחות.
צוקרברג הבהיר כי העבודה על בינה מלאכותית יוצרת תשתלב בעתיד עם פיתוח המטבארס - הגלגול העתידי והתיאורטי של האינטרנט שיתבסס על חוויות בתלת-ממד. לדבריו, בינה מלאכותית תסייע למשתמשים ליצור בקלות אווטארים, פריטים ומרחבים דיגיטליים ("עולמות") ולשלב ביניהם באמצעות קוד.
"התפתח נרטיב שלפיו אנחנו מתרחקים מהמיקוד שלנו בחזון המטאברס", אמר צוקרברג, "אז אני רק רוצה לומר באופן ישיר שזה לא מדויק. אנחנו מתמקדים גם בבינה מלאכותית וגם במטאברס כבר שנים ואנחנו נמשיך להתמקד בשניהם. שני התחומים האלה קשורים אחד לשני". הוא הוסיף כי בניית המטאברס היא פרויקט לטווח ארוך, "ואנחנו עדיין מחויבים אליו".
השיחה עם המשקיעים התקיימה לאחר שמטא פרסמה את הדוחות הכספיים לרבעון הראשון של 2023, שמהם עולה כי הכנסות החברה עלו ב-3% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד ועמדו על 28.6 מיליארד דולר - מעל התחזיות בוול סטריט. מספר המשתמשים היומיים בפייסבוק הגיע לשיא ועמד על 2.04 מיליארד. לעומת זאת, ההכנסות של חטיבת המטאברס, ריאליטי לאבס, ירדו ב-51% ועמדו על 339 מיליון דולר, בזמן שההפסדים שלה הגיעו לכ-4 מיליארד דולר - תוצאה של ההשקעה המאסיבית של מטא בטכנולוגיות מציאות מדומה (VR) ומציאות רבודה (AR).